Simulările la Evaluările Naţionale au început în şcolile din Bucureşti

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Elevii din Bucureşti susţin în perioada aceasta simulări organizate la nivelul şcolilor pentru Evaluările Naţionale de la clasele a II-a, a IV-a, a VI-a şi pentru Evaluarea Naţională de la sfârşitul clasei a VIII-a, potrivit unei recomandări trimise de Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB).

"Am trimis o recomandare la şcolile din Capitală să organizeze simulări pentru evaluări ca să-i obişnuiască pe elevi, să depăşească pragul psihologic. Şcolile au libertatea să-şi aleagă modalitatea în care organizează aceste evaluări. Este vorba de teste care nu depăşesc dificultatea celor făcute la clasă, în conformitate cu programa şcolară", a declarat pentru adevarul.ro, Marian Banu, purtătorul de cuvânt al ISMB.

Marţi, la Colegiul Naţional Bilingv "George Coşbuc", elevii de clasa a VI-a au susţinut o simulare organizată de şcoală pentru a se obişnui cu atmosfera de examen. "Toată săptămâna aceasta se fac simulări la nivelul şcolilor. Copiii noştri spun că subiectele nu li s-au părut grele, dar ei sunt elevi buni", a spus pentru adevarul.ro directoarea adjunctă a liceului, Daniela Gafencu.

Şi mama unei eleve de la "George Coşbuc" ne-a spus acelaşi lucru, că fetei ei i s-au părut uşoare subiectele. "Marţi au dat la Română şi la Engleză. Fata mea a zis că nu a avut probleme şi i s-au părut uşoare, dar noi am şi lucrat cu ea în timpul vacanţei pe modelele publicate de minister", a spus mama elevei de a VI-a.

Şi la Şcoala Gimnazială Nr 11 "Ion Heliade Rădulescu" din Capitală se susţin simulări. "Organizăm evaluări în perioada aceasta, am făcut şi şedinţe cu părinţii pe tema evaluărilor şi am lucrat cu elevii pe subiectele publicate de Ministerul Educaţiei. Vom avea şi a doua simulare la Evaluarea Naţională de la clasa a VIII-a, la nivelul şcolii. La simularea organizată de Minister în februarie, 96,7% din elevi au luat note peste 5 la Română şi 89% la Matematică", a spus directoarea Şcolii Nr 11, Steluţa Vlad.

Evaluările Naţionale au fost amânate

Evaluările Naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, care trebuiau să aibă loc săptămâna aceasta şi săptămâna viitoare, au fost amânate.

Ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, a anunţat pe 24 aprilie că evaluările se vor susţine între 28 mai – 6 iunie, pentru ca modelele publicate de minister să ajungă "până la ultima clasă din România". „A fost vacanţa de Paşte, urmează vacanţa de 1 Mai şi pedagogii au recomandat să existe cel puţin 1-2 săptămâni de pregătire înainte de testare ca să poată să reintre elevii în ritm”, a precizat ministrul Educaţiei. În total, în jur de 594.000 de elevi învaţă acum în clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a şi ar trebui să se prezinte la aceste evaluări, organizate în premieră la nivel naţional.

Calendarul stabilit de Ministerul Educaţiei:

- 28 mai 2014: evaluare naţională, IV - Limba Română
- 29 mai 2014: evaluare naţională, IV - Matematică
- 30 mai 2014: evaluare naţională, IV - Limba maternă
- 2 iunie 2014: evaluare naţională, II - Scris-citit, Limba română
- 3 iunie 2014: evaluare naţională, II - Scris-citit, Limba maternă
- 4 iunie 2014: evaluare naţională, II - Matematică 
- 5 iunie 2014: evaluare naţională, VI - Limbă şi comunicare
- 6 iunie 2014: evaluare naţională, VI - Matematică şi Ştiinţe ale naturii

Fără camere video şi fără note în catalog

"Evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a au rolul de a evalua, pe de o parte nivelul de pregătire al elevilor după câţiva ani de şcoală, iar, pe de altă parte, de a pregăti elevii cu atmosfera de examen. Nu sunt examene naţionale, ci evaluări, iar notele nu vor fi trecute în catalog. (...) Copiii nu vor fi ierarhizaţi niciodată în funcţie de aceste rezultate", a declarat Remus Pricopie.

De asemenea, nu va fi un regim special de testare, examenele se desfăşoară în clase, vor primi mai multe numere şi nu vor exista camere de luat vederi, a mai spus ministrul, pentru că nu sunt examene propriu-zise, adăugând că se va publica doar un raport naţional la final, ca „o evaluare de sistem, o diagnosticare“.

Pricopie a explicat că aplicarea la nivel naţional a acestor teste pe model internaţional este necesară având în vedere că 36.000 de copii nu au reuşit să ia nota 5 la Evaluarea Naţională de la finele clasei a VIII-a, ceea ce arată că problemele trebuie identificate şi rezolvate din timp.

Ce presupun testele de evaluare a competenţelor

În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.

Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.

Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentruevaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.

Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.


Ministrul Educaţiei: rezultatele evaluărilor de la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a nu vor conta la admiterea la liceu

Ministerul Educaţiei a publicat modele de teste pentru Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a

Evaluările naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, amânate cu aproape o lună. Testele încep pe 28 mai

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite