Cîmpeanu anunţă măsuri speciale în judeţele în care au luat Bac-ul mai puţin de jumătate din elevi

Cîmpeanu anunţă măsuri speciale în judeţele în care au luat Bac-ul mai puţin de jumătate din elevi

FOTO Adevărul

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a declarat, marţi, la Suceava, că în judeţele unde promovabilitatea la Bacalaureat a fost sub 50 la sută se vor lua măsuri care să conducă la rezultate mai bune ale candidaţilor, transmite corespondentul Mediafax.

El a declarat, la Universitatea din Suceava, că sunt trei judeţe cu promovabilitate sub 50 la sută, două dintre ele, Giurgiu şi Teleorman, au înregistrat o scădere faţă de anul trecut, în timp ce al treilea judeţ, Ilfov, a înregistrat o creştere cu 11,6 la sută faţă de anul 2014.

"Ilfov, deşi este sub 50 la sută, are o creştere de 11,6 la sută faţă de 2014. De altfel, 11,9 la sută este creşterea cea mai mare între cele 42 de inspectorate, iar pe locul al doilea este Ilfov. Deci, în Ilfov, măsurile luate s-au dovedit a fi eficiente. Rămâne să ne concentrăm pe celelalte două judeţe şi să vedem cum putem susţine, prin ce mijloace, o pregătire care să conducă la rezultate mai bune ale candidaţilor din aceste judeţe”, a declarat Cîmpeanu.

El a explicat că în privinţa măsurilor ce trebuie luate sunt "foarte multe idei", dar că este convins că măsurile în educaţie nu pot fi senzaţionale de la un an la altul, în condiţiile în care se ştie deja că sistemul de educaţie este unul “inerţial” prin definiţie.

"Sigur că putem să avem un procent de promovare la nivel naţional mult mai bun dacă schimbăm structura Bacalaureatului. După cum ştiţi, înainte de 2010, era o cu totul altă structură a examenului de Bacalaureat, erau note acordate la probele orale şi, sigur, asta a schimbat foarte mult. Dacă ne dorim să avem procent de promovare mai mare putem să luăm unele măsuri, dar sunt convins că nimeni nu-şi doreşte un procent de promovare mai mare, ci îşi doreşte, în ultimă instanţă, o pregătire mai bună a absolvenţilor noştri. Aceste măsuri necesită timp şi perseverenţă. În primul rând, avem un program aprobat la nivel naţional, este vorba de sprijin pentru Bacalaureat şi acces la facultate. Acest program se concentrează pe măsurile de sprijin tocmai al celor din zonele defavorizate din mai multe perspective. Cele două judeţe se încadrează în această zonă, mai ales mediul rural aferent populaţiei şcolare din aceste judeţe", a spus ministrul.

La Teleroman şi Giurgiu e nevoie de dascăli devotaţi

El a menţionat că sunt măsuri care se impun la nivelul organizării sistemului de educaţie din cele două judeţe, însă cu toate aceste măsuri ce ţin de sprijinul material, dacă nu vor fi dascăli bine pregătiţi şi devotaţi care să-şi facă datoria aşa cum se cuvine la clasă, rezultatele nu vor fi suficient de bune, aşa cum se aşteaptă.

Întrebat dacă în urma analizei care va fi realizată după finalizarea examenului de Bacalaureat din acest an vor fi făcute schimbări în structura acestui examen, ministrul Educaţiei a precizat că o astfel de modificare nu poate fi promovată nici prin ordin de ministru, nici prin hotărâre de guvern.

"Ea ar putea fi luată în măsura în care va fi o concluzie a dezbaterilor care tocmai au fost iniţiate pe marginea Legii Educaţiei. Este vorba de acea discuţie între un Bacalaureat diferenţiat, deci nu spun profesional şi ştiinţific, ci spun Bacalaureat diferenţiat. Este o idee luată în calcul, În acest proces de consultare am spus că trebuie să interacţionăm cu toţi cei implicaţi în sistemul de educaţie şi aş menţiona, în mod deosebit, reprezentanţii mediului socio-economic, pentru că în educaţie muncim pentru ca aceşti absolvenţi să se manifeste conform aşteptărilor mediului socio-economic şi să genereze un progres al economiei în ansamblul ei”, a spus ministrul Educaţiei.
Cîmpeanu a adăugat că vor fi consultări cu sindicatele, cu elevii, cu asociaţiile studenţilor, cu asociaţiile de părinţi, fără a exista vreo constrângere de timp.

“Important este să avem o consultare cât mai transparentă, cât mai profesionist organizată fără a ne impune constrângeri de timp”, a mai spus Câmpeanu.

El a apreciat că rezultatele mai bune din acest an de la Bacalaureat se datorează unei pregătiri mai bune a elevilor, iar numărul candidaţilor care au promovat acest examen a crescut cu aproape 15 000 faţă de anul trecut.
“Dintr-o anumită perspectivă, rezultatele la Bacalaureat sunt îmbucurătoare. Faptul că avem aproape 15.000 de absolvenţi în plus faţă de numărul total înregistrat anul trecut de către cei care au reuşit să promoveze examenul de Bacalaureat este foarte bine. În valoare absolută sunt aproape 15.000 de absolvenţi înainte de contestaţii, mai mulţi faţă de anul trecut”, a afirmat Câmpeanu.

Cea mai bună rată de promovare din ultimii cinci ani

El a mai spus că promovabilitatea la examenul de Bacalaureat la nivelul ţării este de 66,41 la sută, apreciind că acest procent este unul “bun” nu numai în raport cu cel de anul trecut, ci şi în raport cu ultimii cinci ani, dând ca exemplu anul 2010, când s-a înregistrat o scădere a promovabilităţii la acest examen.

"Acest procent ridicat se datorează fără doar şi poate faptului că elevii şi profesorii au început să abordeze mai cu seriozitate acest examen, faptului că la etapa de simulare din acest an au fost reliefate o serie de deficienţe în pregătire, iar colegii, cadrele didactice şi elevii s-au concentrat spre compensarea acestor goluri în pregătire. Îmi place să cred că se datorează, într-o oarecare măsură, şi insistenţei şi consecvenţei cu care am solicitat o formulare clară a subiectelor de Bacalaureat şi un barem alcătuit cu profesionalism pentru fiecare subiect în parte, nu că nu ar fi fost aşa până acum, doar am insistat să se acorde o atenţie mai mare asupra acestor aspecte”, a explicat ministrul Educaţiei.

Referindu-se la nivelul de dificultate a subiectelor, ministrul Sorin Câmpeanu a spus că subiectele nu au fost “nicidecum mai uşoare”.

“De altfel, aţi observat că la nivelul întregii ţări numărul mediilor de zece a fost aproape jumătate faţă de cel înregistrat anul trecut. Sunt şi aprecierile colegilor, cadre didactice, cu privire la nivelul de dificultate. Deci, nivelul de dificultate nefiind coborât, pe de altă parte sistemul de monitorizare fiind întărit, corectura făcându-se în alte judeţe, sunt motive pentru care afirm acest lucru: rezultatele mai bune se datorează unei pregătiri mai bune a elevilor. Nu atât de bune pe cât ne-o dorim, dar oricum mult mai bune”, a mai spus Câmpeanu.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările