Cioloş îi cere lui Iohannis un nou pact pe Educaţie: procent din PIB alocat în mod obligatoriu şi ministru numit pe minim cinci ani

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dacian Cioloş îi solicită lui Klaus Iohannis demararea formulării unui nou pact pe Educaţie, FOTO Eduard Enea
Dacian Cioloş îi solicită lui Klaus Iohannis demararea formulării unui nou pact pe Educaţie, FOTO Eduard Enea

Dacian Cioloş i-a cerut preşedintelui Iohannis, într-o postare pe Facebook, formularea unui nou pact pe Educaţie. Dincolo de cererea pentru un procent din PIB alocat obligatoriu de guvern, liderul PLUS solicită şi un acord între toate partidele pentru păstrarea aceluiaşi ministru al Educaţiei pentru o perioadă de minimum cinci ani.

„Preşedintele Klaus Iohannis ar trebui să iniţieze un nou pact naţional pentru Educaţie, unul care să prevadă, pe lângă procentul din PIB alocat obligatoriu de guverne, şi un acord între toate partidele politice pentru păstrarea aceluiaşi ministru la Ministerul Educaţiei minimum cinci ani, indiferent cât de des se succed guvernele şi indiferent de culoarea politică a acestora. Cu tot respectul pentru doamna Anisie, cred că un astfel de ministru ar trebui să fie din afara sistemului actual, dar să îl cunoască bine, de preferat o personalitate publică recunoscută tocmai pentru performanţă în economia reală”, a scris Dacian Cioloş pe Facebook.

Liderul PLUS crede că ministerul ar trebui „scos în afara jocurilor politice” şi că preşedintele poate alege dintre personalităţile din grupurile de lucru pentru „România Educată”.

„Avem nevoie de obiective concrete legate de performanţa copiilor, nu numai de sumele alocate sistemului de educaţie, dar, cel mai important, avem nevoie de coerenţă şi stabilitate, dincolo de interesele electorale ale candidaţilor şi partidelor. Ministerul Educaţiei trebuie scos în afara jocurilor politice”, a mai spus Cioloş

Postarea fostului premier vine în contextul în care România a înregistrat rezultate catastrofale la testele PISA susţinute anul trecut. În timp ce precedentele rezultate ale elevilor români la testele PISA erau, în mare parte, un motiv de îngrijorare faţă de calitatea sistemului de educaţie românesc comparat cu cel al altor state, rezultatele publicate săptămâna aceasta de către directoratul pentru Educaţie al Organizaţiei pentru Cooperare şi Dezvoltare Economică aduc în prim-plan o comparaţie şi mai dezastruoasă: nu stăm prost doar faţă de alte state, ci stăm mai prost şi faţă de România anului 2015. Scorul obţinut e în scădere faţă de anii 2012 şi 2015 la toate cele trei domenii examinate de testele PISA: citire, matematică şi ştiinţe. Cea mai mare scădere faţă de testările anterioare se înregistrează la capitolul matematică: nu mai puţin de 14 puncte au fost pierdute faţă de anul 2015 şi 15 puncte faţă de anul 2012. La capitolul citire, România a obţinut un scor cu 6 puncte mai mic decât în 2015, iar la capitolul ştiinţă a fost obţinut un scor cu 9 puncte mai mic.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite