Ministerul Educaţiei a publicat noile programe pentru clasele a III-a şi a IV-a

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Ordinul de ministru prin care au fost aprobate noile programe şcolare pentru a III-a şi a IV-a a fost publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei, iar experţii din sistem spun că există diferenţe faţă de varianta originală a programelor, scoasă în dezbatere publică în urmă cu trei luni. După aceste programe se vor face noile manuale şcolare pentru clasele a III- a şi a IV-a.

Directorul general al Institutului de Ştiinţe ale Educaţiei (ISE), Ciprian Fartuşnic, a explicat pentru "Adevărul" că s-au făcut modificări faţă de varianta originală a programelor, în urma dezbaterii publice. "S-a îmbunătăţit partea de sugestii metodologice pentru profesori, au apărut noi activităţi de învăţare şi s-a mai renunţat la o parte din conţinuturi acolo unde a fost semnalat de către profesori pe perioada dezbaterii publice", spus Fartuşnic. 

Aceste programe şcolare sunt baza viitoarelor manuale şcolare pentru clasele a III-a şi a IV-a, atât pentru varianta print cât şi pentru manualele digitale. Ministerul trebuie să organizeze o licitaţie pentru acestea.

Ministerul Educaţiei a pus în dezbatere publică pe 14 octombrie, programele şcolare pentru clasele a III-a şi a IV-a, care aduc un tip de învăţare intuitivă, axată pe lectură şi mai puţină gramatică, la română, în timp ce la matematică din nou se aglomerează materia pentru elevii din şcoala primară, susţin învăţătorii. Potrivit variantei publicate atunci, educaţia elevilor de la clasele a III-a şi a IV-a se va concentra pe competenţe, pe interdisciplinaritate şi pe învăţarea intuitivă, arată experţii care au analizat noile programe şcolare.

Ordin Programe III IV 2 Decembrie

Principalele noutăţi propuse în programele şcolare

Potrivit variantei originale a programelor şcolare pentru clasele a III-a şi a IV-a, la română se introduce descrierea la clasa a III-a, iar la a IV-a caracterizarea de personaj, utilizând expresii literare şi texte mai lungi, elemente „dificile în condiţiile în care în anii anteriori s-a pus accent mai degrabă pe comunicarea orală“, spune învăţătoarea Cornelia Popa.

Partea bună este că se face apel la exprimarea orală şi la imaginaţia copiilor, să-şi utilizeze toate simţurile şi să exprime ce sentimente şi emoţii le trezeşte un anumit text studiat. Iar textele sunt diversificate, din 10 autori români şi opt autori străini. Învaţă şi regulile de despărţire în silabe, însă nu apar regulile de ortografie şi punctuaţie, spune Popa.

La matematică, „se trece brusc de la predarea intuitivă la cea ştiinţifică“, explică dascălul. Copiii vor învăţa fracţiile sub, supra şi echiunitare, adunări cu fracţii cu zecimale, vor lucra cu numere mari, de la 0 la 10.000, inclusiv cu zecimale, dar şi cu scrierea procentuală, elemente de clasa a V-a.

Apar şi exerciţii care se predau până acum pentru performanţă precum introducerea/scoaterea întregului în/din fracţie sau aflarea unei fracţii dintr-un întreg. În plus, vor fi nevoiţi să ştie să completeze tabele cu ajutorul calculatorului, să afle coordonatele unui obiect dintr-o reţea de coordonate, care se predau la clasele a VI-a sau a VII-a. 


DOCUMENT Programele şcolare pentru clasele a III-a şi a IV-a, puse în dezbatere de Ministerul Educaţiei

Ministrul Pricopie anunţă că vrea manuale digitale şi pentru clasele a III-a şi a IV-a de anul viitor. Abecedarul încă nu a ajuns la elevii de clasa I

ANALIZĂ Ce se schimbă în materia copiilor de clasa a III-a şi a IV-a

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite