Mai bine suplinitor decât şomer

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Mulţi dintre candidaţii de la suplinire au ales să predea pe bani puţini câteva ore pe săptămână în lipsa altor perspective pe piaţa muncii. Candidaţii care au luat note mai mici de 7 sau cei cu note mari, dar care nu au apucat locuri de titulari, au ales şcolile la care vor preda din toamnă.

Posturile de suplinitori din Bucureşti au fost la mare căutare printre candidaţii care au susţinut examenul de titularizare, dar nu au prins post, ori au avut note sub 7.

București - campioni la repartizări

Unii au fost nevoiţi să aleagă chiar şi 3 şcoli pentru a-şi completa norma, alţii au luat până la urma posturi incomplete. Chiar dacă asta înseamnă şi venituri mici, ei au acceptat compromisul, pentru că piaţa muncii are puţine oferte. Este cazul mai ales pentru profesorii de matematică, biologie sau psihopedagogie specială.

Capitala stă cea cel mai bine la capitolul repartizări, la cele mai multe dintre discipline posturile de suplinitori au fost date în câteva ore. Eduard Ciucă este masterand la Matematică şi vrea să predea ca suplinitor de la toamnă.

A mai lucrat un an în învăţământ şi a văzut că-i place. A luat nota 6.40 la titularizare, dar spune că nota reflectă de fapt numai matematica pentru că nu a făcut nimic la metodică.

„Pentru că am terminat în sistem Bologna şi nu am încă diploma de masterat am apucat o şcoală generală", spune Eduard. Băiatul spune că îi place foarte mult matematica şi din acest motiv vrea să predea, că altfel banii sunt foarte puţini.

„Eu voi avea patru ore, dar îmi convine pentru că aşa pot să merg şi la facultate", a spus Eduard. Un alt candidat, Cristian Bociu, şi-a luat cursuri la două şcoli generale, unde a găsit în total 10 ore.

Va face naveta între două sectoare pentru a-şi ţine cursurile. „E o soluţie de compromis pentru anul ăsta, cât sunt la masterat. E mai bine decât să fiu şomer. Eu aş vrea să rămân, dar cu salariile astea nu cred că pot supravieţui", a spus Cristian.

Directorii susţin anumiţi profesori

Mulţi dintre suplinitori au deja experienţă. Un astfel de card este al Luizei Dumitru, care a predat matematica timp de 10 ani. „Am avut o întreruprere că am stat cu copilul acasă. Anul ăsta am luat 6.50 la titularizare şi cu nota asta mi-am ales un liceu de lângă mine unde o să ţin trei ore", a spus suplinitoarea.

Unii dintre directori au venit să facă lobby pentru profesorii cu care au lucrat în anii trecuţi. La centrul de la Şcoala „Nicolae Titulescu, unde una dintre profesoarele a fost intimidată de directorul de la Centrul Şcolar nr.3.

„Pentru binele elevilor vă rog să nu luaţi acest post. Special am pus nişte cerinţe în plus pentru candidaţi. Trebuie să ai certificat de interpret pentru copiii surzi", a intervenit directorul. Profesoara în cauză, Maria Badea a semnat totuşi pentru post, convinsă că se va descurca pentru post.

„Eu ştiu de la oameni din interior că nu e nevoie de certificat ca să comunici cu elevii. Am învăţat eu matematică, dar nişte semne o să le învăţ imediat", a spus profesora.

Daca în Capitală posturile de suplinitori s-au dat repede, nu acelaşi lucru se poate spune despre situaţia din judeţe. La nivel naţional, pentru cele 49.000 de posturi de suplinitori nu se vor găsi profesori care să predea de la toamnă.

În total, pentru toate posturile de suplinitori concurează aproximativ 15.000 de candidaţi cu note între 5 şi 7. Acestora li se adaugă alţi 10.000 de candidaţi care au luat note peste 7. Asta înseamnă că 20.000 de catedre vor rămâne însă fără profesori.

Funeriu: „Asta e școala"

Ministrul Educaţiei, Daniel Funeriu, a declarat săptămâna trecută că rezultatele de la titularizare sunt slabe şi indică necesitatea unui nou cadru legislativ pentru formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice.

"Aceasta este România, aceasta este calitatea celor care doresc astăzi să devină profesori în România. Rezultatele sunt slabe. Pentru prima dată, zic eu, am avut un Bacalaureat corect, o competiţie de titularizare corectă. Vedem astăzi care sunt rezultatele. Am spus-o încă de la preluarea mandatului: avem nevoie de un nou cadru legislativ pentru tot ceea ce înseamnă formarea iniţială şi continuă a cadrelor didactice. Opoziţia, din păcate, a ales încă o dată să fie frânarul României şi să blocheze sistematic o nouă lege a educaţiei, în care să putem în sfârşit să aşezăm educaţia pe un soclu solid", a spus Funeriu.

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite