Secţiune în parteneriat cu Educativa

STUDIU: Elevele de culoare au de două ori mai multe şanse să fie suspendate de la şcoală

STUDIU: Elevele de culoare au de două ori mai multe şanse să fie suspendate de la şcoală

Elevele de culoare au mai maulte şanse să fie suspendate FOTO US NEWS

Un studiu realizat de National Women’s Law Center arată că fetele de culoare au de două ori mai multe şanse în a fi suspendate de la şcoală faţă de cele albe. Cauza este rasismul manifestat de cadrele didactice, ci nu comportamentul deviant al elevelor, mai arată datele.

Ştiri pe aceeaşi temă

Studiul a fost făcut în Statele Unite ale Americii şi a avut în vedere mai multe chestiuni ce le afectează, disproporţional, pe fetele de culoare în comparaţie cu cele albe, printre care abandonul şcolar, discriminarea, atât din partea profesorilor cât şi a colegilor şi performanţa şcolară.

Diferenţele sunt notabile încă de la grădiniţă. Din totalul fetelor înscrise în învăţământul preşcolar, doar 20%  sunt de culoare. Iar din totalul fetelor care sunt suspendate din acest ciclu educaţional, 54% sunt cele de culoare.

Cercetătorii spun că profesorii au un comportament de tip rasist, în primul rând, pentru că trăiesc într-o societate misogină şi rasistă caracterizată de stereotipuri şi prejudecăţi în privinţa sexului feminin şi a oamenilor de culoare. În plus, aceştia precizează faptul că în şcolile mai slab cotate din punct de vedere al performanţei, elevele de culoare sunt suprareprezentate, iar asta constituie un alt motiv al rasismului exprimat de cadrele didactice faţă de acestea.

Un astfel de fenomen are consecinţe grave asupra viitorului elevelor de culoare.  Odată, vorbim despre scăderea stimei de sine pentru că profesorii nu le acordă sprijinul moral necesar pentru a învăţa, ba din contră. Din acest motiv, scade şi interesul elevelor de culoare pentru şcoală, iar asta se vede în performanţele slabe ale acestora, uneori riscând chiar să repete anul şcolar sau să iasă din sistemul educaţional.

Mai mult decât atât, dezinteresul profesorilor în a-i educa pe şcolarii de culoare sau pe cei din comunitatea latino-americană, este resimţit şi de părinţii copiilor. Ei se consideră neputincioşi în faţa sistemului public de învăţământ american, preferând să îşi înscrie copiii la şcolile private. Problema este că cei mai mulţi dintre ei nu au posibilitatea financiară de a face acest lucru.

Cifrele mai arată că jumătate dintre şcolile care au, predominant, elevi de culoare au cel puţin un ofiţer de aplicare a legii. Comparativ, şcolile unde majoritatea elevilor sunt albi au doar în proporţie de 31%  un ofiţer de securitate. Asta denotă în mod cert o neîncredere a cadrelor didactice în conduita elevilor de culoare.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: