Ministerul Educaţiei a aprobat metodologia pentru evaluarea proiectelor de manuale şcolare
0Ministerul Educaţiei a aprobat metodologia pentru evaluarea proiectelor de manuale şcolare pentru învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2018-2019, se arată în ultimul Ordin aprobat de Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN).
Potrivit documentului, organizarea procesului de evaluare a proiectelor de manuale şcolare este asigurată de CNEE, care, printre altele, are următoarele atribuţii:
- lansează apelul pentru formarea bazei cu evaluatorii cooptaţi
- desemnează coordonatorii pentru procesul de evaluare şi reevaluare (în cazul contestaţiilor)
- înaintează conducerii Ministerului Educaţiei proiectele de manuale şcolare care au obţinut punctajul de minim 85 de puncte din 100
- cooptarea specialistului extern (cadru didactic din învăţămîntul superior)
Câteva dintre atribuţiile coordonatorului constau în: instruirea evaluatorilor cooptaţi, punerea la dispoziţie a proiectelor de manuale şcolare şi întocmirea situaţiei finale a evaluării.
Ce criterii trebuie să respecte cadrele didactice pentru a fi evaluatori:
- să desfăşoare activităţi de predare-învăţare în cadrul învăţământului preuniversitar
- să deţină abilităţi practice de operare pe calculator
- au prioritate cadrele didactice de gradul I şi care au titlul de doctor în domeniul penntru care doresc să fie evaluatori