Dăncilă alocă bani pentru table electronice. Experţi, despre decizia premierului: „De la tablă inteligentă, elevul se duce la WC-ul din curtea şcolii”

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Premierul Viorica Dăncilă a anunţat vineri că din bugetul alocat Educaţiei în 2019, vor fi bani direcţionaţi şi către achiziţia de table inteligente în şcoli şi rechizite, două milioane de elevi urmând să beneficieze de această măsură. „De la tabla inteligentă, elevii se duc la WC-ul din curtea şcolii”, afirmă experţii, care spun că înainte de toate, ar trebui rezolvate problemele de bază ale instituţiilor de învăţământ.

În timp ce premierul Dăncilă declară că bugetul alocat Educaţiei este suficient pentru achiziţionarea de table inteligente, zeci mii de copii şi profesori din mediul rural continuă să meargă la toaleta din curtea şcolii şi să stea cu geaca şi căciula în clasă, din cauza frigului. Concret, există 2.188 de unităţi şcolare care nu dispun de grupuri sanitare în incinta clădirii unde se desfăşoară activitatea didactică. În plus, 10% din instituţii nu au un sistem de canalizare.

„Astăzi adoptăm proiectul de buget pentru anul 2019. Proiectul a fost intens dezbătut şi în constituirea lui am avut în vedere susţinerea a trei piloni principali: sănătatea, educaţia şi investiţiile publice”, a declarat Dăncilă.

Între altele, şeful Executivului a amintit de dotarea cu table electronice interactive, alocarea fondurilor pentru rechizitele care vor ajunge la aproximativ 2 milioane de copii, precum şi majorarea cu 25% a veniturillor nete ale cadrelor didactice.

De cealaltă parte, experţii în Educaţie consideră de fapt, că decidenţii ar trebui să se uite la lipsurile grave ale şcolilor şi să pornească de la rezvolvarea problemelor de bază.

Staş: „Un Guvern marcat de impotenţă politică şi lipsă de viziune” 

„Te duci de la tabla inteligentă în WC-ul din curtea şcolii?  Iar salariile  personalului din educaţie reprezintă 85% din buget. Diferenţa de 15% e prea mică pentru a îndeplini promisiunile premierului”, spune expertul în Educaţie Ştefan Vlaston şi preşedintele Asociaţiei EduCer. 

„Declaraţiile premierului au o credibilitate foarte scăzută. Una se promite şi alta se face. Ce s-a promis în programul de guvernare  nu se vede în realitatea sistemului de învăţământ. Dacă acestui Guvern îi păsa de Educaţie, dădea 6% din PIB (Produsul intern brut)”, susţine şi Marian Ştaş, profesor.

Transformarea de substanţă a şcolilor româneşti nu stă în investiţia în table inteligente, apreciază cei doi specialişti. „Sunt doar resurse pierdute”, completează aceştia.

„Este revoltător. Sunt bani aruncaţi aiurea. Este vorba despre incompetenţă de leadership crasă şi incapacitatea de a discerne între ce înseamnă soluţii tehnice şi soluţii de schimbare adaptivă, adică banii trebui alocaţi strategic, pe pilotări de licee şi şcoli cu curriculum modern, pe dezvoltare de resurse umane şi programe de formare pe filieră didactică”,  conchide Staş.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite