Evaluările naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, amânate cu aproape o lună. Testele încep pe 28 mai

Evaluările naţionale pentru clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, amânate cu aproape o lună. Testele încep pe 28 mai

Remus Pricopie, ministrul Educaţiei

Ministrul Educaţiei Naţionale, Remus Pricopie, a anunţat joi că Evaluările Naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a, programate să aibă loc începând cu 6 mai, au fost amânate cu o aproape o lună. Astfel, elevii vor fi supuşi testărilor începând cu 28 mai, începând cu cei din clasa a IV-a.

Ştiri pe aceeaşi temă

Calendarul stabilit de MEN este următorul:

- 28 mai 2014: evaluare naţională, IV - Limba Română
- 29 mai 2014: evaluare naţională, IV - Matematică
- 30 mai 2014: evaluare naţională, IV - Limba maternă
- 2 iunie 2014: evaluare naţională, II - Scris-citit, Limba română
- 3 iunie 2014: evaluare naţională, II - Scris-citit, Limba maternă
- 4 iunie 2014: evaluare naţională, II - Matematică  
- 5 iunie 2014: evaluare naţională, VI - Limbă şi comunicare
- 6 iunie 2014: evaluare naţională, VI - Matematică şi Ştiinţe ale naturii

Remus Pricopie a precizat că evaluările au fost mutate cu aproape o lună pentru ca elevii să aibă timp să se familiarizeze cu aceste teste, pentru că sunt pe model internaţional. În total, în jur de 594.000 de elevi învaţă acum în clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a şi ar trebui să se prezinte la aceste evaluări, organizate în premieră la nivel naţional.

„A fost vacanţa de Paşte, urmează vacanţa de 1 Mai şi pedagogii au recomandat să existe cel puţin 1-2 săptămâni de pregătire înainte de testare ca să poată să reintre elevii în ritm”, a precizat ministrul Educaţiei.

Acesta a mai spus că prelungirea termenului a fost necesară şi pentru ca modelele publicate la finele lunii martie de minister să ajungă „până în ultima clasă din România“, iar fiecare elev să consulte împreună cu profesorul cel puţin un astfel de model.

Asta în condiţiile în care învăţătorii şi profesorii au atras atenţia că nu sunt întrebări şi abordări discutate în mod curent la ore în sistemul românesc de învăţământ şi, ca atare, mulţi elevi nu se vor încadra în timpul scurt alocat fiecărui test. Mai exact, cei de clasa a II-a vor avea 25 de minute pentru fiecare test, iar cei de a IV-a şi a VI-a au la dispoziţie câte o oră. 

Fără note şi clasamente

Ministrul a susţinut însă ieri că testele sunt de nivel mediu şi seamănă cu evaluările internaţionale, cum e PISA, care se practică de 30 de ani în lume şi la care România participă din anul 2000, pe bază de eşantion. 

„Ne interesează în ce măsură elevii ştiu să citească un text, să-l înţeleagă şi să desprindă informaţia de acolo. Testele sunt diferite, dar identice ca tip de structură. De exemplu, la clasa a VI-a avem în plus un anumit grad de interdisciplinaritate. Ne trebuie un tablou al pregătirii elevilor şi, de asemenea, vorbim de un sistem de pregătire a elevilor ca să nu mai aibă emoţii“, a explicat oficialul. 

Acesta a reiterat faptul că nu vor fi puse note în catalog, nici nu se vor afişa clasamente, ci „vor fi stabilite niveluri de performanţă, cât de bine ştiu elevii să citească sau să folosească numerele, spre exemplu“, urmând ca rezultatele să fie discutate la clasă, cu părinţii şi în Consiliul profesoral.

Fără camere video

Nu va fi un regim special de testare, examenele se desfăşoară în clase, vor primi mai multe numere şi nu vor exista camere de luat vederi, a mai spus ministrul, pentru că nu sunt examene propriu-zise, adăugând că se va publica doar un raport naţional la final, ca „o evaluare de sistem, o diagnosticare“. 

Pricopie a explicat că aplicarea la nivel naţional a acestor teste pe model internaţional este necesară având în vedere că 36.000 de copii nu au reuşit să ia nota 5 la Evaluarea Naţională de la finele clasei a VIII-a, ceea ce arată că problemele trebuie identificate şi rezolvate din timp.

Teste care le dau de gândit

Este prima evaluare organizată la nivel naţional, cu teste care combină informaţiile de la mai multe materii şi îi pun pe elevi să gândească, un model diferit de examenele de până acum. 

Ministrul Educaţiei Remus Pricopie a anunţat de la începutul anului şcolar că acest model de testare interdisciplinară, pe tipicul testelor internaţionale, este necesar având în vedere rezultatele slabe de la testele internaţionale PISA, dar şi de la Evaluarea Naţională din clasa a VIII-a.

Cu alte cuvinte, elevii trebuie învăţaţi să gândească şi să aplice materia învăţată la ore din clasele mici şi să poată corecta pe parcurs acolo unde au probleme.

Ministerul Educaţiei Naţionale (MEN) a publicat de curând câteva modele de teste pentru Evaluările naţionale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, în anul şcolar 2013-2014. Testele au fost elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE), în conformitate cu reglementările legale în vigoare. În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura, în două sesiuni, în luna mai, arată MEN.

Ce presupun testele de evaluare a competenţelor 
 
În cadrul evaluării la clasa a II-a, testul de evaluare a competenţelor de receptare a mesajelor citite şi testul de evaluare a competenţelor de producere a mesajelor scrise se desfăşoară în aceeaşi zi, cu o pauză de 10 minute între ele.
 
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a IV-a presupune un test pentru evaluarea competenţelor de înţelegere a textului scris în limba română şi un test pentru evaluarea competenţelor de matematică. Pentru elevii aparţinând minorităţilor naţionale, care studiază după un curriculum în limba maternă, se administrează şi un test de evaluare a înţelegerii textului scris în limba maternă.
 
Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a VI-a constă în susţinerea unui test pentruevaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Limbă şi comunicare”, respectiv a unui test pentru evaluarea unor competenţe specifice ariei curriculare „Matematică şi Ştiinţe ale naturii”.
 
Fiecare test este elaborat pentru a putea fi rezolvat în 25 de minute la clasa a II-a şi în 60 de minute la clasele a IV-a şi a VI-a.
 
Evaluările naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, ale căror note nu se trec în catalog, erau programate iniţial să aibă loc în intervalul 6 - 29 mai, în două sesiuni, a doua fiind rezervată elevilor care au lipsit, din motive întemeiate, la prima sesiune.

Vechiul calendar stabilit de MEN pentru Evaluarile Naţionale era următorul:
 
Prima sesiune:
  • clasa a II-a (6 mai: Limba română - scris şi citit; 7 mai: Limba maternă - scris şi citit; 8 mai:  Matematică)
  • clasa a IV-a (13 mai: Limba română - Limba maternă; 14 mai: Matematică)
  • clasa a VI-a (14 mai: Limbă şi comunicare; 15 mai: Matematică şi ştiinţe)
 
A doua sesiune:
  • clasa a II-a (20 mai: Limba română - scris şi citit; 21 mai: Limba maternă - scris şi citit; 22 mai: Matematică)
  • clasa a VI-a (27 mai: Limbă şi comunicare; 28 mai: Matematică şi ştiinţe)
  • clasa a IV-a (28 mai: Limba română - Limba maternă; 29 mai: Matematică).


Pe aceeaşi temă:

VIDEO Ce probleme ridică testele pe care le vor primi în mai elevii de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a, la Adevărul Live

Toţi elevii din clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a vor trece în perioada 6-29 mai prin prima evaluare organizată la nivel naţional, cu teste care combină informaţiile de la mai multe materii şi îi pun pe elevi să gândească, un model diferit de examenele de până acum. Despre modelele publicate de oficiali am discutat cu învăţători şi profesori la Adevărul Live.

Rezultatele de la simularea Evaluării Naţionale 2014, cauze şi soluţii, la Adevărul Live

Aproape 70% dintre elevii de clasa a VIII-a nu au reuşit să ia nota 5 la simularea de la Matematică pentru Evaluarea Naţională 2014. Dacă luăm în considerare şi rezultatele de la Română, mai puţin de jumătate au obţinut medii peste 5 la acest test. Despre rezultatele acestea am discutat la Adevărul Live cu profesorii Ecaterina Stanca şi Ştefan Vlaston.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Rezultate dezastruoase la simulare. Mai puţin de jumătate din candidaţi au luat peste cinci

Doar 48,8% dintre elevii prezenţi au obţinut medii peste 5 la examenele din cadrul simulării naţionale la clasa a VIII-a, respectiv 66,95% la Limba română şi doar 30,4% la Matematică. Ministerul Educaţiei a dispus implementarea mai multor măsuri pentru remedierea situaţiei, cum ar fi ore de pregătire în şcoli.

Dezastru la simularea Evaluării Naţionale

Singurul lucru bun: începem să ştim cum stăm, nu ne mai amăgim cu ipocrizii, mistificări şi minciună. Cu camere de supraveghere video, cu profesori supraveghetori speriaţi de intervenţia SRI şi a parchetelor, iată că aflăm care este realitatea: dezastru.

SUBIECTE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Rezolvarea subiectelor la simularea de la Română. Elevii spun că a fost uşor

Azi elevii de clasa a VIII-a din toată ţara au trecut prin simularea examenului de Limba şi literatura română de la Evaluarea Naţională. La Adevărul Live, profesoara Iulia Pop de la Colegiul „Sf. Sava” a arătat cum ar trebui rezolvate subiectele primite la testul de azi şi cum să se pregătească pentru examenul propriu-zis din iunie. Peste 95% din elevii Capitalei au dat simularea, despre care susţin că a fost mai uşoară decât se aşteptau.

SUBIECTE EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 VIDEO Rezolvarea subiectelor de la simularea la Matematică

Miercuri, elevii de clasa a VIII-a din toată ţara au trecut prin simularea examenului la Matematică pentru Evaluarea Naţională, al doilea test după cel de la Română, de ieri, care le-a adus subiecte neaşteptat de uşoare. Profesoara Anca Davidescu de la Colegiul „George Coşbuc” din Capitală a rezolvat la tablă subiectele de la matematică la Adevărul Live. Prezenţa elevilor la simularea din Bucureşti a fost de peste 95%.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Elevii au răsuflat uşuraţi după prima simulare

Elevii de clasa a VIII-a au trecut cu bine de prima simulare pentru Evaluarea Naţională, după ce subiectele de ieri de la Română au fost neaşteptat de uşoare. Aşa susţin atât copiii, cât şi profesorii, care se aşteaptă la note mari. Astăzi are loc simularea la Matematică.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Examen mai greu la simularea de la Matematică

Testul de miercuri de la Matematică a fost un semnal de alarmă pentru unii elevi de clasa a VIII-a, mulţi considerând că subiectele au fost mai grele decât se aşteptau. Profesorii spun că problemele puteau fi rezolvate într-o oră de un elev mediu.

   

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: