Care este corelaţia între studiile părinţilor şi notele obţinute de copii la Evaluarea Naţională

0
Publicat:
Ultima actualizare:

Există o corelaţie puternică (70%) între studiile părinţilor şi notele obţinute de copiii acestora la Evaluarea Naţională, potrivit datelor  oferite de către platforma Registrul Educaţional Alternativ. Totodată, media de vechime a clădirilor liceelor este de 53 de ani, în condiţiile în care media la nivel naţional este 35 de ani.

Platforma, care are o colecţie de date despre liceele româneşti, a colectat anul trecut date subiective de la aproape 3000 de respondenţi despre liceele din Bucureşti. Folosind aceste date, platforma a analizat liceele bucureştene din 5 perspective: oportunităţi, comunitate, organizare, personal şi resurse. 

În urma analizării datelor obiective de la instituţii publice, vizând peste 1.400 de licee din ţară, s-au constatat mai multe tendinţe. Astfel, există o corelaţie puternică (70%) între studiile părinţilor şi notele obţinute de copiii acestora la Evaluarea Naţională, se arată în comunicatul de presă remis Adevărul. 

Totodată, la nivel naţional, sunt aproape 26 elevi pe clasă la filiera teoretică, valorile mici regăsindu-se în judeţele Giurgiu, Covasna şi Tulcea, iar la polul opus fiind judeţe precum Argeş, Călăraşi şi Buzău.

În plus, la nivel naţional, de-a lungul unui an şcolar, există circa 40 de milioane de absenţe totale (motivate şi nemotivate), astfel revenind, în medie, circa 25 de absenţe semestriale (motivate şi nemotivate) fiecărui elev.

Judeţele unde se înregistrează valori mai mari ale abandonului liceal sunt Hunedoara, Vrancea şi Tulcea, iar judeţele cu valori mai mici sunt Cluj, Bihor şi Sălaj, se mai arată în document. 

Totodată, media de vechime a clădirilor liceelor este de 53 de ani, cu maxima în judeţele Arad şi Timiş (aproximativ 70 de ani), iar minima în Tulcea (aproximativ 40 de ani). Ca termen de comparaţie, media de vechime a clădirilor din România este de circa 35 de ani potrivit datelor INS/IRSOP.  

Anul acesta, platforma a colectat date obiective despre toate liceele româneşti, provenind de la instituţii publice precum ARACIP (Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniversitar) şi Ministerul Educaţiei Naţionale, prin SIIIR (Sistemul Informatic Integrat al Învăţământului din România).

„De la 1 ianuarie 2020, platforma va colecta şi date subiective de la elevi, tutori şi profesori din toate liceele româneşti”, se mai arată în comunicatul de presă.

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite