Sfatul psihologului: Teste ca o supapă de presiune

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Diana  Stoian
Diana Stoian

În primul rând, un avantaj al testelor este consecinţa lor, mai precis, că nu au statut eliminatoriu, adică elevii nu sunt speriaţi că, dacă nu iau nota minimă, ei nu vor trece clasa.

Este mai bine să apară aceste evaluări, deoarece cu un singur examen important se poate ajunge la ceea ce noi numim „anxietatea de performanţă".

În această situaţie gândeşti că „nu voi reuşi niciodată să mă pliez pe aşteptările mele şi pe cele ale celorlalţi şi din cauza acestei frici s-ar putea să mă blochez şi să folosesc doar jumătate din resurse". Prin aceste teste se poate diminua anxietatea, asta dacă profesorii ştiu să le explice copiilor: „E bine să ne obişnuim cu testele, ca să avem ce corecta din timp". E mai uşor, în acest fel, să se acomodeze cu examenele mari, importante. Copiii nu se confruntă decât cu frica lor şi ea trebuie să se diminueze.

Lor le trebuie o descărcare periodică, să funcţioneze ca un lac de acumulare, unde se deschid, din când în când, supapele de eliminare periodică a apei, pentru că altfel apa va elimina totul în cale când i se va da drumul brusc. Acest lucru funcţionează bine cu condiţia ca şi educatorii şi profesorii să îi pregătească, să nu transforme testele într-o sperietoare. Trebuie să fie pregătiţi în special profesorii, primul prag este al lor şi pot avea un rol extraordinar de bun dacă înţeleg ce trebuie să facă.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite