Titularizare 2015. edu.ro a publicat modele de subiecte pentru examenul de la vară

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Profesorii care doresc să se angajeze într-o şcoală pe perioadă nedeterminată trebuie să susţină examenul de titularizare FOTO Adevărul
Profesorii care doresc să se angajeze într-o şcoală pe perioadă nedeterminată trebuie să susţină examenul de titularizare FOTO Adevărul

Ministerul Educaţiei a publicat modelele de subiecte pentru examenul de titularizare din acest an, care se va desfăşura în data de 15 iulie 2015. Examenul va dura patru ore, timp în care profesorii vor avea de tratat două subiecte din disciplina de predare şi un subiect din metodica predării.

Pe lângă examenul scris, concursul de angajare pe perioadă neterminată implică şi o probă practică sau o inspecţie la clasă.

Structura probei scrise din cadrul Concursului naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar 2015 cuprinde, pentru fiecare dintre disciplinele la care se susţine concursul câte trei subiecte, fiecăruia fiindu-i alocate câte 30 de puncte. Se acordă 10 puncte din oficiu, iar nota finală se calculează prin împărţirea la 10 a punctajului total obţinut pentru lucrare.

Subiectul I şi subiectul al II-lea cuprind itemi ce evaluează competenţe din specializare/disciplina/disciplinele de concurs în concordanţă cu programele specifice pentru concurs, în specialitatea postului didactic, aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale. Subiectul al III-lea este centrat pe didactica/metodica predării disciplinei/disciplinelor de concurs.

Subiectele sunt proiectate în conformitate cu tematica şi bibliografia prevăzute în programele specifice pentru concurs. Toate subiectele sunt obligatorii, iar timpul de lucru efectiv este de 4 ore.

Subiectele pot conţine:

  • itemi obiectivi (de tip alegere multiplă, itemi cu alegere duală, itemi de tip pereche) prin care se vor evalua capacităţi de:

- determinare a corectitudinii definiţiilor, clasificărilor etc.;

- operare corectă cu termeni/concepte de concurs şi formule specifice;

- recunoaştere/punere în evidenţă a caracteristicilor unor concepte, procese, legităţi, teorii, respectiv a trăsăturilor unor comportamente, fenomene şi procese;

- stabilire de corespondenţe/asociaţii între concepte, fenomene şi procese;

- identificare de relaţii cauzale şi corelaţii;

- precizarea unor metode, tehnici şi instrumente de investigare specifice.

  • itemi semiobiectivi (itemi cu răspuns scurt/de completare, întrebări structurate) prin care se vor evalua capacităţi de:

- construire a unor enunţuri corecte şi coerente;

- explicarea unor mecanisme/procese din perspectiva diferitelor modele teoretice;

- caracterizare, analiză, corelare, comparare etc. a unor realităţi/concepte specifice disciplinei/disciplinelor de concurs;

- utilizare şi operaţionalizare de concepte/instrumente/reguli specifice disciplinei/ disciplinelor de concurs;

- exemplificare a unor concepte, fenomene, puncte de vedere etc.;

- evaluarea unor decizii de optim/optimizare a fenomenelor, proceselor, mecanismelor studiate.

  • itemi subiectivi (itemi de tip eseu, itemi de tip rezolvare de probleme) prin care se vor evalua:

- abilităţile de calcul/formalizare şi interpretare/evaluare/decizie a rezultatului obţinut;

- capacităţi de analiză, corelare, interpretare, proiectare şi utilizare a unor instrumente de cunoaştere specifice disciplinei/disciplinelor de concurs;

- capacitatea de a formula şi argumenta puncte de vedere referitoare la o anumită problematică;

- explicarea/analizarea, pe baza unui stimul dat (text, grafic, desen, hartă, imagine) a unor elemente, mecanisme, procese etc., precum şi a diferitelor relaţii cauzale sau corelaţii posibile;

- competenţa de a realiza transferuri cognitive specifice şi nespecifice;

- capacitatea de sesizare şi rezolvare de situaţii-problemă;

- explicarea specificului şi a rolului/importanţei unor concepte, factori, cauze, fapte, fenomene pornind de la elemente date (situaţii de viaţă, situaţii educaţionale, experienţe profesionale, texte, imagini, concepte);

- caracterizarea unor metode, tehnici şi instrumente de investigare specifice disciplinei.

În conformitate cu prevederile art. 63, alin. (11) din Metodologia – cadru privind mobilitatea personalului didactic din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2015-2016 (aprobată prin OMEN nr. 4895/10.11.2014), pentru ocuparea posturilor didactice vacante/rezervate din învăţământul preşcolar/primar din unităţile de învăţământ, clase sau grupe cu predare în limbile minorităţilor naţionale, concursul constă în susţinerea unei probe scrise cu subiecte mixte de limba şi literatura română şi limba şi literatura maternă în care urmează să se facă predarea, în pondere egală, conform programelor specifice de concurs pentru educatoare/învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ preşcolar/primar. 

Având în vedere funcţia de selecţie a Concursului naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar 2015, baremul de evaluare şi de notare este proiectat astfel încât să se asigure unitatea de evaluare la nivel naţional. Baremul de evaluare şi de notare prevede obligativitatea profesorilor evaluatori de a puncta orice modalitate de rezolvare corectă a cerinţelor.

Calendar titularizare 2015

  • 11-19 mai 2015: Inregistrarea cererilor de inscriere a candidatilor la inspectoratele scolare
  • 19-21 mai 2015: Verificarea si avizarea dosarelor candidatilor de catre comisia judeteana de organizare si desfasurare a concursului si consilierul juridic al inspectoratului scolar
  • 22-25 mai 2015 (9-13 iulie 2015 pentru absolventii promotiei 2015): Validarea inscrierii, prin semnatura, de catre candidati sau imputernicitii acestora prin procura notariala in original, conform graficului stabilit de comisie; neprezentarea la validare a absolventilor din promotiile anterioare atrage dupa sine anularea inscrierii la concurs.
  • 26 mai 2015: Afisarea listei candidatilor inscrisi si a graficului privind sustinerea probelor practice/orale si a inspectiilor speciale la clasa
  • 27 mai-26 iunie 2015: Inspectiile speciale la clasa sau probele practice/orale
  • 15 iulie 2015: Examenul scris de Titularizare
  • 20 iulie 2015: Afisarea rezultatelor
  • 20-21 iulie 2015: Inregistrarea contestatiilor la inspectoratele scolare si transmiterea acestora la centrele de evaluare
  • 24 iulie 2015: Rezultatele finale se afiseaza
  • 27-28 iulie 2015: Repartizarea candidatilor cu media de minimum 7 la concursul din sesiunea 2015, pe posturi vacante publicate pentru angajare cu contract individual de munca pe perioada nedeterminata, in ordinea descrescatoare a mediilor de repartizare
  • 29 iulie 2015: Transformarea posturilor pentru angajare pe perioada nedeterminata ramase neocupate, in posturi vacante pentru angajare pe perioada determinata
  • 30 iulie-28 august 2015: Emiterea si comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedra

Modele de subiecte pentru titularizare 2015:

Titularizare Limba şi Literatura Română variantă de subiect

Titularizare Limba şi Literatura Română barem de corectare

Titularizare Matematică 2015 variantă

Titularizare Matematică 2015 barem de corectare

Titularizare Limba şi literatura engleză 2015 variantă

Titularizare Limba şi Literatura Engleză 2015 barem de corectare

Titularizare Limba şi Literatura Engleză 2015 barem de corectare

Titularizare Geografie 2015 barem de corectare

Titularizare Istorie 2015 variantă model

Titularizare Istorie 2015 barem de corectare

Alte modele de subiecte pentru examenul de titularizare 2015 pot fi consultate pe edu.ro.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite