La 12 ani rezolvă probleme de logică pentru studenţi

Vladimir Vîntu şi Ştefan Stănişor, doi elevi în clasa a VI-a din Constanţa,şi-au uimit profesorii rezolvând subiectele de la un concurs universitar. „Chiar şi în somn mă gândesc la rezolvările unor exerciţii de la matematică. Atunci am mintea mai liniştită şi cine ştie ce soluţii îmi mai trec prin cap“, a spus Ştefan Stănişor.

Ştiri pe aceeaşi temă

Vladimir Vîntu şi Ştefan Stănişor au fiecare 12 ani. Sunt elevi în clasa a VI-a la Liceul Ovidius, iar pasiunea lor este matematica. De curând, profesoara a vrut să le pună cunoştinţele la încercare, aşa că a luat subiectele de la concursul anual de la Facultatea de Matematică şi Informatică a Universităţii Ovidius şi i-a provocat să rezolve exerciţiile de logică.

„Într-o colonie formată din 60.000 de bacterii, intră un virus. În primul minut el omoară o bacterie, apoi se divizează în doi viruşi şi, concomitent, fiecare dintre bacteriile rămase se divizează de asemenea în alte două. În minutul următor, cei doi viruşi omoară două bacterii, apoi cei doi viruşi şi toate bacteriile rămase se divizează şi aşa mai departe. Colonia de bacterii va trăi sau va fi omorâtă după un timp?", suna prima problemă pe care copiii trebuiau să o rezolve.

Vladimir şi Ştefan au privit tema fără emoţie. Într-o oră, cele două subiecte pregătite pentru studenţi au fost rezolvate. Nu li s-a părut dificil, ci mai degrabă au luat totul ca pe o nouă provocare.

Au fost curioşi să vadă despre ce este vorba. Le-au despicat în patru şi, spre surprinderea noastră, au rezolvat problemele logice. Erau familiarizaţi cu tematica de la concursurile gen Cangurul", a povestit profesoara Cristina Homentcovschi.

„Dotaţii nu se uită la televizor"

Isprava elevilor a ajuns la urechile matematicienilor de la Universitate. „Concursul era destinat studenţilor de anul I. Problemele necesitau un mod de gândire foarte original, deci elevii n-au fost dezavantajaţi de lipsa cunoştinţelor. Logica evidenţiază puterea de a sintetiza un raţionament coerent, care să ducă la rezultat. Sunt unele raţionamente simple, de doi-trei paşi. Acestea din concurs erau de 12 -15 paşi. Deci performanţa lor este uimitoare", a declarat Wladimir Boskoff, decanul Facultăţii de Matematică şi Informatică de la Universitatea Ovidius.

El are şi o explicaţie pentru reuşita celor doi copii. „În lotul naţional de matematică există elevi de clasa a VII-a care au cucerit premii la olimpiade internaţionale. Deci există copii extrem de dotaţi şi există copii mai puţin dotaţi. În opinia mea, diferenţa o face televizorul, care îi strică. Dotaţii nu se uită des la televizor", este de părere profesorul.

Au învăţat singuri geometrie

Vladimir şi Ştefan par doi copii obişnuiţi. Mai bat mingea din când în când în faţa blocului sau merg la un film. Tot din pasiune, merg şi la cursurile colegilor mai mari, de clasa a IX-a. „Au vrut să înveţe ceva nou", a explicat Cristina Homentcovschi.

Din acelaşi motiv, anul trecut, în vacanţa de vară, au început să înveţe singuri, geometrie de clasa a VI-a „doar ca să se familiarizeze cu materia". Zi de zi, ei dedică cel puţin patru ore studiului. „Chiar şi în somn mă gândesc la rezolvările unor exerciţii de la matematică. Atunci am mintea mai liniştită şi cine ştie ce soluţii îmi mai trec prin cap", a spus Ştefan.

Unde au ajuns aşii în matematică

Profesorul de matematică Daniel Breaz (foto), 34 de ani, din Alba Iulia, doctor în matematică, a fost desemnat cel mai bun cercetător din lume în teoria geometrică a funcţiilor, de către Universitatea din Tokyo.
 
Adolescentul este Omer Cerrahoglu (foto), 14 ani, elev la Liceul „Vasile Lucaciu" din Baia Mare, a obţinut medalia de aur la Olimpiada Internaţională de Matematică de la Bremen (Germania), fiind cel mai tânăr medaliat cu aur la ediţia pentru seniori.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările