Tot ministrul Cîmpeanu ne dă şi explicaţia. Subiectele, pe care le-a supervizat în persoană, au fost „extrem de bine formulate”. Adică profesorii din anii anteriori au fost nepricepuţi, de aceea am avut rezultate mai slabe!

Personal nu sunt Gică contra. Ar fi foarte bine dacă aceasta ar fi realitatea din gimnaziu. Experienţa m-a învăţat, însă, să fiu atent la ipocrizie, mistificare şi minciună.

Iată o parte dintre subiectele „extrem de bine formulate”

La matematică

  1. Rezultatul calcului 10+10:10
  2. Opusul numărului 5 este
  3. Transformând numărul 1,3 în fracţie ordinară se obţine
  4. Andrei are 28 de ani, iar Cătălina 13 ani. Andrei afirmă: „peste doi ani voi avea dublul vârstei pe care o va avea Cătălina”. Afirmaţia lui Andrei este: adevărată, sau falsă.

Cine doreşte să-şi facă o idee mai precisă poate consulta subiectele la matematică şi română.

Două treimi din subiectele la matematică au fost tip grilă. Era suficient să circule printre elevi o fiţuică cu 12 litere astfel încât nota 7 să fie asigurată.

Explicaţiile ministrului Cîmpeanu

“Faptul că anul acesta nu au fost întreruperi ale şcolii”, dar şi acela că “s-au eliminat conţinuturile care s-au predat în momentul când şcolile au fost închise în perioada pandemiei” au făcut ca rezultatele de anul acesta la Evaluarea Naţională să fie mai bune”.

Cu alte cuvinte ministrul ne spune că nu s-au dat subiecte din clasele a VI-a şi a VII-a, ignorând că disciplinele limba şi literatura română, dar mai ales matematica au o construcţie „etajată”. Adică nu poţi pricepe conţinuturile din clasa a VIII-a dacă nu ai parcurs două clase anterioare.

Un exerciţiu care viza scrierea corectă a fost rezolvat integral şi corect de doar 6% dintre elevi, la proba de Limba română – Evaluarea Naţională 2022, pe când, la proba de Matematică, doar 15% au rezolvat corect calculul 10+10:10, în cazul elevilor ale căror lucrări au fost evaluate digitalizat, anul acesta, în cadrul unui proiect-pilot.

Şi atunci, cum se explică rezultatele de 82% promovare? Adică elevii nu le-au ştiut pe cele mai simple, dar le-au ştiut pe restul mai grele?

Explicaţiile ministrului se referă la judeţul Dâmboviţa, în care lucrările au fost controlate „digitalizat”, adică prin alocare aleatorie profesorilor corectori. Dar nu este de crezul că în restul judeţelor elevii au excelat, spre deosebire de Dâmboviţa. De asta spuneam că am fost şi în trecut manipulaţi la rezultatele şcolare.
 

„47% dintre elevi nu au răspuns corect la itemul 6, subiectul al 2-lea, care cerea să se calculeze diagonala unui paralelipiped dreptunghic. Sunt elevi care au adunat lungimile laturilor.. E o greşeală conceptuală”.

Adică, aproape jumătate dintre elevi nu stăpânesc Teorema lui Pitagora! Dar 82% au promovat acest examen. Cum se împacă aceste constatări, eu nu ştiu. Să ne explice dl Cîmpeanu!

Din păcate, însă, avem şi itemi care au un procent mic de rezolvare. Spre exemplu, itemul 8 de la subiectul 1.b – doar 6% dintre elevi au rezolvat integral şi corect acest exerciţiu care vizează scrierea corectă. Cu alte cuvinte, doar 6% au putut să scrie perfect româneşte. Este o concluzie tristă, dar importantă pentru a şti ce avem de făcut. Mai exact, verbele “a vrea” sau “a fi”, substantivul “stradă”, adjectivul “mândru” sau acordul pronumelui cu substantivul – 14% nu ştiu să scrie corect niciunul dintre cuvintele date la forma cerută.

„57% dintre elevi au probleme de scriere corectă, de ortografie şi de punctuaţie”.

Informaţia dată de ministru este, în adevăr, uluitoare ! Doar 6% dintre elevi au putut să scrie corect româneşte! Şi avem 82% promovare la Evaluarea Naţională!

Cine să mai înţeleagă ceva, dacă declaraţiile şi informaţiile date de ministru se bat cap în cap!

În concluzie

Din declaraţiile ministrului nu mai înţelege nimeni mare lucru. Că nu s-au dat la examen subiecte din materia claselor a VI-a şi a VIII-a, dar nici aşa elevii n-au ştiut să scrie şi să socotească corect. Că subiectele au fost extrem de bine formulate, 47% dintre elevi nu stăpânesc Teorema lui Pitagora, şi au promovat examenul 82% dintre candidaţi.

Mistificarea, ipocrizia şi minciuna de care am avut parte mai tot timpul în educaţie nu ne scuteşte nici anul acesta. Doar că acum par mai grosolane!