Strategia UE 2020. România şi-a făcut plan pentru atingerea ţintelor europene în educaţie şi formare profesională

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Numărul adulţilor care participă la programe de formare continuă ar trebui să crească de la 2% la 15% până în 2020
Numărul adulţilor care participă la programe de formare continuă ar trebui să crească de la 2% la 15% până în 2020

România a elaborat un plan de acţiune cu ajutorul căruia încearcă să atingă ţintele europene pentru anul 2020, în domeniul educaţiei şi formării profesionale.

Potrivit documentului, numărul elevilor slab pregătiţi la citire şi la ştiinţe exacte ar trebui să scadă la jumătate până în 2020, proporţia licenţiaţilor de vârstă medie ar trebui să se dubleze şi numărul adulţilor care participă la programe de învăţare de-alungul vieţii să crească de şapte ori.

Strategia Education and Training  2020 conturează cadrul pentru cooperarea europeană în domeniul educaţiei şi formării profesionale, stabileşte obiective strategice pentru deceniul 2010-2020, incluzând formarea profesională iniţială şi continuă, pentru ca sistemele de formare profesională din ţările membre să devină mai atractive, relevante, orientate către carieră, inovative, accesibile şi flexibile, adaptate necesităţilor pieţei forţei de muncă.

Ţările membre ale blocului comunitar, alături de România, trebuie să facă eforturi pentru a se ralia acestor deziderate, iar acolo unde discrepanţele sunt mari faţă de media europeană, să încerce ca măcar să recupereze din diferenţă.

România, corigentă la toate capitolele

În cazul României însă, discrepanţele sunt accentuate în majoritatea sectoarelor de interes, iar ţintele sunt mai reduse faţă de cele impuse altor ţări europene.

Ţintele strategice pentru România, adoptate în cadrul ET 2020:

-  Până în 2020, în medie, cel puţin 15 % dintre adulţi ar trebui să participe la programele de învăţare de-a lungul vieţii
-  Până în 2020, procentul persoanelor cu vârsta de 15 ani, cu competenţe scăzute de citire, matematică şi ştiinţe exacte , ar trebui să fie mai mic de 15 %.
-  Până în anul 2020, proporţia persoanelor de 30-34 de ani, care au absolvit învăţământul terţiar, ar trebui să fie de cel puţin 40 %.
-  Până în 2020, proporţia abandonului şcolar timpuriu din sistemele de educaţie şi formare, ar trebui să fie sub 10 %.
-  Până în 2020, cel puţin 95 % dintre copiii cu vârsta cuprinsă între 4 ani şi vârsta pentru înscrierea obligatorie la şcoala primară, ar trebui să beneficieze de educaţie preşcolară.
-  Până în 2020, proporţia de absolvenţi angajaţi (cu vârste cuprinse în 20 şi 34 de ani), care au părăsit sistemul de educaţie şi de formare profesională cu cel mult trei ani înaintea anului de referinţă, ar trebui să fie de cel puţin 82 % (comparativ cu 76,5 % în 2010) .

Ţintele europene şi realitatea autohtonă

Strategia UE 2020 tabel

Strategia UE 2020 Educaţie şi formare continuă

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite