Sfatul psihologului:Regulile stricte alungă copiii

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Fiecare unitate şcolară îşi întocmeşte propriul Regulament de ordine interioară aplicabil doar acelei instituţii. El este elaborat şi aprobat de către Consiliul de Administraţie şi apoi adus la cunoştinţa Consiliului Profesoral al instituţiei, elevilor şi părinţilor.

În mod normal, părinţii îşi aduc propria contribuţie. Dacă în Regulamentul de ordine interioară al unei instituţii de învăţământ sunt asemenea prevederi restrictive înseamnă că profesorii,  părinţii și elevii au ajuns la concluzia că aşa este cel mai bine. În exemplul prezentat, cu siguranţă nu a fost  consultat şi un psihopedagog în momentul întocmirii documentului.

În exemplul: „Dacă elevii constată că mobilierul s-a deteriorat, ei trebuie să îl anunţe pe diriginte în cel mult o oră. În cazul nerespectării acestui termen, responsabilitatea pentru repararea mobilierului şcolar revine clasei respective" - ce se întâmplă dacă profesorul diriginte nu se mai află în şcoală sau este în concediu medical? Rolul regulilor este acela de a facilita o bună desfăşurare a activităţilor, de a normaliza comportamentele.

Ele sunt bune atâta vreme cât nu îngrădesc drepturile persoanelor şi nu ceează prejudicii fizice, emoţionale sau de altă natură. Prea multe restricţii nejustificate pot să rupă legătura afectivă pozitivă ce ar trebui să existe între şcoală şi elevi, iar răspunsul la întrebarea „De ce nu merg cu drag copiii la şcoală?" îl vom obţine citind astfel de regulamente. 

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite