Rezultatele de la examenele de absolvire  ne spun că învăţământul nostru este „varză“!  Conducerea statului nu pricepe, nu vrea  sau nu poate să facă ceva!

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

An de an se întâmpla acelaşi lucru. Până şi Dragnea şi-a dat seama că „România are o nevoie disperată să recupereze cele trei decenii în care reforma educaţiei a eşuat”. În fiecare vară discutăm, semnalăm,   şi nu se întâmplă nimic. Preşedintele, guvernul, ministrul Educaţiei înţeleg doar ce le convine şi acţionează doar pentru interese electorale. Dar, aşa cum arată şcoală azi, aşa va arăta societatea mâine. Adică „varză”!

Iar victimele acestei politici de nepăsare suntem noi, cetăţenii României.

Pe cine serveşte conducerea Educaţiei

Toate măsurile luate de conducerea statului şi a ministerului Educaţiei se reduc la apărarea intereselor profesorilor. Nu ale elevilor. De frica sindicatelor,  ministerul nu schimbă planuri cadru şi programe şcolare, nu reduce numărul de ore de la gimnaziu de la 34 la 25 ore pe săptămână, cum spune legea. Se preface că nu vede dezastrul de la examenele naţionale şi testele PISA. Am descris de multe ori tabloul învăţământului românesc actual. Degeaba. Îl reiau şi aici.

  • România este ruşinea Europei,  pe ultimul loc în Europa la testele PISA;
  • În World University Rankings QS, România este prezentă în Top 1000 doar  cu Universitatea Babeş-Bolyai din Cluj-Napoca şi Universitatea din Bucureşti, ambele ocupând un loc în categoria 801+;
  • 42% dintre elevii de 15 ani sunt analfabeţi funcţionali;
  • 35% dintre absolvenţii de gimnaziu nu iau 5 la examenul de matematică la Evaluarea Naţională pentru că nu ştiu cele patru operaţii aritmetice şi formule simple de arii şi volume;
  • Doar 55-60% dintre elevi, înscrişi în clasele terminale,  promovează examenele naţionale;
  • Funcţionăm cu planuri cadru, programe şcolare, discipline vechi de 50 de ani;
  • Un milion de elevi au făcut liceul degeaba, în ultimii 15 ani. N-au luat Bacalaureatul sau nu s-au înscris la acest examen;
  • Zeci de licee funcţionează în continuare cu zero promovare la Bacalaureat;
  • Avem 15-17% abandon şcolar, iar la trecerea de la clasa a VIII-a la liceu abandonul este de 27%;
  • Populaţia şcolară a scăzut în ultimii 15 ani cu 1,2 milioane elevi. Scădere demografică, dar şi abandon şcolar masiv;
  • 200.000 de elevi sunt trecuţi în scripte şi cataloage, fără să vină la şcoală. Un abandon şcolar ascuns;
  • Doar 20% dintre elevi sunt la Şcoala Profesională, în timp ce în Germania sunt 70%. Drept urmare, au dispărut specialiştii din piaţa muncii, fapt ce afectează grav firmele româneşti şi descurajează investiţiile străine.
  • Nu există suficiente trasee educaţionale, pentru ca şcoala să se plieze pe nevoile, cerinţele, elevilor şi societăţii. Şcoala se comportă ca un malaxor, în care intră toţi elevii şi scapă cine poate;
  • Nu există Orientare Şcolară şi Profesională de calitate, care să îndrume elevii pe traseele educaţionale potrivite cu personalitatea lor;

Ce ne spun examenele de  absolvire de anul acesta

Că 35% dintre absolvenţii de gimnaziu nu ştiu cele patru operaţii aritmetice şi formule simple de arii şi volume. 40% dintre absolvenţii de liceu n-au reuşit să ia examenul de Bacalaureat. Iar ministerul se laudă că totul a decurs bine şi organizat. Premierul chiar felicită ministrul pentru desfăşurarea examenelor. Aşa de bine organizat că o comisie de corectare îşi bate joc de viitorul copiilor. O elevă cu 6 la corectare a luat 10 la matematică după contestaţie, şi nu este singurul caz. Iar ministrul Educaţiei nu trimite corpul de control şi apoi să dea afară din învăţământ profesorii care comit aşa ceva. Se face că plouă! De frica sindicatelor!

La Colegiul Naţional „Avram Iancu” din Câmpeni, mama unei eleve a reclamat faptul că unii profesori supraveghetori ar fi distribuit în săli subiectele rezolvate la Matematică. Aceeaşi situaţie ar fi fost şi la proba de Română. Candidaţilor le-ar fi fost permis să vorbească şi să copieze la examen. Este adevărat, nu este? Nu văd o anchetă dirijată direct de minister, pentru că pe plan local se acoperă unii pe alţii.

Iată că nici pentru organizarea examenelor ministerul nu merită felicitat!

Până şi un absolvent de liceu înţelege ce se întâmplă în învăţământul românesc

Este vorba de Andrei Şelaru, cunoscut ca vloggerul Selly. Iată ce spune după absolvirea liceului anul acesta:

„Problema mea nu este cu vreun liceu sau cu vreun profesor, problema mea este cu programa şcolară şi cu materia care este predată în şcolile din România. Pentru că ce învăţăm noi la şcoală nu prea are legătură cu realitatea şi asta e o mare mare problemă. Eu am spus în repetate rânduri că şcoala din România nu te pregăteşte pentru viitor, ci pentru trecut şi nu am inventat eu treaba asta. Sunt oameni mult mai inteligenţi decât mine care au exact aceeaşi părere”. …Şi în toată lumea asta super modernă, super digitalizată, care se schimbă foarte foarte repede, lucrurile pe care noi le învăţăm la şcoală au rămas cam aceleaşi de 30 de ani încoace. Sunt aceleaşi materii la care înveţi aceleaşi lucruri şi din cauza asta atunci când ajungi la 18-19 ani şi ieşi pentru ultima dată pe poarta liceului, cu bacul luat şi cu diplomă de absolvire în mână când termini liceul se presupune că ai stat 12 ani în tot sistemul acesta de învăţământ ca să fii pregătit pentru viaţă, ca să fii pregătit pentru viitor. Ai ieşit pe poarta liceului în 2020, perfect pregătit pentru anul 1990”.

Este absolut dezarmant cum un elev, absolvent de liceu, pricepe mai multe decât pricep preşedintele, premierul, ministrul Educaţiei. Care habar nu au care sunt nevoile tinerilor din ziua de azi, dacă menţin aceleaşi planuri cadru şi aceleaşi programe vechi de 50 de ani. Sau ştiu dar nu le pasă. Le pasă doar de rezultatele de la alegeri, ca să ajungă în fruntea statului. Ca să  facă acolo ce? Nimic!

Nu se va schimba nimic în educaţie

An de an facem aceleaşi comentarii, schimbăm zeci de miniştri la educaţie şi nu facem un pas înainte.

Speram ca odată cu venirea conducerii liberale să se schimbe ceva şi în educaţie. Nimic! Conducerea statului nu pricepe că o şcoală este bună doar atunci când răspunde nevoilor şi cerinţelor societăţii la o etapă a evoluţiei sale. Pentru asta ne trebuie alte planuri cadru, alte programe şcolare, alte discipline, precum „Ştiinţele vieţii”, „Ştiinţele mediului”, „Educaţie pentru societate”, „Educaţie pentru sănătate”, „Educaţie financiară” şi multe altele. În loc de acestea, elevi învaţă materii şi conţinuturi de acum 50 de ani.

Peste ani, istoria va consemna toate aceste erori grave ale conducerii actuale a statului. Şi va trimite actualii conducători în debaraua istoriei noastre. In frunte cu ministrul Educaţiei, Monica Anisie!

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite