Elevii cu tulburări de învăţare, integraţi în sistem. Cadrele didactice vor fi pregătite să lucreze cu copii cu cerinţe educaţionale speciale

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Copiii cu autism  sau cu dislexie trebuie să înceapă kinetoterapia cât mai repede  după diagnostic

Ministerul Educaţiei Naţionale şi Cercetării Ştiinţifice a lansat, miercuri, în dezbatere publică proiectul de metodologie privind asigurarea suportului necesar elevilor cu tulburări specifice de învăţare (TSI). Documentul reglementează, printre altele, şi pregătirea cadrelor didactice pentru lucrul cu elevii cu cerinţe speciale.

Ministerul Educaţiei a lansat în dezbatere publică un proiect de metodologie care ar urma să stabilească tipul de intervenţie în cazul copiilor cu tulburări de învăţare, tipul de evaluare, dar şi pregătirea personalului de sprijin pentru aceştia.

„Unul dintre cele mai importante obiective urmărite prin aprobarea acestei metodologii este garantarea dreptului la educaţie al tuturor copiilor/elevilor identificaţi cu tulburări specifice de învăţare. De asemenea, se urmăreşte favorizarea  succesului şcolar prin măsuri didactice de susţinere, garantarea unei formări adecvate şi promovarea dezvoltării potenţialului, precum şi pregătirea cadrelor didactice, profesorilor de sprijin, profesorilor psihopedagogi, logopezilor, profesorilor consilieri şcolari deopotrivă cu responsabilizarea şi  sensibilizarea părinţilor în confruntarea cu problemele legate de tulburările specifice de învăţare”, a arată un comunicat al Ministerului Educaţiei.

Potrivit Ministerului Educaţiei, tulburările specifice de învăţare afectează procesul de achiziţie a abilităţilor şcolare (de citire, exprimare în scris şi matematice): dislexie, disgrafie, discalculie. 

Acesta mai subliniază că apariţia acestora nu este o consecinţă a lipsei oportunităţilor de învăţare sau a motivaţiei pentru învăţare, nu este rezultatul unui deficit intelectual, intelect liminar, deficit senzorial (ex: auditiv, vizual, motor), tulburărilor afective şi emoţionale de natură psihiatrică sau a altor tulburări de (neuro)dezvoltare (tulburări de spectru autist) şi nu este cauzat de vreo formă de traumă cerebrală sau maladie.

Diagnosticul de dislexie şi disgrafie se stabileşte, de regulă, în clasa a II-a, după ce elevul a parcurs învăţarea tuturor literelor. Diagnosticul de discalculie se stabileşte, de regulă, în clasa a III-a.

În proiect sunt incluse şi măsuri privind managementul cazurilor TSI în sistemul de învăţământ, măsuri psihopedagogice, consiliere parentală şi cadrul general de formare a cadrelor didactice.

Educație



Partenerii noștri

image
canal33.ro
Ultimele știri
Cele mai citite