UPDATE Capacitate 2017. Rezolvarea subiectelor la Matematică. A fost publicat baremul de punctaj

UPDATE Capacitate 2017. Rezolvarea subiectelor la Matematică. A fost publicat baremul de punctaj

Peste 144 de mii de absolvenţi ai ciclului gimnazial susţin miercuri, 21 iunie, proba la Matematică din cadrul Evaluării Naţionale 2017

Absolvenţii ciclului gimnazial au susţinut, miercuri, cea de a doua probă, din cadrul Evaluării Naţionale 2017, cea la Matematică. La „Adevărul Live” Manuela Mişcoci, profesor de Matematică la Colegiul Naţional „Spiru Haret“, a rezolvat subiectele primite astăzi de elevi. Profesorii spun că subiectele au fost accesibile.

UPDATE 15:40 Baremul de Punctaj al variantei de la Matematică din cadrul Evaluării Naţionale 2017 a fost publicat pe site-ul Ministerului Educaţiei.

 

UPDATE 14:40 Invitată la Adevărul LIVE, Manuela Mişcoci, profesor de Matematică la Colegiul Naţional „Spiru Haret“ a afirmat că exerciţiile au fost accesibile, de nivel mediu. „Trebuiau cunoscute noţiunile necesare rezolvărilor: notaţii, termeni. La geometrie a fost destul de simplu deoarece elevii preferă geometria în spaţiu. S-a păstrat linia şi ca nivel de dificultate faţă de anul trecut, poate chiar problema la geometrie a fost mai simplă. Se poate lua foarte uşor peste 9, chiar peste 9,50”.

UPDATE 12:50 Profesorul de Matematică, Ştefan Vlaston a  declarat pentru Adevărul că subiectele au fost la fel ca în anii trecuţi, acestea fiind, per total, de un nivel mediu de dificultate. „Sunt în spiritul subiectelor care s-au dat în anii trecuţi. Primele 6 exerciţii presupun un nivel minim de dificultate, deci nota 4 ar fi trebuit să fie asigurată. La cel de al lII-lea subiect, punctul 3 este ceva mai complicat: aici era nevoie să manevrezi două ecuaţii cu două necunoscute. Şi la punctul 4 este destul de sofisiticat.

La subiectul al III-lea, la prima problemă, lucrurile devin ceva mai complicate la punctele b şi c. La cea de a doua problemă, punctul c a fost şi acesta puţin mai dificil. În mod cert,  îţi trebuia puţină creativitate şi talent pentru a rezolva aceste probleme  şi pentru a obţine nota maximă“.

Şi Leonard Cotac, profesor de Matematică, crede că subiectele au fost echilibrate, însă departajarea elevilor foarte buni prin subpunctele 1c si 2b si 2c de la subiectul III. În plus, acesta a subliniat că sunt benefice exercitiile în care elevii sunt ghidaţi să ajungă la un anumit rezultat. Astfel, sunt descurajaţi cei care scriu doar rezultatul.

UPDATE 11:40 „Subiectele au fost accesibile, echilibrate şi au respectat programa şcolară. Toate tipuriile de exerciţii ar fi trebui să fi fost rezolvate la clasă cu profesorii. Se putea lua nota 7 chiar şi de către elevii mediocri“, crede Denisa Tănăsesecu, profesor de Matematică la Colegiul Naţional I. L Caragiale.

„Subiectul I mi s-a părut uşor, cred că se putea rezolva şi oral. La subiectul al II-lea, problemele de Algebră au fost mai uşoare în comparaţie cu anul trecut, chiar banale. Cred că departajarea între nota 9 şi nota 10 se va face la subiectul al III- lea la problemele de geometrie. Cât despre ultima cerinţă, nu consider că a fost dificilă pentru elevii peste medie. De obicei, aceştia se încurcă mai degrabă la geometria plană, nu la geometria în spaţiu“, a mai adăugat aceasta.

UPDATE ORA 10.15 Elevii au primit la primul subiect o operaţie simplă, 20-20:2, la al doilea subiect - o problemă: 6 cărţi costă împreună 30 de lei, să se afle cât costă 3 cărţi. La al treilea subiect, de geometrie, au primit un subiect cu un cub şi un cilindru, după cum a explicat primul elev care a ieşit de la exament în Slatina.

De asemenea, una dintre cerinţe se referea la o funcţie, iar rezolvarea presupunea desenarea graficului funcţiei.

--------

Luni a avut loc evaluarea la Limba Română, unde printre altele, candidaţii au avut de demonstrat că poezia "Ploaia", scrisă de Magda Isanoş, aparţine genului liric, dar şi să scrie o naraţiune, reală sau imaginară, despre o întâmplare petrecută în timpul unei întreceri sportive. 

Patru elevi au fost eliminaţi pentru tentativă de fraudă

Dintre cei 144.928 de candidaţi înscrişi, au fost prezenţi 141.104 (97,33%). Au absentat 3.824 de candidaţi (2,67%), în timp ce 4 candidaţi au fost eliminaţi pentru tentativă de fraudă. Lucrările acestora au fost notate cu 1.

Următoarea probă se va desfăşura joi,  pe 22 iunie, la Limba Maternă.

Toate probele încep la ora 09:00, iar accesul elevilor în săli este permis, cel mai târziu cu 30 de minute înainte de începerea examenului, adică până la ora 8.30. Durata fiecărei probe scrise este de 120 de minute din momentul primirii subiectelor de către fiecare şcolar. Rezultatele vor fi afişate pe 26 iunie, până la ora 16:00, iar depunerea contestaţiilor va avea loc în aceeaşi zi, între orele 16:00 şi 20:00. Rezultatele finale vor fi afişate pe 30 iunie.     

Lucrările vor fi evaluate în centre zonale de evaluare din alte judeţe decât cele în care au avut loc probele. În conformitate cu prevederile metodologice, în urma evaluării lucrărilor contestate „nota iniţială se poate modifica, după caz, prin creştere sau descreştere, prin nota acordată la contestaţii.” Cu alte cuvinte, nota comisiei de contestaţii este finală, întrucât nu se mai aplică regula celor 0,5 puncte diferenţă între nota de la evaluarea iniţială şi cea de la contestaţii.

Admiterea în învăţământul liceal se face în baza calcului mediei ponderate între media generală de la Evaluarea Naţională (80%) şi media generală a claselor V-VIII (20%).

Subiectele de la Evaluarea Naţională a Olimpicilor 2017

Denisa Tănăsescu, profesor de Matematică la Colegiul Naţional I.L Caragiale spune că subiectele de la Evaluarea Naţională, susţinută de olimpici, au avut un nivel mediu de dificultate, însă la ultimele probleme ar fi fost nevoie şi de puţină creativitate  pentru a le rezolva. „Exerciţiile au fost uşoare, unele fiind chiar de-a dreptul banale. Elevii ar fi trebuit să rezolve toate aceste tipuri de subiecte la cursuri şi să nu fi întâmpinat dificultăţi. Dacă anul trecut au fost nişte probleme cu înţelegerea cerinţei de la exerciţiul 6 de la Subiectul I, acum nu mai este cazul de aşa ceva. La Subiectul al II-lea era nevoie de atenţie la calcule, pentru că planul logic de rezolvare al problemelor nu era complicat. Exerciţiile de la Subiectul III, care au vizat, preponderent, geometria, au avut un nivel scăzut de dificultate la punctul „a“, mediu la punctul „b“ şi ridicat la punctul „c“. La cea din urmă cerinţă era nevoie şi de puţină creativitate în vederea rezolvării.  Asta va face diferenţa între nota nouă şi nota zece“, a arătat dascălul.

75% din candidaţii care au susţinut Evaluarea Naţională anul trecut au obţinut note peste 5, potrivit datelor emise de Ministerul Educaţiei, rata fiind în scădere faţă de anul 2015, când 79,3% din elevi au obţinut note de trecere. Anul trecut, peste 37.000 dintre evaluaţi au luat, însă, note mai mici de 5 la examen, cele mai slabe rezultate fiind în judeţele Giurgiu, Teleorman, Mehedinţi şi Călăraşi.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările