Examenele Cambridge English pe calculator: statistic, rezultatele sunt semnificativ mai bune

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Adolescenţii au o prestaţie mai bună când sunt conectaţi cu tehnologia, sunt mai atenţi şi creativi. Majoritatea elevilor se pregătesc după aceleaşi metode, cu aceiaşi profesori. Diferenţa o face examenul: pe hârtie sau calculator.

Examenele pe calculator sau tabletă câştigă teren în preferinţele candidaţilor. Şi rezultatele sunt seminificativ mai bune. Este vorba despre examenele Cambridge English. Deşi majoritatea elevilor învaţă folosind un manual şi scriind de mâna pe caiet, totuşi un număr tot mai mare dintre ei aleg să suţină examenele pe tabletă sau calculator.

Există pe piaţă o multitudine de posibilităţi şi metodele interactive de învăţare cu ajutorul instrumentelor electronice: tabla interactivă, exerciţii de gramatică şi vocabular pe tabletă, aplicaţii multimedia. Cred că nu există în acest moment o şcoală privată de limbi străine fără astfel de instrumente de învăţare. Am fost plăcut surprins să găsesc table interactive, video proiectoare în foarte multe şcoli din ţară, inclusiv de stat, şi nu neapărat în oraşele mari ale ţării. Foarte adevărat este şi faptul că toate aceste dotări din şcoli au nevoie de un profesor entuziast, competent, implicat, căruia îi plac copiii, pasionat de munca de la catedră, care adună elevii în jurul lui.

Indiferent dacă pregătirea se face pe hârtie sau calculator, rezultatele de la examene sunt semnificativ mai bune în versiunea ‘computer-based. Pentru a veni în sprijinul afirmaţiei anterioare am selectat două tipuri de examene Cambridge: avansat- CAE (nivel C1) si elementar-KEY (nivel A2). Pentru examenul avansat-CAE, am analizat rezultatele din doi ani diferiti- 2014/2015, aceaşi perioadă, şi anume luna iunie 2014- paper-based şi iunie 2015- computer-based.

Iată rezultatele:

image

Numărul celor care au picat la limită examenul, obţinând nivelul inferior- B2, este aproape dublu în rândul candidaţilor din 2014, care au susţinut examenul în varianta clasică, paper-based. În 2015 cei care au optat pentru varianta pe calculator au obţinut într-un procent mai mare nota maximă- Grade A, 20% faţă de 15%.  

Un alt caz luat în discuţie este cel al elevilor din clasele a V-a şi a VI-a care au susţinut examenul KET (Cambridge English: KEY) în mai 2014, varianta pe hârtie şi în aprilie 2015 varianta ‘computer-based’. Este evidentă rata de success a candidaţilor care au obţinut calificativul ‘Pass with Distinction’- 84% computer-based, faţă de 65% -paper-based.

image

Candidaţii provin de la aceleaşi şcoli private de limbi străine, licee, şcoli gimnaziale din Bucureşti. Pentru pregătirea elevilor s-au folosit aproximativ aceleaşi metode, după cum spun profesorii. Cu o excepţie însă, la nivelul avansat unde li s-a cerut elevilor să-şi scrie eseurile sau alte compuneri la calculator. Examenul pe calculator are acelaşi grad de dificultate şi exact aceeaşi structură ca şi examenul pe hârtie.

Avem deci acelaşi examen, nivel de pregătire şi cunoştinţe, aproximativ aceleaşi metode/şcoli/profesori, diferă însă prestaţia candidaţilor atunci când sunt conectaţi cu tehnologia. Există multe, multe resurse online pentru absolut orice materie, mai cu seamă pentru limbile străine. Însă cum şi ce pot face profesorii să-i provoace pe elevi, pe copiii noştri cu ele? Dezideratul fiind acela ca ora de biologie, chimie sau orice altă materie să continue şi acasă, prin cercetare online si grup de dezbateri.

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite