Ministrul Educaţiei: Copiii noştri învaţă în şcoli fără autorizaţie sanitară pentru că lipsesc condiţiile minime

Ministrul Educaţiei: Copiii noştri învaţă în şcoli fără autorizaţie sanitară pentru că lipsesc condiţiile minime

Foto Eduard Enea

Mircea Dumitru, ministrul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice, le-a transmis o scrisoare deschisă tuturor primarilor din România în care le arată că este nevoie de mai multă implicare pentru prevenirea abandonului şcolar, pentru decontarea navetei profesorilor şi pentru ridicarea nivelului de siguranţă al elevilor în unităţile de învăţământ spunând că se învaţă în şcoli fără autorizaţie sanitară pentru că lipsesc condiţiile minime.

”Copiii noştri învaţă, în continuare, în şcoli fără autorizaţie sanitară de funcţionare. Pentru că, în aceste şcoli, lipsesc condiţiile minimale de igienă. Cum ar putea şti aceşti copii despre ”stil de viaţă sănătos”, dacă nu îi ajutăm să deprindă obiceiuri minimale?”, arată Mircea Dumitru în scrisoarea deschisă transmisă primarilor.

Ministrul mai atrage atenţia şi cu privire la decontarea navetei pentru profesori. 

„O şcoală înseamnă, în egală măsură, şi profesori. Pentru aceia dintre ei care fac naveta pentru a ajunge la ore, implicarea dumneavoastră în decontul navetei este esenţial. De altfel, cred că pentru bunul mers al şcolii este la fel de important şi modul în care comunitatea şcolară dialoghează cu dumneavoastră. Aici, echilibrul şi parteneriatul sunt singurele modele care pot funcţiona”, scrie ministrul.

Mircea Dumitru le atrage atenţia primarilor şi cu privire la siguranţa în şcoli transmiţându-le să nu se limiteze doar la îndeplinirea unui set de măsurile legale ci ar trebui găsite soluţii cât mai bune pentru fiecare situaţie în parte.

„Apoi, autorizaţiile de securitate la incendiu. E mai mult decât îndeplinirea unor standarde seci de autorizare. Este vorba de siguranţa copiilor şi a cadrelor didactice în spaţiile unde îşi petrec mare parte a zilei. Şi cred că la asta trebuie să ne gândim, în primul rând”

Ministrul concluzionează, în scrisoarea sa, că România nu este doar despre rezultate excepţionale şi şcoli frumoase, despre minţi sclipitoare, ci şi despre şcoli vechi de zeci de ani, despre copii care trebuie să înfrunte sărăcia şi despre profesori care au nevoie de recunoaşterea muncii lor.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: