Secţiune în parteneriat cu Educativa

Interviurile Adevărul-Reviro: Despre studii în Turcia şi experienţa de muncă în ONG-uri, la Adevărul Live

Interviurile Adevărul-Reviro: Despre studii în Turcia şi experienţa de muncă în ONG-uri 

Emilia Radu ne va vorbi, marţi, la Adevărul Live, de la ora 13.00, în cadrul interviurilor Adevărul-Reviro, despre cariera sa „tridimensională“ (ONG-uri, educaţie non-formală şi branding), dar şi despre traseul său educaţional: de la Facultatea de Jurnalism din Iaşi la un program Erasmus în marketing în Turcia.


Emilia Radu are 28 de ani, iar CV-ul ei de pe platforma LinkedIn ar putea, în curând, să adune acelaşi număr de pagini. Emilia a făcut voluntariat încă din perioada Facultăţii de Jurnalism „A.I. Cuza“ din Iaşi pentru diferite fundaţii sau cluburi de turism şi ecologie. A lucrat o vreme ca jurnalist, publicând articole cu actori sau personalităţi româneşti. N-a fost de-ajuns, astfel că a schimbat domeniul şi a început să lucreze în marketing prin 2010. Tot atunci s-a descis să urmeze un master de Brand Management şi Comunicare Corporatistă la SNSPA, în Bucureşti. Următorii doi ani i-a petrecut în Turcia, la Universitatea „Sakarya Üniversitesi“ din Adapazari.

De-atunci, traseul profesional al Emiliei a fost unul ascendent, lucrând în special pentru asociaţii şi fundaţii non-profit, ca trainer, specialist în comunicare şi coordonator de programe educaţionale în diverse programe europene „Youth in action“ organizate de Uniunea Europeană. Branding, educaţie non formală şi ONG-uri sunt cele trei cuvinte cheie care se află în interesul profesional al Emiliei Radu: „Le-am testat compatibilitatea celor trei ca manager de proiect şi ca trainer într-un alt proiect pilot „NGOs Communication Camp“ dedicat organizaţiilor europene non-profit. Obiectivul meu pricipal este să ajut liderii din zona de non-profit să-şi crească impactul proiectelor lor, să-şi dezvolte reputaţia şi să ajut simplii voluntari să devină adevăraţi ambasadori de brand“, se descrie Emilia Radu.

În prezent, este coordonator de proiecte la Fundaţia Scheherazade, care se dedică îmbunătăţirii serviciilor medicale, promovării dreptului la viaţă şi susţinerii protecţiei copilului, specialist în comunicare la Asociaţia Excelsior pentru Excelenţă în Educaţie, dar şi pentru „NGOs Communication Camp“, un program prin care tineri din mai multe ţări europene învăţă să-şi construiască propriul brand printr-un proiect Erasmus +.

Despre studiile sale în Iaşi, dar şi în Turcia, experienţa sa în munca cu ONG-urile, provocările pe care le întâmpină asociaţile non-profit pentru a-şi  face un renume ne va vorbi Emilia Radu, la Adevărul Live, de la ora 13.00.

Reconectarea cu România

O mare parte dintre cei care decid să se întoarcă acasă pentru a începe o carieră nu sunt conectaţi la realitatea de business şi sunt slab susţinuţi în a găsi joburile potrivite pentru ei.

Grupul EDUCATIVA, care trimite anual tineri la studii în străinătate, a observat această problemă recurentă. Ca soluţie, grupul a creat Reviro, un serviciu de recrutare care îşi propune să le faciliteze tinerilor români cu pregătire internaţională accesul la oportunităţi de carieră la companii din România. „Misiunea Reviro este de a conecta potenţialul tinerilor români cu pregătire internaţională la organizaţii din România care să le pună în valoare abilităţile dobândite la studii în cadrul universităţilor internaţionale”, spune Alexandru Ghiţă, preşedinte EDUCATIVA.

El explică modul în care activitatea Reviro completează scopul EDUCATIVA. „Din 2005 trimitem la şcoală în străinătate mii de oameni, prin târgurile de universităţi, prin EDMUNDO, serviciul nostru de consiliere. Însă miza nu a fost doar de a-i trimite în străinătate, ci a fost să-i şi aducem înapoi”, detaliază el.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: