Sindicalişti: „Educaţia trebuie reformată urgent!”

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ cere reformarea Educaţiei FOTO: Mediafax
Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ cere reformarea Educaţiei FOTO: Mediafax

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ (FSLI) cere Guvernului României şi Parlamentului să formeze un grup de lucru cu specialişti din zona educaţiei, mediul economic, consiliere şcolară, reprezentanţi ai cadrelor didactice, părinţilor şi elevilor care să construiască un plan concret pentru o reformă reală a sistemului de educaţie din România.

FSLI consideră că rezultatele testelor PISA reprezintă semnalul că Educaţia trebuie reformată urgent. 

„Obţinerea celui mai slab punctaj la testele PISA din ultimii nouă ani înseamnă un regres pentru ţara noastră, dar şi o radiografie a sistemului haotic, lipsit de substanţă în care funcţionează şcoala românească.  Potrivit rezultatelor PISA 2018, procentul de analfabetism funcţional în România este de 44%, în medie, în creştere faţă de 2015. Sunt cele mai slabe rezultate obţinute de ţara noastră la citire, matematică şi ştiinţe”, se arată în comunicatul remis Adevărul, miercuri. 

Sindicaliştii din Educaţie consideră că aceste rezultate sunt un semnal de alarmă pentru noi toţi că sistemul de învăţământ din România se află într-un declin. Aceştia arată că numeroasele modificări legislative care nu au fost coerente şi care nu au ţinut cont de necesităţile reale ale sistemului, subfinanţarea educaţiei, menţinerea unor programe excesiv de încărcate, lipsa finanţării cercetării din educaţiei şi a unui sistem care să sprijine şi să dezvolte excelenţa în acest domeniu, lipsa unor politici sociale, care să sprijine copiii din familii defavorizate să nu părăsească şcoala din cauza lipsurilor materiale, discreditarea permanenta a profesorilor, salariile nemotivante, lipsa unor programe de formare continuă care să răspundă provocărilor la zi, dar şi lipsa unei corespondenţe între ce se învaţă în şcoli şi nevoile de pe piaţa muncii sunt doar câteva din numeroasele cauze care au dus la acest dezastru din sistemul de educaţie. 

„În opinia noastră, testele PISA pot fi abordate cu succes de elevii care zi de zi sunt învăţaţi şi stimulaţi să gândească şi să fie creativi, aşa cum sunt proiectate programele şcolare în ţările care ocupă primele locuri în clasament. Ţările care au rezultate bune la testele PISA sunt şi acelea  în care există un progres economic, pentru că cei care guvernează aceste ţări au înţeles că investiţia în educaţie este cea mai profitabilă. Când vom avea în România politicieni care vor înţelege acest lucru? 

Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ consideră că toţi factorii decizionali din România trebuie să se implice şi să acorde o şansă reabilitării sistemului de învăţământ”, se mai arată în sursa citată. 

Grup de lucru pentru reformarea Educaţiei 

FSLI consideră că este absolut obligatoriu să fie format un grup de lucru, la nivelul M.E.C., care să propună o schimbare reală în educaţie. Din acest grup de lucru trebuie să facă parte, în primul rând, specialiştii din domeniul educaţiei, oameni pregătiţi, capabili să ofere cele mai bune soluţii prin care şcoala românească să performeze, reprezentanţii federaţiilor din educaţie, cei ai elevilor şi ai părinţilor, ai clasei politice şi ai Administraţiei Prezidenţiale. Singura şansă a educaţiei, pentru a fi performantă, este aceea de a fi smulsă de sub papucul politic. Pentru a se pune în practică acest deziderat, trebuie lăsate la  o parte orgolile  politice, pentru că  educaţia este bunul tuturor şi împreună trebuie să acţionăm pentru a o face performantă şi creatoare de progres şi bunăstare. 

„Rezultatele testelor PISA sunt dureroase. Vă daţi seama ce imagine are şcoala din România? Vă daţi seama că acest sistem de educaţie este sufocat şi noi stăm şi asistăm la un declin? E deja târziu, dar cred că, în măsura în care ne mobilizăm cu toţii forţele şi reuşim să punem pe picioare o reformă reală a sistemului de educaţie, vom reuşi să nu mai avem acest analfabetism funcţional de 44%, un procent extraordinar de mare. Şcoala din România devine un loc al frecventării din rutină, nu un loc unde copiii sunt învăţaţi să se dezvolte, să crească, să deprindă ablităţi astfel încât să funcţioneze în mediul profesional şi personal. Federaţia noastră este pregătită să pună la dispoziţia grupului de lucru toţi specialiştii de care dispune pentru a contribui la realizarea acestei reforme din educaţie. Avem nevoie de această regândire a sistemului, iar primul pas este schimbarea mentalităţii", a declarat Simion Hancescu, preşedinte FSLI.    

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite