Lovitura Abramburicăi! Ecaterina Andronescu, acuzată că vrea să trimită jumătate din elevii de clasa a 8-a la şcolile profesionale

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Profesorii susţin că Ecaterina Andronescu face politică pe spatele elevilor şi după alegeri va anunţa că jumătate din elevii de-a VIII-a vor merge la şcoala profesională.

Elevii bucureşteni care au media sub 7,84 vor merge la şcoala profesională şi nu pentru că şi-ar dori acest lucru, ci pentru că nu vor fi locuri suficiente la liceu. Este avertismentul fostului secretar de stat din Ministerul Educaţiei, profesoara Monica Anisie. Planul de şcolarizare şi broşura cu locurile de la liceu ar fi trebuit să fie aprobate până pe 13 mai în condiţia în care inspectoratul şcolar a trimis ministerului spre aprobare proiectele planului de şcolarizare pentru anul şcolar 2019-2020 în data de 21 ianuarie 2019. 

La rândul lor, inspectorii generali spun că ei nu ştiu când vor primi aprobarea cifrelor de şcolarizare. Neoficial, situaţia este alta. „ Ministerul Educaţiei i-a anunţat pe inspectorii generali, pe grupul lor intern, că vor primi planul de şcolarizare pe 27 mai”, explică surse apropiate conducerii Ministerului Educaţiei. Motivul este halucinant: pentru a nu fi perturbate alegerile europarlamentare.

„Am luat ultima medie cu care s-a intrat la liceu anul trecut şi am comparat-o cu numărul de locuri alocat anul acesta pe Bucureşti după anunţurile din ultima perioadă venite de la Minister. Nu vor fi locuri suficiente pentru toţi elevii”, explică Anisie care subliniază că aici vorbeşte de elevi de nota 7-8. „Este adevărat că ultima medie cu care s-a intrat la liceu anul trecut a fost 2.03 şi că de aceea ministrul vrea să crească participarea la şcolile profesionale reducând locurile de la liceu”, a spus Anisie. Aceasta atrage atenţia că „nu poţi să îi obligi pe copii să meargă la profesională fără o consultare cu părinţii, fără consiliere pentru elevi. Trebuie ţinut cont şi de faptul că în şcolile tehnologice nu s-a investit deloc. Un director de liceu tehnologic a spus că nu au mai primit nicio dotare din anul 1994”, a mai adăugat aceasta.

Planul de şcolarizare, trimis către minister

Inspectoratele şcolare au trimis către minister încă de pe 21 ianuarie 2019 planul de şcolarizare, cu necesarul de locuri, propus de unităţile de învăţământ, aşa cum cere metodologia. Iar până pe 13 mai 2019, inspectoratele trebuiau să primească aprobarea pentru numărul de locuri cerute de fiecare liceu în parte. Astăzi, 23 mai, elevii, părinţii şi profesorii aşteaptă încă broşura cu numărul de locuri la licee, pentru a şti către ce colegii să se orienteze. „Planul de şcolarizare este propus de către inspectoratul şcolar şi cuprinde numărul de clase defalcat pe fiecare judeţ în parte, pentru fiecare filieră şi profil, iar broşura conţine fiecare unitate de învăţământ din judeţul respectiv, numărul de locuri, ultima medie din anul şcolar trecut pentru fiecare filieră şi profil”, mai precizează Anisie.

Care este miza amânării

Este vorba despre o colectivizare forţată a elevilor şi despre o iresponsabilitate a politizării Educaţiei, consideră specialiştii în Educaţie. „Celor din Ministerul Educaţiei nu le pasă de nimic în măsura în care există riscul de a le fi sabotat jocul politic şi dividentele poitice”, consideră expertul în Educaţie, Marian Staş. Şi profesorii se tem de cauzele şi efectele amânării transmiterii planului şi broşurii pentru licee. „Eu cred că planurile de şcolarizare sunt dure, au informaţii neplăcute pentru elevi, părinţi şi profesori şi atunci ministerul amână publicarea lor până după alegerile europarlamentare pentru a nu schimba percepţia oamenilor despre guvernare , pentru a nu-i supăra înainte de a merge la vot. Oamenii aşa gândesc din momentul în care doamna ministru a legat comunicarea planului de şcolarizare şi a broşurii cu data alegerilor”, avertizează Staş. 

Politicul, „calul troian” din Educaţie

„Se creează o tensiune mare şi în rândul elevilor dar şi al părinţilor pentru că toată lumea aşteaptă această broşură şi planul de şcolarizare. Copiii vor să afle ultima medie cu care s-a intrat la fiecare liceu, în funcţie de care se pot orienta spre ce licee să se îndrepte. Până la urmă, elevii se vor conforma şi vor face faţă, dar toată tensiunea asta pe care sunt obligaţi să o resimtă nu e una justificată. Din punctul meu de vedere, nu este corect”, mai adaugă Osiceanu. 

„Ce se întâmplă acum îi încurcă teribil pe elevi, părinţi, diriginţi şi profesori”, explică şi profesorul Sorin Borodi. „Se apropie Evaluarea Naţională iar elevii vor fi prea stresaţi şi cu puţin timp la dispoziţie pentru a-şi alege liceul. Copiii mai au la dispoziţie o lună şi nu au acum timpul necesar să decidă. Se vor vedea puşi în situaţia de a decide în pripă. Broşurile sunt stufoase, nu e ceva ce să studiezi într-o zi sau două. Elevii vor fi puşi în faţa faptului împlinit, să ia o hotărâre care s-ar putea să nu fie cea mai inspirată.  La noi, la profesori, a început să dispară, încet încet, încrederea în informaţiile ce vin de la forurile superioare din MEN. Şi cu atât mai mare e dezamăgirea noastră”, conchide Borodi. 

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite