1. ARHITECTURA IB

 

În cazul cel mai cuprinzător, Bacalaureatul Internaţional (IB) înseamnă un continuum educaţional ce poate fi parcurs de la 3 la 18 ani, în care valenţa-cheie este educaţia internaţională. 

Acest continuum este structurat în trei programe distincte, cu arhitectură auto-conţinută – în sensul că pot fi parcurse şi independent – pentru trei mari categorii de vârste:

- Programul anilor primari (PYP – Primary Years Programme), cu un curriculum pentru intervalul 3-12 ani; este cel mai recent, fiind oferit de IBO (International Baccalaureate Organization) începând cu 1997, în 822 de şcoli din lume; modelul curricular aici: http://ibo.org/pyp/curriculum/

- Programul anilor „de mijloc” (MYP – Middle years Programme), gândit pentru elevii de 11-16 ani; este pe piaţa educaţională din 1994, în 918 şcoli; modelul curricular aici: http://ibo.org/myp/curriculum/

- Programul de diplomă (DP – Diploma Programme), oferit celor de 16-18 ani încă din 1969, în 2.307 şcoli; modelul curricular aici: http://ibo.org/diploma/curriculum/

De reţinut că în cadrul fiecărui program se studiază un număr redus de discipline: PYP (3-12 ani) – 6; MYP (11-16 ani) – 8; DP (16-18 ani) – 6.

2. STATISTICI IB. Anul 2011

 

• Programul este prezent în 3.290 de şcoli din 141 ţări din 4 regiuni ale lumii (Africa/Europa/Orientul Mijlociu, Asia/Pacific, America Latină şi America de Nord)

• Există aprox. 962.000 cursanţi înscrişi în programele IB

• Ţări europene participante în programul IB: Austria (7 şcoli); Belgia (6); Bosnia-Herţegovina (3); Bulgaria (5!...); Croaţia (4); Cipru (3); Cehia (7!...); Danemarca (16); Estonia (4); Finlanda (17 şcoli, din care 13 de stat); Franţa (11); Germania (52!!...); Grecia (14); Ungaria (4); Islanda (1); Irlanda (2); Italia (23!...); Letonia (3); Lituania (3); Luxemburg (4); Macedonia-FYROM (2); Malta (2); Monaco (1); Olanda (17); Norvegia (28!...); Polonia (34!!...); Portugalia (6); România (2 – American International School of Bucharest; Mark Twain International School; ZERO scoli publice!...); Federaţia Rusă (18); Slovacia (3); Slovenia (4); Spania (55!!...); Suedia (39!!...); Elveţia (38!!...); Turcia (31); Ucraina (2)

3. COMPETENTE IB


  • Curajul asumării schimbării
  •  Capacitatea de asumare a riscurilor calculate, în condiţii de incertitudine
  •  Echilibrul intelectual, fizic şi emoţional
  •  Curiozitatea naturală şi capacitatea de interogare critică a realităţii
  •  Capacitatea de acumula cunoştinţe relevante, cu semnificaţie locală şi globală
  •  Gândirea critică
  •  Capacitatea de comunicare asertivă bazată pe încredere în sine şi creativitate
  •  Integritate şi onestitate profesională
  •  Capacitatea de a înţelege şi accepta valori culturale diferite de cele proprii
  •  Empatia, compasiunea şi respectul faţă de cei din jur
  •  Capacitatea de a reflecta asupra propriilor experienţe şi a învăţa din acestea

Detalii, aici: www.ibo.org/programmes/profile/documents/Learnerprofileguide.pdf.

 

4. BUN PENTRU ROMÂNIA. Iată de ce


- Pentru că, prin IB, elevii au aici, acasă, oportunitatea de a intra într-un program puternic, valoros, acreditat internaţional şi de a interacţiona cu o comunitate educaţională valoroasă, activă în întreaga lume

- Pentru că, prin IB, profesorii calificaţi să predea în acest sistem capătă aici, acasă, resurse şi oportunităţi cu totul deosebite de dezvoltare profesională şi de interacţiune cu această comunitate educaţională la nivel global

- Pentru că, prin IB, Şcoala ca sistem are la îndemână un model validat de bună practică educaţională, din care să înveţe

- În fine, pentru că un astfel de program accelerează procesul de schimbare a infrastructurii mentale a societăţii, în ansamblul său.


Aici suntem acum. ROMÂNIA PE BUNE ÎNCEPE CU ŞCOALA PE BUNE!