Evaluările elevilor din claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc în mai, în două sesiuni. Notele nu se trec în catalog

Evaluările elevilor din claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a vor avea loc în mai, în două sesiuni. Notele nu se trec în catalog

Ministrul Educaţiei a anunţat că nivelul de dificultate al testelor va fi mediu FOTO Adevărul

Evaluările naţionale de la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a, ale căror note nu se trec în catalog, vor avea loc în intervalul 6 - 29 mai, în două sesiuni, a doua fiind rezervată elevilor care au lipsit, din motive întemeiate, la prima sesiune.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit calendarului făcut public de minister, joi, pe site-ul www.edu.ro, prima sesiune este programată în perioada 6 - 15 mai, iar a doua, între 20 şi 29 mai.
 
Prima sesiune are următorul calendar:
  • clasa a II-a (6 mai: Limba română - scris şi citit; 7 mai: Limba maternă - scris şi citit; 8 mai:  Matematică)
  • clasa a IV-a (13 mai: Limba română - Limba maternă; 14 mai: Matematică)
  • clasa a VI-a (14 mai: Limbă şi comunicare; 15 mai: Matematică şi ştiinţe)
 
A doua sesiune are următorul calendar:
  • clasa a II-a (20 mai: Limba română - scris şi citit; 21 mai: Limba maternă - scris şi citit; 22 mai: Matematică)
  • clasa a VI-a (27 mai: Limbă şi comunicare; 28 mai: Matematică şi ştiinţe)
  • clasa a IV-a (28 mai: Limba română - Limba maternă; 29 mai: Matematică).
 
„Aceste evaluări nu sunt o invenţie de acum, ci sunt prevăzute în Legea educaţiei din 2011. Se doreşte doar verificarea pregătirii elevilor şi familiarizarea lor cu examenele, după ce în anul şcolar 2012-2013 s-au făcut pilotări ale acestor evaluări”, a explicat ministrul Educaţiei, Remus Pricopie, citat de Mediafax.
 
Potrivit ministrului Educaţiei, prin aceste evaluări se doreşte „o evaluare a întregului sistem”, astfel încât peste şase ani, când examenele vor fi de tipul testelor PISA, cei care sunt acum în clasa a II-a să fie deja obişnuiţi cu acest gen de verificare. 
 
„Modele de subiecte vor fi făcute publice pe site-ul ministerului”, a mai spus Pricopie.
 
Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani.
 
Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.
 
Rezultatele obţinute de elevi la evaluările naţionale nu vor fi trecute în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/reprezentanţilor legali ai elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.
 
Potrivit Ministerului Educaţiei, responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naţionale aparţine administratorului de test, care poate fi învăţătorul, institutorul sau profesorul de la clasă. 
 
Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu predă la clasa respectivă, desemnat de preşedintele comisiei de organizare şi de administrare a EN-2014 din unitatea de învăţământ.
 
Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unităţi şcolare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. 
 
Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didactic.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre: