Politica de recrutare a Microsoft: cultivarea talentelor de pe băncile şcolii

Politica de recrutare a Microsoft: cultivarea talentelor de pe băncile şcolii

Elevii din SUA  au fost învăţaţi de angajaţii Microsoft să creeze aplicaţii de telefon FOTO Shutterstock

Compania Microsoft a găsit o soluţie pentru a compensa lipsa de angajaţi bine pregătiţi care ies din facultăţi în domeniul IT: a creat o echipă de peste 100 de voluntari, majoritatea dintre propriii angajaţi, care merge în şcolile din SUA pentru a ţine elevilor cursuri interactive de informatică.

Ştiri pe aceeaşi temă

Atunci când Steven Edouard nu e profesor voluntar de informatică la un liceu din Seatlle (SUA), el lucrează pentru Microsoft. Este unul dintre cei 110 ingineri ai companiei high-tech, care face parte dintr-un program derulat de Microsoft, ce vizează recrutarea şi educarea elevilor de liceu în domeniul IT, pentru o viitoare carieră în domeniu, relatează ”The New York Times“ (NYT).
 
În acest sens, Microsoft a adoptat un mod neobişnuit de a combate lipsa de cunoştinţe a absolvenţilor din domeniul IT, una dintre cele mai grave probleme cu care se confruntă industria tehnologică, dar şi o provocare pentru economia lumii.
 
În ciuda vâlvei create de Mark Zuckerberg după înfiinţarea Facebook, mai puţin de 40.000 de studenţi americani au obţinut o diplomă în informatică în 2010. Însă cifra este de aproape patru ori mai mică decât necesarul de personal din piaţa IT: aproximativ 150.000 de locuri de muncă vor fi disponibile până în 2020, potrivit Asociaţiei Specialiştilor în IT (ACM) din SUA. 
 
”Oamenii nu pot obţine locuri de muncă, iar noi avem locuri ce nu se completează“, a declarat Brad Smith, consilier general la Microsoft care supraveghează proiectul, pentru NYT. 
 
Marile companii tehnologice americane se plâng de ani de zile de lipsa talentului tehnic, o problemă pe care au încercat să o rezolve prin susţinerea unor legi de imigrare mai puţin rigide pentru a primi mai mulţi ingineri străini talentaţi şi prin sponsorizarea concursurilor tech, pentru a încuraja interesul studenţilor pentru această industrie. 
 
De exemplu, Google deţine o tabără de vară pentru elevii care trec în clasa a noua şi, în plus, derulează programul CS4HS, în prin care profesorii de liceu îşi îmbunătăţesc abilităţile în domeniul informaticii în workshopuri la universităţile locale.
 
Microsoft îşi trimite angajaţii în prima linie, încurajându-i să predea informatică în licee timp de un an. Inginerii, care primesc o mică remuneraţie pentru efortul depus, ţin între două şi cinci ore pe săptămână. Şcolile stabilesc cursurile astfel încât să nu dea peste cap programul angajaţilor Microsoft. 
 
Ideea acestui program datează din 2009 şi îi aparţine lui Kevin Wang, un inginer Microsoft cu diplomă de master în domeniul educaţiei la Harvard, care după job a predat voluntar cursuri de informatică la o şcoală publică din Seattle.
 
Ulterior, când directorii de la Microsoft au înţeles proiectul, l-au sprijinit financiar, iar acum este cunoscut sub numele de „Educaţie Tehnologică şi Alfabetizarea” sau ”Teals“, potrivit NYT.
 
Programul se desfăşoară în prezent în 22 de şcoli din Seattle şi a fost extins în mai multe şcoli din Washington, Utah, Dakota de Nord, California şi în alte sate începând cu acest an şcolar. Microsoft îşi doreşte ca şi alte companii de tehnologie să sprijine proiectul, astfel încât să poată extinde numărul de ingineri implicaţi în proiect.
 
În acest an, din cei 110 voluntari ai proiectului doar 19 sunt cadre didactice, restul sunt (şi nu angajaţi ai Microsoft. În unele cazuri, programul a adus împreună voluntari din cadrul mai multor companii care investesc timp şi bani. 
 
„Cred că educaţia şi diversitatea persoanelor implicate în program sunt lucruri asupra cărora toate companiile de tehnologie au căzut de acord“, a afirmat  Alyssa Caulley, inginer software la Google, care predă informatică la Liceul Woodside din Woodside, California.
 
Una dintre cele mai alarmante tendinţe din industria tehnologică a fost scăderea interesului elevilor pentru informatică din ultimul deceniu.
 
Deşi numărul absolvenţilor cu diplomă în informatică a fost în creştere în ultimii ani, cifra înregistrată în 2010 a fost cu 33% mai mică decât vârful înregistrat în 2004, potrivit Centrului Naţional de Statistică în Educaţie. 
 
Iar procentul absolvenţilor din SUA care şi-au făcut un renume în domeniul IT a scăzut la 19%  în 2009, faţă de 25% în 1990, ceea ce o face singura materie dintre ştiinţe, tehnologie şi matematică cu un asemenea declin. 
 
Statisticile sunt surprinzătoare având în vedere cât de ataşaţi sunt adolescenţii de smartphone-urile, de calculatoarele şi tabletele lor. Fascinaţia, în cele mai multe cazuri, este însă  legată de comunicarea socială şi  mass-media, mai degrabă decât de tehnologie în sine. Gadgeturile de astăzi au ascuns instrumentele de programare ce erau mult mai evidente în vechile calculatoare.
 
Pentru ca studenţii să fie entuziasmaţi cu privire la informatică, această specializare ar trebui introdusă ca materie încă de la o vârstă fragedă, au fost de părere mai mulţi profesori. Rămâne însă provocarea identificării profesorilor de informatică talentaţi şi capabili. 
 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: