Metodologie neraportată la realitate: şanse mici de titularizare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
„Trebuie să ne gândim cum să avem cei mai buni profesori din sistem!” declară Daniela Vişoianu
„Trebuie să ne gândim cum să avem cei mai buni profesori din sistem!” declară Daniela Vişoianu

Un profesor titular poate să îşi ia concediu de maternitate de doi ani,  însă dacă vrea, are posibilitatea să revină oricând, conform Metodologiei privind mobilitatea personalului didactic de predare. Suplinitorii nu primesc niciun aviz şi şansele de titularizare sunt foarte mici.

Conform articolului 102 din Metodologia privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar din anul şcolar 2017- 2018, directorii unităţilor de învăţământ încheie contracte individuale de muncă pe perioadă determinată pentru candidaţii fără studii corespunzătoare postului, repartizaţi în baza testării, până la finalizarea cursurilor conform anului şcolar sau până la venirea unui cadru didactic calificat ori a titularului pe post/ catedră pentru  pentru candidaţii repartizaţi pe posturi didactice/catedre rezervate. 

„Metodologia este ca o sită de intrare şi de mişcare în sistem. Sita trebuie să cuprindă ochiuri pentru calitatea şi salarizarea profesorilor. Avem aceiaşi sau mai mulţi bani pentru sistemul de învăţământ, copii mai puţini şi profesori mai buni, iar metodologia ar trebui să reflecte acest lucru. Trebuie să ne gândim cum să avem cei mai buni profesori în sistem!” declară preşedintele Coaliţiei pentru Educaţie, Daniela Vişoianu. 

Pentru că nu sunt posturi libere, există profesori care dau examenul de titularizare în fiecare an doar ca să rămână suplinitori 

Pentru a fi repartizaţi pe posturi de titular, profesorii suplinitori trebuie obţină cel puţin media 7 la concursul organizat de Ministerul Educatiei în acest sens. Anul trecut, doar 44,43% din profesori au reuşit să promoveze examenul de titularizare. Pe lângă media minimă, pentru obţinerea unui post de titular, suplinitorii depind şi de locurile libere la catedra din judeţul în care îşi au domiciliul, dacă nu îşi doresc să lucreze prea departe de casă.

Întrebat cât de greu îi este unui profesor să-şi găsească de muncă, preşedintele Asociaţiei pentru Educaţie şi Cercetare „EDU CER”, Ştefan Vlaston, a răspuns: „În Bucureşti e greu. Dacă se scot trei posturi de titular şi candidează 200, clar doar primii trei vor reuşi. Majoritatea îşi iau catedră în oraşe mai mici pentru că e mai uşor şi vin în capitală ca suplinitori.” Iar în ceea ce priveşte metodologia, acesta a adăugat „Aşa este scris în lege. Metodologia nu poate fi schimbată la mijlocul anului.”

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite