Afară din şcoli cu manualele proaste!

Afară din şcoli cu manualele proaste!

Virgulele între subiect şi predicat, cacofoniile, mesajele misogine şi exprimările incoerente sunt doar câteva dintre greşelile pe care copiii dumneavoastră le învaţă la şcoală. Cu informaţii rămase în urma evenimentelor, cu fraze lipsite de logică ori cu mesaje care-i bulversează pe elevi, manualele sunt nefolositoare şi aruncate în sertare.

Scoateţi legea pumnului din clasă!

Scoateţi legea pumnului din clasă!

Agresiunile dintre elevi şi bătăile aplicate de profesori copiilor au încă un „concurent“: nervii părinţilor care-şi fac dreptate la şcoală. Unui profesor care a pocnit un elev i s-a întocmit dosar penal. Un părinte l-a lovit pe băiatul care s-a bătut cu fetiţa sa şi nu va păţi nimic.

Şcoala care ştie să scoată bani din piatră seacă

Şcoala care ştie să scoată bani din piatră seacă

O instituţie de învăţământ din Timişoara a ajuns să se întreţină singură din închirierea spaţiilor şi din banii obţinuţi din proiecte internaţionale. Şcoala Generală nr. 30 ia chirie pe bazinul de înot, organizează cursuri de karate şi de pilates şi investeşte câştigurile în termopan şi nocturnă pentru terenul de sport.

Poliţia derbedeilor aduce ordinea în şcoală

Poliţia derbedeilor aduce ordinea în şcoală

Fiecare caz de violenţă din instituţiile de învăţământ din Timiş va fi judecat de o comisie formată din profesori, părinţi, jurişti şi poliţişti. Elevii agresori vor fi trimişi la psiholog sau vor primi sancţiuni care vor merge, după caz, până la exmatriculare.

Şcoala de după şcoală – bona părinţilor ocupaţi

Şcoala de după şcoală – bona părinţilor ocupaţi

„After-school-ul“ este o alternativă pentru îngrijirea copiilor după orele de clasă şi ar putea înlocui şi bonele, şi meditaţiile costisitoare. Părinţii şcolarilor renunţă la ideea angajării unei bone şi preferă, mai nou, să-şi înscrie copiii în programe de după-amiază, care îi costă mult mai puţin.

Apar în spaţiul public informaţii despre posibilă schimbare a trei miniştri din guvernul Orban, printre care şi ministrul Educaţiei, Monica Anisie. Ar fi necesară o astfel de schimbare? Am scris de multe ori despre lipsa de reforme în sistemul nostru de învăţământ, atât în preuniversitar cât şi în universitar. Fără niciun ecou, mă mir că mai am răbdare să mă aplec asupra problemelor din educaţie.

acum 3 zile · comentarii (7)

Dragă PNL, în acest moment, în Educaţie, eşti în default curricular big time. Da-da: povestea aia cu planurile-cadru - ştii tu. Mai ales la liceu, unde copiii au a începe peste trei-patru luni, pe stil nou, şi din 2016 nu s-a întâmplat nimic relevant. Asta e. Activarea articolului 26 din LEN îţi oferă alternativa de care ai nevoie, politic şi nu numai. Am încredere că, dacă îţi pasă de şcoală pe bune şi eşti de bună-credinţă, poţi.

acum 8 zile · comentarii (2)

Ca şi cum nu aveam destule belele în învăţământ, din cauza pandemiei şcoala pierde trei  luni de pregătire pentru examenele naţionale, şi materia semestrului al doilea pentru elevii care nu dau examene anul acesta. Timp pentru proiecte de rezolvarea problemelor a existat. Dar se pare că nimeni din conducerea educaţiei nu este conştientă de existenţa şi importanţa eliminării acestor lipsuri  grave.

acum 15 zile · comentarii (16)

Nu ştiu de unde a apărut ideea catastrofei la examenele de absolvire de anul acesta, ilustrată inclusiv în articole de presă.  Nu va fi nicio catastrofă. Elevii care au învăţat şi ştiu să-şi valorifice cunoştinţele vor lua examenele. Unii cu note mari şi foarte mari. Ceilalţi vor pica, aşa cum au picat şi în anii trecuţi. Fără aceste filtre, supravegheate audio-video, nu vom avea separarea  valorile de non-valori.

acum 20 zile · comentarii (1)

Cum spuneam şi în alt articol, şcoala online este o bună ocazie să ne furăm singuri căciula. Din tripleta predare-învăţare-evaluare lipseşte tocmai evaluarea, care ne-ar permite un feedback asupra reuşitei sau eşecului şcolii online. Nici controlul asupra modului în care se face şcoala online nu există. Cum să verifici? Mergi pe încredere şi bună credinţă.

acum 23 zile · comentarii (25)

Şi eu sunt parte din existenţa profesională online. Interacţionez cu studenţii mei masteranzi (formarea formatorilor) de la Ştiinţele Educaţiei, cu echipa de instructori de la Harvard Kennedy School (din care sunt parte), cu clienţi (în conferinţe corporate), cu profesori (în videodialoguri despre şcoli-pilot) etc. În acest context, ancora prescriptivă a textului de faţă mi-a picat la ţanc. Lecţii bune de pus în fapt.

acum 25 zile · comentarii (1)

Tot mai multe semnale vin dinspre învăţământul privat, odată cu închiderea şcolilor până la 1 septembrie. Dacă profesorii din unităţile de stat stau acasă, bine mersi, cu salariul întreg, profesorii din învăţământul privat nu mai pot fi plătiţi pentru că părinţii nu mai plătesc taxele în perioada în care şcolile şi grădiniţele, inclusiv cele private, stau închise.

acum 27 zile · comentarii (14)

Sunt convins că beneficiul de sănătate publică al închiderii şcolilor va fi unul neglijabil, în schimb costurile sociale şi educaţionale vor fi imense. Timp de 6 luni o mare parte din copiii ţării nu vor mai avea aproape nici o legătură cu educaţia şi cu cultura şcolară. Guvernul, în uşurinţa cu care a luat această decizie, ne anunţă că aceste pierderi sunt considerate neglijabile.

acum 28 zile · comentarii (6)

Preşedintele României a făcut astăzi un anunţ care a bulversat totalmente învăţământul privat din România: şcoala nu se va mai putea relua în acest an. Zeci de mii de şcoli, grădiniţe şi creşe private din ţară se află la momentul falimentului. Dar nu măsura este de criticat, fiind una de aşteptat, ci lipsa susţinerii faţă de mediul privat, a semnului de egalitate între învăţământul de stat şi cel privat.

acum 28 zile · comentarii (30)

Nu aveam de ales. Evoluţia pandemiei de COVID-19 nu lasă să se întrevadă o revenire în siguranţă a elevilor la şcoală. Să asumi riscuri mari, pentru a aduce copiii la şcoală pentru o săptămână sau două înaintea datei de 15 iunie, nu era de acceptat. Materia semestrului al II-lea din anul şcolar în curs poate fi recuperată dacă viitorul an şcolar începe la 1 septembrie, sau chiar mai devreme.

acum 29 zile · comentarii (26)

Asistăm la un precedent interesant: Consiliul Naţional al Elevilor, structura consultativă a ministerului (care funcţionează în baza unui ordin al aceluiaşi minister), anunţă că dă în judecată Ministerul Educaţiei şi Cercetării pentru ordinul privind obligativitatea cursurilor online.

acum 29 zile · comentarii (12)

Şcoala online nu poate înlocui nici pe departe şcoala „la şcoală”. Din foarte multe motive, detaliate în articol. Văd mai degrabă tendinţa ministerului Educaţiei de a justifica plata salariilor profesorilor, deşi aceştia stau acasă şi nu fac mai nimic pentru elevii lor. Şcoala online ar funcţiona, poate, pentru studenţi şi liceeni. Pentru elevii din primar şi gimnaziu ea nu funcţionează.

luna trecuta · comentarii (10)

22 aprilie 2020, "România normală": după cinci săptămâni de incertitudine, cinci săptămâni cu vid de reglementare, în care fiecare a făcut ce a vrut, Ministerul Educaţiei dă un semn de viaţă şi vine cu un răspuns la întrebarea de pe buzele tuturor "cât sunt închise şcolile, ce se întâmplă cu educaţia copiiilor?"

luna trecuta · comentarii (16)

Denumirea completă a disciplinei este Educaţie tehnologică şi aplicaţii practice. Cu mâna pe inimă, recunosc: mie, novice în materie, sintagma nu mi-a transmis deloc frumuseţea reală şi relevanţa autentică a domeniului, până la o salvă lungă de semnale intense (foarte bine venite şi bine primite, deopotrivă), de a privi şi a vedea. Am privit, şi am văzut. Am citit, şi am înţeles. Mulţumesc, domnule profesor Ştefan Radu Kovacs!

luna trecuta · comentarii (1)

La vremea sa, academicianul Solomon Marcus a avut curajul pronunţării primei sentinţe dure în materia Şcolii de la noi: la rădăcina răului adânc din societate stă dezastrul din Educaţie. Acum, academicianul Marius Andruh apasă şi mai acut pe rana deschisă: dacă profesori făcuţi prin LICENŢĂ nu sunt, Şcoala se duce de râpă. Sub ochii noştri.

luna trecuta · comentarii (4)

Există un punct în care, ne place ori nu, NU suntem deloc egali între noi: curajul asumării schimbării. Vrem să intrăm în joc, intrăm. Nu vrem, nu intrăm. În materia asumării liber-consimţite, relevanţa statistică trece în plan secund. Numele real al jocului: LEADERSHIP REAL, PUS ÎN FAPT LA FIRUL IERBII. Breaking news!

luna trecuta · comentarii (0)