După scandalul din vara de la liceu Pallo Imre vine răspunsul ISJ Harghita: Elevii desenează cu trupurile lor harta Ungariei Mari pe asfalt? Nu-i problemă!

0
Publicat:
Ultima actualizare:

După ce elevii liceului Pallo Imre din Odorheiu Secuiesc au desenat cu trupurile lor harta Ungariei Mari pe asfalt, anul acesta, în data de 4 iunie, iar presa a relatat despre asta, societatea civilă românească s-a scandalizat pentru scurt timp, după care subiectul a fost abandonat, fără o continuare logică.

După ce elevii liceului Pallo Imre din Odorheiu Secuiesc au desenat cu trupurile lor harta Ungariei Mari pe asfalt, anul acesta, în data de 4 iunie, iar presa a relatat despre asta, societatea civilă românească s-a scandalizat pentru scurt timp, după care subiectul a fost abandonat, fără o continuare logică. 

Citeste aici: Cum sunt educati copiii maghiari contra constitutiei României

Dar pentru ca zicala românească: „Orice minune ţine trei zile” să nu mai fie o realitate care să strivească orice speranţă de mai bine, ne-am gândit să întrebăm dacă autorităţile îndrituite şi-au exercitat obligaţia de a investiga cauzele acestei manifestări, ce sare bine dincolo de limitele normalului, şi dacă s-au preocupat ca normalul să redevină normal, iar tinerii să nu mai fie utilizaţi pe post de „fâşii de graniţă” revizionistă. Ce semnifică ziua de 4 iunie? Este ziua în care organizaţiile extremiste maghiare, aşa cum este Mişcarea de Tineret 64 de Comitate / HVIM (care de anul acesta a fost interzisă de înalta Curte de Casaţie şi Justiţie pe teritoriul României întrucât proferează o simbolistică fascistă şi antisemită ) „comemorează” semnarea Tratatului de la Trianon şi blamează unirea Transilvaniei cu România, prin depunerea unor coroane la statui/pietre funerare care simbolizează revizionismului maghiar din Transilvania. Este ziua în care organizaţii extremiste din Ungaria şi extensiile lor din România orchestrează acţiuni publice prin care cer anularea prevederilor Tratatului şi revenirea la graniţele Ungariei Mari, cele dinainte de anul 1918. 

Aşa că i-am întrebat pe cei de la Ministerul Educaţiei şi pe reprezentanţii Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita care au fost măsurile adoptate pentru intrarea în normalitate şi renunţarea la organizarea unor acţiuni cu tentă extremistă în incinta unei unităţi şcolare de învăţământ. 

Cel mai mult ne-a surprins poziţia Inspectoratului Şcolar Judeţean Harghita, care a răspuns că Liceul Pallo Imre din Odorheiu Secuiesc a colaborat cu un liceu de artă din Ungaria în cadrul unui proiect intitulat „Împreună şi pe drumurile artei / 2018”. Toate bune şi frumoase, până aici: proiectul are un titlu generos şi frumos, Ungaria este un stat european, membru UE şi NATO, cu locuitori oneşti şi muncitori, existând reciproc lucruri pe care le putem învăţa unii de la alţii. Este normal ca elevii minoritari să aibă activităţi în comun cu elevi din statul-mamă, atât timp cât acestea nu încalcă normele legale şi morale şi mai ales nu duc la învrăjbire. Ni se mai spune că: „La activitatea desfăşurată în data de 4 iunie 2018, parte a proiectului mai sus menţionat, au luat parte 30 de elevi şi trei profesori din şcoala din Ungaria, respectiv 18 elevi de la specializarea arte plastice şi 3 profesori de arte plastice vizuale de la Liceul de Arte ,,Dr. Pallo lmre" din Odorheiu Secuiesc. La ora desfăşurării activităţii, elevii implicaţi (din clasele lX-Xl) au avut ore de arte plastice. Fiind vorba de şcoli de arte, produsul acestui proiect a fost desenarea unei hărţi cu teritoriile în care actualmente trăiesc comunităţi însemnate de maghiari. Aceste hărţi au fost realizate cu o tehnică numită LandArt, fiind marcate localităţile de unde provin elevii şcolilor partenere şi drumul care leagă aceste localităţi. 

Poziţia integrală a ISJ Harghita o găsiţi aici 

image
image

La o primă vedere, superficială, nu ar fi nimic rău într-o manifestare artistică. Însă, pentru cine cunoaşte puţină istorie, lucrurile devin destul de grave. În primul rând, ISJ Harghita se face că nu observă câtuşi de puţin coincidenţa datei la care acest proiect s-a desfăşurat în şcoala din Odorheiu Secuiesc. În aceeaşi zi în care, dincolo de porţile şcolii, membrii unor organizaţii revizioniste ungare şi maghiare solicitau anularea Tratatului de la Trianon! Practic, prin acest răspuns, IŞJ Harghita nu face decât să inducă în eroare opinia publică, concluziile fiind înlocuite cu nişte „petarde argumentative”, menite a devia atenţia de la ceea ce se cam întâmplă cu adevărat. 

Dacă s-a dorit desenarea unei hărţi cu „teritoriile în care actualmente trăiesc comunităţi însemnate de maghiari”, de ce nu s-au redat grafic hărţile Canadei sau Australiei, unde, conform datelor, trăiesc azi comunităţi de maghiari mult mai mari decât în Voievodina (Serbia), Transcarpatia (Ucraina) sau Ţinutul Mura (Slovenia), toate foste regiuni ale Ungariei din timpul Imperiului Austro-Ungar? De ce trebuie un elev să îşi asume postura de piesă într-o coregrafie cu vădite semnificaţii de-a dreptul revizioniste? Oare acesta este rolul proiectului iniţiat cu şcoala din Ungaria? Vorbim aici de artă sau vorbim de încercarea perfidă de a inocula, indirect, în mintea unor tineri copii idei şi concepte proferate de organizaţii extremiste interzise pe teritoriul României?! 

Ceea ce este la fel de grav este faptul că o poziţie similară a ISJ Harghita a fost trimisă, anterior, şi jurnalistului Iosub Robert de la ziarharghita.ro. Cititi si raspunsul inspectoratului scolar

Şi culmea că, mai nou, nu doar organizaţiile extremiste ungare proferează asemenea idei. Pentru cine ar crede că exagerăm, este suficient să ne referim la declaraţia vicepremierului Ungariei, Semjen Zsolt, făcută în cursul aceleiaşi zi de 4 iunie când s-a lansat într-un atac murdar la adresa României, susţinând că Marea Adunare Naţională de la Alba Iulia (01.12.1918) nu are valoare juridică, insinuând că unirea Transilvaniei cu România este lipsită de legitimitate. 

Click aici pentru continuare pe historia.ro

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite