Olimpicilor umiliţi de sistemul anchilozat folosit în Educaţie li s-a făcut dreptate. Ministerul a suplimentat locurile la Olimpiada Naţională de Informatică

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cei doi elevi olimpici care au obţinut punctaj maxim la Olimpiada de Informatică, faza pe Capitală, şi care nu se calificaseră la faza naţională din cauza sistemului de distribuire a locurilor, au fost calificaţi în urma suplimentării locurilor.

Ministerul Educaţiei a suplimentat locurile la Olimpiada Naţională de Informatică după ce Adevărul a atras atenţia că în mod absurd doi elevi de la Colegiul Naţional "Tudor Vianu" din Capitală, care obţinuseră punctaj maxim la faza pe municipiu, nu au fost calificaţi la naţională, în condiţiile în care, din alte judeţe, s-au calificat elevi cu mai puţin de 50 de puncte.

"În dimineaţa aceasta am primit un telefon de la profesor, care mi-a dat vestea. M-am bucurat foarte mult, sunt foarte încântat că pot să mă duc la naţională", a spus cu emoţie Dragoş Martac, unul dintre cei doi elevi.

Sistemul anchilozat pe care Ministerul Educaţiei îl foloseşte pentru a selecţiona elevii care au dreptul să participe la Olimpiada Naţională de Informatică a fost contestat în repetate rânduri atât de copii, cât şi de profesori. 

Practic, sistemul de selecţie nu se bazează pe ierarhia naţională, ci pe ierarhia judeţeană. Mai exact, fiecare judeţ are alocat un număr de minimum patru locuri la naţională, iar Bucureştiul are alocat 24 de locuri.

Elevii descalificaţi pe nedrept au adresat şi o petiţie Ministerului Educaţiei, care a adunat aproape 600 de semnături, în care îi roagă pe oficiali să rezolve situaţia.

Drept soluţie, tinerii propun suplimentarea cu încă 10 locuri pentru calificarea la etapa naţională sau suplimentarea locurilor din Bucureşti cu locurile rămase neocupate din cauza rezultatelor care nu întrunesc baremul de calificare din alte judeţe.

De asemenea, tinerii mai propun calificarea la etapa naţională în funcţie de clasamentul pe întreaga ţară. „Deoarece comisia a fost una naţională, cu subiecte unice, se poate realiza un clasament descrescător al punctajelor care să includă rezultatele elevilor de clasa a X-a din toate judeţele, un număr de elevi din vârful acestui clasament fiind cei calificaţi mai departe“, explică elevii.

La rândul său, profesorul Victor Manz, şeful catedrei de Informatică de la Colegiul Naţional „Tudor Vianu“, spune că actuala situaţie este discriminatorie şi că ierarhia naţională ar trebui să fie principalul criteriu de calificare la olimpiada naţională. „La toate disciplinele, cu excepţia informaticii, evaluarea nu se poate face uniform, chiar dacă există subiecte şi bareme unice, depinzi de subiectivitatea corectorului. La informatică, în schimb, evaluatorul este un program de calculator, care nu poate fi subiectiv, deci rezultatele elevilor pot fi foarte uşor comparate la nivel naţional“, a explicat Manz. El spune că o soluţie ar fi ca primul elev din fiecare judeţ să se clasifice automat şi restul locurilor să fie acordate în funcţie de clasamentul naţional.


Olimpici umiliţi de sistemul anchilozat folosit în Educaţie

Elevi care au obţinut punctajul maxim la faza judeţeană a Olimpiadei de Informatică nu au fost calificaţi la faza naţională din cauza unui sistem discriminatoriu ce acordă locurile pe judeţe, nu pe merit

LISTA olimpiadelor internaţionale recunoscute de Ministerul Educaţiei, care se pot echivala la Bac

Elevii care au câştigat medalii la olimpiadele internaţionale de lectură, de lingvistică, de matematică, de fizică, de astronomie, la balcaniada de matematică, la olimpiada balcanică de chimie, dar şi la alte concursuri din lista publicată de Ministerul Educaţiei, vor primi burse de merit olimpic internaţional. De asemenea, o parte din aceste olimpiade pot echivala proba scrisă la examenul de Bac.

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite