Problemele legate de igienă şi salubritate sunt de actualitate şi în România, inclusiv în instituţiile şcolare. Potrivit unui raport publicat de Ministerul Sănătăţii la începutul anului 2018, 1 din 6 unităţi de învăţământ nu deţinea autorizaţie sanitară de funcţionare.[1]

Însă, oamenii au început să fie din ce în ce mai conştienţi de problemele din jur şi să caute soluţii, adoptând un comportament responsabil. Acestui demers se alătură marile companii şi brandurile, care iniţiază programe şi campanii pentru a contribui la îmbunătăţirea stilului de viaţă al oamenilor, într-un mod sustenabil. 

Domestos, un cunoscut brand de produse de curăţenie, a lansat în 2015 campania “Susţine igiena în şcoli”, o iniţiativă pe termen lung cu rol de îmbunătăţire a condiţiilor de igienă din şcolile şi grădiniţele româneşti. Alături de implicarea socială, un alt obiectiv al campaniei este de a creşte nivelul de conştientizare a importanţei igienei în rândul populaţiei.

Din 2015 şi până în prezent, peste 17.000 de copii beneficiază de condiţii mai bune în unităţile sanitare din şcolile lor, datorită programului „Susţine Igiena în Şcoli”, realizat de brand. În tot acest timp, au fost donate fonduri de peste 60.000 de euro, pentru renovarea toaletelor, precum şi produse Domestos, pentru igienizarea lor.

În acest an, mai mult ca niciodată, Domestos îşi reiterează angajamentul de a susţine igiena în şcolile şi grădiniţele din România, prin schimbarea numelui de brand de pe eticheta produselor, cu cel al campaniei - „Susţine igiena în şcoli”. Prin acest demers, Domestos îi informează pe consumatori că, împreună cu ei, peste 127 de şcoli şi grădiniţe au beneficiat de acest program, care va continua şi în anii următori.

 „Campania << Susţine igiena în şcoli>>  a pornit de la o problemă reală din România – situaţia îngrijorătoare în care se află toaletele în multe unităţi de învăţământ din ţară. Ceea ce ne dorim cu această campanie este să contribuim la igienizarea, renovarea şi modernizarea toaletelor în cât mai multe şcoli şi grădiniţe. O toaletă curată nu este un privilegiu, ci un drept pentru copiii. Totodată, campania noastră are şi un rol de educare, astfel încât oamenii să înţeleagă faptul că igiena este esenţială pentru sănătatea noastră. Schimbarea numelui de pe etichetele produselor marchează, pe de o parte, rezultatele frumoase pe care am reuşit să le obţinem în cei patru ani de campanie şi, în acelaşi timp, angajamentul nostru de a continua să ne implicăm în această cauză şi în anii următori. Avem încredere că brandul nostru este unul puternic, iar odată cu schimbarea de nume, consumatorii îl vor recunoaşte în continuare cu uşurinţă, datorită ambalajului şi celorlalte elemente vizuale cheie”, a precizat Cristina Brînduşoiu, Category Marketing Manager Home&Hygiene USCE.

Produsele din portofoliul brandului care îşi vor schimba eticheta sunt următoarele: Domestos Dezinfectant Pin 750ml,  Domestos Dezinfectant Atlantic 750ml, Domestos Dezinfectant Pin 1L, Domestos Dezinfectant Atlantic 1L, Domestos WC Gel Ocean 700ml.