UPDATE Simulare BAC 2019. Ce subiecte au primit elevii joi la ultima probă, cea la alegere. Ce spun profesorii

0
Publicat:
Ultima actualizare:
FOTO: Adevărul
FOTO: Adevărul

Elevii de clasa a XII-a au susţinut simularea la proba la alegere a profilului şi specializării pentru Bacalaureat. La Biologie şi la Geografie, cerinţele au fost clare iar nivelul de dificultate a fost unul mediu. La Fizică şi la Informatică însă a fost mai greu faţă de anii trecuţi.

S-a încheiat şi simularea pentru examenul de bacalaureat şi odată cu ea şi prima rundă de emoţii pentru elevii din anii terminali de liceu. La ultima probă susţinută joi, elevii de clasa a XII-a care termină profilul Real au putut alege între Anatomie-Biologie, Chimie, Informatică şi Fizică, iar cei care termină Umanul au avut de ales între Psihologie, Economie, Logică, Sociologie, Geografie.

Ce spun profesorii

La Biologie, tinerii au avut de ales între Biologie vegetală şi animală (materie clasele IX-X) sau Anatomie şi Fiziologie umană, genetică şi ecologie umană (materie clasele XI-XII). Subiectele au fost de nivel  mediu, cu cerinţe formulate clar, spun dascălii. Elevii care au învăţat, pot lua uşor note de promovare. „Însă pentru note mari, aceştia ar fi trebuit să ştie  elemente  amănunţite din sistemul respirator, cum ar fi tipurile de respiraţie, pe care elevii tind să le uite. Cei cu care am vorbit după proba la Biologie nu erau speriaţi, mi-au zis că s-au descurcat bine şi că subiectele au fost accesibile”, a spus profesorul de Biologie Ionela Cociorva, de la Colegiul Naţional I.L. Caragiale din Capitală. 

În schimb, în ceea ce priveşte proba la Fizică, nivelul de dificultate a crescut puţin faţă de cel din anii trecuţi, unele probleme fiind mai grele, precizează dascălii. „Partea de termodinamică a fost mai dificilă decât ce s-a dat până acum. La profilul Real, la subiectul III, de exemplu, partea de mecanică a fost şi ea, mai grea pentru că nu intră în materia obligatorie, pe care o fac elevii la clasă. Dificultăţi mai erau la partea de conservare prin impuls. Legat de  calculul electricităţii şi optică, acestea nu trebuiau să pună probleme elevilor” a spus profesorul dr. de Fizică, Aurel Babalean, de la un liceu din Craiova. 

Şi la Informatică, elevii au întâmpinat unele probleme. „Subiectele mi s-au părut destul de dificile decât în anii trecuţi. Elevii au avut de rezolvat algoritmi grei, care necesitau parcurgerea mai multor paşi în rezolvarea lor. Spre exemplu, subiectul I, punctul 3 avea o surpriză. Mă gândesc mai ales la elevii care nu sunt de la licee de top sau la cei din zone defavorizate, unde nu există tehnologizare. Cred că lor le-a fost mai dificil să se descurce la simulare”, consideră  profesorul de Informatică, Andrei Florea, de la Colegiul Naţional I.L. Caragiale. 

Şi pentru elevii care au ales să dea proba la Geografie, cerinţele a fost acceptabile şi clare, spun profesorii. „Subiectele au fost de nivel mediu. S-a dat din climă, poziţia geografică a unor oraşe, capitale şi ţări. Lucruri pe care elevii pregătiţi le ştiu sigur”, a adăugat profesorul de Geografie, Ioan Mărculeţ, de la Colegiul Naţional I.L. Caragiale din Bucureşti. 

Elevii îşi pot verifica prestanţa la probele susţinute, ghidându-se după baremele de evaluare. Urmează afişarea rezultatelor, pe 29 martie. 

Subiecte Biologie - Anatomie şi fiziologie umană, genetică şi ecologie umană

    

    

Subiecte Biologie vegatală şi animală 

 Subiecte Chimie anorganică 

Subiecte Chimie organică 

 Subiecte Economie

 

 Subiecte Filosofie

Subiecte Fizică

 Subiecte Geografie

    

Subiecte Informatică 

Subiecte Logică, argumentare şi comunicare

Subiecte Fizică - profil tehnic 

Subiecte Psihologie 

Subiecte Sociologie 

   

Accesul în săli este permis până la ora 08.30

Elevii au trei ore la dispoziţie pentru rezolvarea subiectelor

Atât elevii de clasa a XI-a cât şi cei de clasa a XII-a vor avea la dispoziţie trei ore pentru a rezolva subiectele de la simulare, notează sursa citată, care adaugă că subiectele pe care le vor primi elevii sunt asemănătoare modeleleor publicate pe site-ul subiecte.edu.ro, ele fiind proiectate în aşa fel încât „tratarea lor să valorifice capacitatea elevilor de a dezvolta temele prevăzute în programa de examen, parcuse până la această dată”. 

Baremele în funcţie de care vor fi corectate lucrările liceenilor vor fi publicate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare, care dă asigurări că evaluarea şi notarea vor fi obiective. „În situaţia în care nu sunt suficienţi profesori de specialitate într-o unitate de învăţământ, există şi posibilitatea de a solicita sprijin din partea profesorilor din alte şcoli”, mai arată instituţia. 

De asemenea, e important de reţinut că notele obţinute de elevi la simularile din această perioadă nu pot fi contestate, însă ele pot fi trecute în catalog, strict în baza unei cereri scrise, depusă fie de elev, fie de părinţii acestuia. Totodată, rezultatele vor fi analizate de fiecare unitate de învăţământ în parte, prin discuţii individuale sau prin dezbateri la nivelul clasei ori în şedinţe cu părinţii sau la nivelul consiliul profesoral. Discuţiile sunt necesare pentru ca elevii să-şi poată îmbunătăţi performanţele şcolare, transmit autorităţile.

Calendar probe simulare BAC

19 martie 2019     Simulare Limba şi literatura maternă – scris

20 martie 2019     Simulare Proba obligatorie a profilului

21 martie 2019     Simulare Proba la alegere a profilului şi specializării – se organizează numai pentru elevii clasei a XII-a

Consiliul Naţional al Elevilor continuă protestul dăm #foaiagoală

„«Anul acesta, dăm #foaiagoală la simulările naţionale!» reprezintă metoda prin care ne exprimăm nemulţumirile şi luptăm cu vehemenţă pentru împlinirea unui ideal comun: un sistem de învăţământ care să demonstreze cu adevărat că educaţia este prioritate naţională. Dacă şi tu consideri că trebuie să fim implicaţi direct, prin consultare constantă, în procesele decizionale care ne privesc, dacă şi tu te identifici cu scopul şi obiectivele campaniei noastre, te invităm să dai foaia goală sau să o transformi într-un manifest al educaţiei, aşezându-ţi pe foaie gândurile cu privire la sistem. Dacă însă nu te identifici cu această formă de protest, eşti liber să faci ceea ce simţi, căci tu, elevule, eşti singurul care poate lua o decizie în acest sens. Indiferent de alegerea ta, nu uita că tu ar trebui să fii cea mai importantă componentă a procesului educaţional, atât în teorie, cât şi în practică”, afirmă reprezentanţii Consiliului elevilor.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite