Ministrul Educaţiei: Învăţământul trebuie aşezat pe alte traiectorii. Şcoala a cultivat o cultură a copiatului

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, susţine că şcoala românească a cultivat, involuntar, un fel de cultură a copiatului, dar asta nu înseamnă că plagiatele sunt mai puţin vinovate, potrivit News.ro. Totodată, acesta a subliniat că trebuie reaşezat învăţământul românesc astfel încât elevul să vină cu plăcere la şcoală.

"Şcoala românească, punând accent pe reproducere şi pe memorizare, a fost un mediu în care s-a cultivat, involuntar, un fel de cultură a copiatului. Copiem de oriunde putem, de pe internet, de pe referate.ro, ne complacem în această situaţie ca profesori, sarcina noastră fiind mult mai uşoară atunci când ştim că elevul sau eleva a produs imediat la comanda noastră o lucrare şi nu ne asumăm rolul mult mai dificil, acela al cultivării minţilor acestor tineri, care trebuie să funcţioneze mai bine atunci când ies din şcoală”, a declarat ministrul Educaţiei, Mircea Dumitru, la dezbaterea publică privind noua Strategie Naţională Anticorupţie pentru perioada 2016-2020.

Ministrul a a subliniat, tototată, că aceasta nu este o scuză pentru plagiat şi învăţământul românesc trebuie aşezat pe alte traiectorii, astfel încât elevii să vină la şcoală cu plăcerea de a învăţa.

"Argumentul pe care-l prezint nu trebuie să relativizeze vina morală reală pe care o au cei care plagiază. Nu vreau să spun că, din cauza faptului că se copiază în şcoala românească, plagiatele sunt mai puţin vinovate. Vreau să spun că trebuie să reaşezăm învăţământul pe alte traiectorii, pe care alte sisteme de educaţie din ţări europene, din Statele Unite şi din Asia le aplică şi în care elevul vine într-adevăr la şcoală cu plăcerea de a afla şi de a învăţa”, a spus Mircea Dumitru.

Acesta a argumentat că profesorii insistă prea mult asupra transferului de informaţie şi prea puţin pe formarea de caractere şi convingeri. Nu în ultimul rând,  ministrul a asociat şcoala românească cu un sistem de comandă, cvasimilitar,  „în care nu avem în vedere că în faţa noastră stau nişte fiinţe umane, nişte persoane care au drepturi, nişte individualităţi, credem foarte mult în această asimetrie a relaţiei dintre elev şi profesor”.

Potrivit reprezentantului Ministerului, noua trategie de Guvern, Strategia Naţională Anticorupţie 2016-2020, urmăreşte ca în peste 80% din instituţiile publice să fie luate măsuri preventive, să fie reduse cu cel puţin 50% cazurile de fraudă în achiziţii publice, dar şi oportunităţile la corupţia din sectorul privat.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite