O fetiţă de 10 ani a câştigat medalia de aur la un concurs naţional de IT: Cum arată jocul programat de ea

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Într-un domeniu în care băieţii încă sunt majoritari, Carla Timofte, o fetiţă de 10 ani din clasa a IV-a la şcoala Spectrum şi elevă în cadrul Logiscool, Şcoala Internaţională de Programare şi Robotică pentru copii şi adolescenţi, a fost premiată cu una dintre medaliile de aur la concursul naţional de Ştiinţă, Tehnologie şi Design firSTep la categoria ”Interactive Learning”.

Carla a câştigat medalia de aur cu un joc in platforma Scoolcode in doar 90 de minute, pentru care şi-a folosit creativitatea, gândirea logică şi abilităţile de programare, arată business24.ro.

Competiţia naţională firSTep i-a îndemnat pe copii să inoveze

Participarea Carlei la competiţia firSTep, ce a avut loc pe 16 februarie, a fost primul pas pe care elevii îl fac dacă vor să ajungă la Olimpiada Internaţională de Proiecte.

Participanţii au fost încurajaţi să pregatească proiecte ştiinţifice şi tehnologice ca să găsească soluţii viabile la problemele cotidiene, iar proiectele prezentate au fost foarte interesante.

De la proiecte ştiinţifice, la crearea unor combustibili prietenoşi cu mediul, la scrierea jocurilor în limbaje de programare şi la prezentarea proiectelor de design, copiii au venit cu soluţii inovatoare şi care îşi găsesc rapid aplicabilitatea.

Copiii şi-au prezentat aplicaţiile sau proiectele într-un mod cât mai interactiv şi au explicat cum se pot integra ele în activităţile de zi cu zi sau cum ne pot îmbunatăţi vieţile.

Ei nu au fost îngrădiţi de folosirea unui numar limitat de programe software ca să proiecteze şi să producă conţinutul şi li s-a permis să utilizeze orice tip de instrument de prezentare sau animaţie.

 

Cum arată jocul câştigător şi roboţelul programat de Carla?

Jocul Carlei, pe care l-a denumit ”Corect sau greşit”, a fost scris în platforma Scoolcode iar scopul său este ca cel care îl joacă să răspundă corect la cât mai multe întrebări şi să adune cât mai multe puncte. Personajul ales de Carla este un roboţel care pune întrebările şi care spune dacă ai raspuns sau nu corect la ele.

În urmatorul video Carla prezinta in detaliu modul in care a proiectat jocul, pasii, dar si cum se poate juca:

 

Care este povestea Carlei Timofte?

Carla a început să studieze programare din toamna anului 2018, odată cu începutul anului scolar 2018-2019, participarea la cursurile Logiscool fiind chiar prima ei experienţă cu lumea programării.

Deşi a mai participat la alte concursuri în calitate de membră a unei echipe de performanţă de atletism, fiRStep este primul concurs din domeniul programării la care a participat după doar câteva luni de cursuri.

„Povestea mea nu este una complexa sau emoţională. Eu sunt foarte pasionată de aplicaţii si de felul în care ne simplifică viaţa, dar voiam să văd ce este şi în spatele lor, codurile. La Logiscool am urmat cursurile de programare şi în acest semestru am început în paralel şi cursurile de robotică. (...) Am luat premiul I la concurs. Mi-a luat 90 de minute, ştiu ca este un timp foarte scurt pentru crearea unui joc, dar la Logiscool am învăţat să le creez foarte rapid”, a spus Carla Timofte.

   

Carla încurajează şi alţi copii să înveţe să programeze, dar mai ales fetele

Chiar dacă la Logiscool procentul de elevi este încă în favoarea băieţilor, Carla îi îndrumă şi pe alţii să îi preia exemplul şi să înceapă să programeze cât mai curând, indiferent de câte cunoştinţe au:

„Şi tu poţi contribui la crearea mai multor jocuri, poţi să fii mai creativ când scrii anumite jocuri şi poţi crea jocuri foarte complexe. Sunt foarte multe posibilităţi. Te fac foarte fericit”,  a mai spus Carla.


Ea consideră că dacă ai un vis, trebuie să îl duci la capăt indiferent de provocări: „Mesajul meu pentru toţi copiii, în special pentru fete, este să facă ceva ce le place. Daca ai o pasiune, încearcă să o îmbunătăţeşti în fiecare zi. Nu trebuie să îţi pese dacă unor persoane din jurul tău li se pare amuzant sau nepotrivit că tu vrei să înveţi ceva, cum ar fi programare sau robotică”, a conchis fetiţa.

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite