Joaca cu cifrele la Ministerul Educaţiei şi Cercetării

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

A apărut proiectul planului de şcolarizare pentru anul şcolar 2020-2021, pus în dezbatere publică. Cifre multe, din care nu înţelegi mare lucru. Mi-am exprimat şi în anii trecuţi opinia că aceste cifre nu sunt în concordanţă cu realitatea. Faptul că nu am primit niciun răspuns e o confirmare că am avut dreptate. Anul acesta vedem acelaşi fenomen. Nimeni nu ştie câte locuri propuse anul trecut s-au şi ocupat.

Ce s-a întâmplat cu locurile neocupate, cum s-au realizat normele profesorilor. Mister total, care se va repeta şi anul acesta.

Situaţia din anul şcolar 2019-2020

Elevi înscrişi în clasa a VIII- 175.463

Elevi înscrişi la Evaluarea Nationala- 154.956

Elevi participanţi la examenul de limba romana-146.553

Elevi participanţi la examenul de matematica- 146.181

Acestea sunt cifre oficiale, preluate din comunicate ale ministerului Educaţiei. Cum înscrierea la Evaluarea Naţională se face automat la secretariatele şcolilor, pentru elevii care au promovat clasa a VIII-a, rezultă că aproape 20.000 de elevi fie nu au promovat, fie nu există fizic în şcoli. Apoi, doar 146.000 s-au prezentat la Evaluarea Naţională. În mod sigur, doar aceşti elevi îşi propun să meargă mai departe, fie la liceu, fie la scoala profesională. Nu văd de ce un elev de clasa a VIII-a, care doreşte să-şi continue studiile, n-ar încerca să obţină un loc la liceu.

Pentru aceşti 146.000 de elevi, fie că au luat examenul de Evaluare National, fie că nu, ministerul Educaţiei a scos la „ofertă”:

Numărul de locuri pentru clasa a IX-a, învăţământ cu frecvenţă zi: 134.600 locuri Numărul de locuri pentru primul an de învăţământ profesional: 60.000  

Cu alte cuvinte 194.000 de locuri pentru 146.000 de elevi doritori să-şi continue studiile. Ce s-a întâmplat cu restul de 48.000 de locuri neocupate, 1700 de clase, la care fuseseră deja încadraţi 3000 de profesori, nu se ştie. Mister. În mod cert nu s-au ocupat toate locurile de la şcoala profesionala. In condiţiile în care, în Germania 70% dintre elevi învaţă în şcoli profesionale. Dar acest grad de ocupare al locurilor la şcoala profesională este secret de stat!

Proiectul planului de şcolarizare pentru anul şcolar 2020-2021

Pentru anul şcolar viitor oferta este şi mai „frumoasă”:

Numărul de locuri pentru clasa a IX-a, învăţământ cu frecvenţă zi: 164.000

Numărul de locuri pentru primul an de învăţământ profesional: 55.000

În total, 219.000 locuri! Pentru câţi elevi? Dacă anul trecut au participat la Evaluarea Naţională 146.000, anul acesta, având în vedere scăderea populaţiei şcolare, nu văd cum să fie mai mult de 136.000 de elevi. Pentru care ministerul Educaţiei oferă 219.000 de locuri, iar pentru aceste locuri se face încadrarea profesorilor încă din martie 2020. Adică se vinde blana ursului din pădure pentru 83.000 de locuri, circa 3000 de clase, la care vor fi încadraţi 6000 de profesori. Ce se va întâmpla la toamnă cu locurile neocupate pentru care s-au făcut deja încadrările profesorilor? Nu se ştie! Vor „rezolva” sindicatele, cumva, problema, cum s-a rezolvat şi în anii anteriori! Iar elevi din seriile anterioare care reîncearcă examenul de Evaluare Naţională sunt foarte puţini. Nerelevant.

Este adevărat că pentru şcoala profesională nu se cere trecerea prin Evaluarea Naţională. Iar la liceu poţi merge dacă ai picat cu 2, 3, 4 Evaluarea Naţională, pentru că nu ştii cele patru operaţii aritmetice şi câteva formule simple de arii şi volume. Dar te duci la liceu să înveţi integrale, derivate, fizică cuantică, teorie literară. Dar, repet. Nu văd cum un elev care nu vine la Evaluarea Naţională îşi propune să-şi contiunue studiile, fie şi la şcoala profesională.

Să notăm că aceste planuri de şcolarizare rezultă din însumarea locurilor propuse de şcoli, pentru acoperirea catedrelor profesorilor aflaţi în funcţie. Apoi trec prin filtrul Inspectoratelor, care nu compară „realizările” din anii anteriori, cu propunerile fanteziste făcute de conducerea şcolilor. Iar ministerul Educaţiei, care are evidenţa „realizărilor” din anii trecuţi, închide ochii şi-şi fură căciula, pentru că face toate proiectele anului şcolar viitor pe cifre fanteziste.

Toată această situaţie face parte din politica de mistificare, ipocrizie, minciună, pe care o practică ministerul Educaţiei de mulţi ani de zile. Dacă cele prezentate mai sus nu sunt cifre reale, aştept ca ministerul să prezinte datele reale, din care să rezulte contrariul celor prezentate de mine.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite