Cele mai exigente vs cele mai relaxate 50 de şcoli din ţară: Evaluarea Naţională, faţă în faţă cu notele din gimnaziu

Cele mai exigente vs cele mai relaxate 50 de şcoli din ţară: Evaluarea Naţională, faţă în faţă cu notele din gimnaziu

În multe cazuri, notele de la clasă au fost cu 2-3 puncte mai mari decât cele din examenele naţionale

Ministerul Educaţiei a realizat un top al celor mai exigente şcoli din ţară, unde notele date de profesori elevilor în clasele V-VIII au fost apropiate sau chiar identice cu mediile de la Evaluarea Naţională. La polul opus, oficialii au stabilit şi lista celor 50 de şcoli unde dascălii i-au supraevaluat pe elevi, acordându-le note mult mai mari decât nivelul real, relevat de examenul organizat la nivel naţional la sfârşitul clasei a VIII-a.

Ştiri pe aceeaşi temă

Colegiul Naţional „B. P. Hasdeu” din Buzău are cea mai exigentă şcoală gimnazială din ţară, potrivit analizei realizate în septembrie 2013 de Ministerul Educaţiei, urmat de Şcoala „Sf. Iosif” din Alba Iulia şi Şcoala gimnazială Ulma, din judeţul Suceava.

La polul opus, oficialii ministerului au identificat cele mai mari diferenţe între notele din clasele V-VIII şi notele de la Evaluarea Naţională în Şcoala gimnazială specială „Sf. Stelian” din Rădăuţi, judeţul Suceava, Şcoala gimnazială nr.19 din Ploieşti (Prahova) şi Şcoala gimnazială Chelinta (Maramureş), ceea ce reprezintă, în opinia acestora, şcolile cu cel mai mic nivel de exigenţă.

”În cursul analizei efectuate de Ministerul Educaţiei Naţionale cu privire la rezultatele elevilor la sfârşitul clasei a VIII-a, a fost comparată media de absolvire a ciclului gimnazial (clasele V-VIII) cu media notelor obţinute la Evaluarea Naţională la sfârşitul clasei a VIII-a. Această diferenţă a fost calculată pentru fiecare elev, apoi centralizată pe şcoală, pe judeţ şi pe ţară”, se arată în preambulul analizei ministerului.


Cele mai exigente 50 de şcoli

 

Cele mai puţin exigente 50 de şcoli

Raportul a relevat că există şcoli la care, în medie, rezultatele la Evaluarea Naţională sunt mai bune decât cele obţinute pe parcursul anului şcolar, „ceea ce indică exigenţă pe parcursul anului şcolar şi corelarea notelor cu nivelul real al elevilor”. 

Există însă şi şcoli la care rezultatele la Evaluarea Naţională au fost mult mai slabe decât cele obţinute, în medie, la clasă. „Aceasta poate indica lipsă de exigenţă, uşurinţă în acordarea notelor mari, ceea ce nu poate decât să dăuneze elevilor care, în acest fel, nu îşi cunosc nivelul real”, mai spun oficialii din minister.

Judeţele cu cele mai mari discrepanţe

Cele mai multe situaţii (59,52% din unităţile de învăţământ) relevă diferenţe de 2 până la 2,5 puncte între felul în care au fost evaluaţi elevii pe parcursul gimnaziului şi media de la evaluarea naţională a acestora.

Această ruptură între cele două tipuri de evaluare a fost identificată în 25 de judeţe: Iaşi, Sibiu, Braşov, Argeş, Giurgiu, Bacău, Constanţa, Dâmboviţa, Maramureş,  Alba, Vaslui, Bistriţa-Năsăud, Mehedinţi, Sălaj, Tulcea, Bihor, Arad, Teleorman, Satu-Mare, Covasna, Dolj, Harghita, Călăraşi, Botoşani şi Ialomiţa.

În alte 6 judeţe (Vâlcea, Mureş, Timiş, Hunedoara, Caraş-Severin, Olt) diferenţele sunt şi mai mari, depăşind 2,5 puncte.

O situaţie considerată acceptabilă, respectiv un raport de 1,5 până la 2 puncte între mediile pe ciclul gimnazial şi cele la Evaluarea Naţională, se înregistrează în judeţe precum Gorj, Suceava, Vrancea, Ilfov, Prahova, Cluj, Buzău, Galaţi şi Neamţ (reprezentând 21,42% din totalul unităţilor de învăţământ, la nivel de ţară).

Numai Bucureştiul şi judeţul Brăila înregistrează un raport normal între evaluarea la clasă şi Evaluarea Naţională, dar reprezintă doar 4,76% din totalul judeţelor.

"Voi introduce controale care vor urmări de la prezenţa la şcoală, până la ceea ce se întâmplă în clasă zi de zi şi modul în care decurge evaluarea. Altfel spus, în ce măsură cadrele didactice sunt prezente la clasă şi folosesc toate orele în mod corespunzător. Am în atenţie cu prioritate acele şcoli în cazul cărora există variaţii foarte mari între evaluările la clasă şi Evaluările Naţionale. Acestea vor fi primele controlate, chiar începând cu lunile septembrie şi octombrie ale acestui an. Voi începe cu primele 50 de şcoli pe care, de altfel, le puteţi vedea şi dumneavoastră pe pagina de internet a Ministerului Educaţiei. Am făcut publice toate aceste date pentru ca părinţii şi societatea în ansamblu să ştie care este nivelul de performanţă al fiecărei şcoli", a declarat Pricopie în toamna lui 2013.


EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Marţi încep simulările. Ce îi aşteaptă pe elevi la examenele la Română şi la Matematică

Marţi, elevii de clasa a VIII-a vor susţine prima simulare pentru Evaluarea Naţională, la Română, iar miercuri la Matematică, urmând ca rezultatele să fie publicate pe 7 martie. Profesorii spun că subiectele de la aceste teste ar putea fi mai grele decât cele de la examenul propriu-zis, ca în fiecare an, pentru a-i motiva pe elevi să înveţe. Ministrul Educaţiei susţine că subiectele vor fi de nivel mediu, iar notele nu vor fi trecute în catalog.

EVALUAREA NAŢIONALĂ 2014 Cum vor fi subiectele la Română şi la Matematică. Calendarul simulărilor şi examenelor

Elevii de clasa a VIII-a care vor da la vară examenul de Evaluare Naţională 2014 pot consulta pe site-ul Ministerului Educaţiei modelele de subiecte la Română şi la Matematică, precum şi soluţiile propuse de experţii ministerului. Simulările au loc în februarie, iar examenele încep pe 23 iunie. Noutatea de anul acesta este că notele de la acest examen naţional vor reprezenta 75% din media de admitere la liceul dorit, faţă de 50%, în 2013.

EVALUARE NAŢIONALĂ 2014 Încep simulările la examenul de Capacitate

Toţi elevii de clasa a VIII-a vor susţine simularea la Evaluarea Naţională, la probele Limba şi literatura română şi Matematică, urmând ca rezultatele, care nu vor fi trecute în catalog, să fie afişate pe 7 martie.

 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările