Calendarul competiţiilor şcolare, aprobat de Ministerul Educaţiei

Calendarul competiţiilor şcolare, aprobat de Ministerul Educaţiei

FOTO Adevarul

Ministerul Educaţiei Naţionale a aprobat calendarul competiţiilor şcolare, internaţionale, naţionale şi regionale pentru anul şcolar 2018/2019.

Ştiri pe aceeaşi temă

Potrivit unui comunicat de presă, calendarul include mai multe categorii de competiţii şcolare, între care:

• olimpiade şi concursuri şcolare internaţionale desfăşurate în România şi în străinătate, cu participarea elevilor români, respectiv activităţi de selecţie şi pregătire a loturilor naţionale pentru participarea la olimpiadele internaţionale din 2019;
• olimpiade naţionale şcolare;
• concursuri naţionale şcolare finanţate de Ministerul Educaţiei Naţionale;
• concursuri naţionale şcolare fără finanţarea Ministerului Educaţiei Naţionale;
• activităţi educative naţionale finanţate de Ministerul Educaţiei Naţionale;
• activităţi educative naţionale, respectiv activităţi educative regionale şi interjudeţene fără finanţarea Ministerului Educaţiei Naţionale.
 
O noutate, conform comunicatului de presă, este organizarea Olimpiadei Naţionale de Creativitate Ştiinţifică, ale cărei probe se vor desfăşura cu subiecte construite pe o abordare transcurriculară.
 
Opt concursuri în premieră
 
Din totalul celor 63 de concursuri şcolare finanţate de Ministerul Educaţiei Naţionale, opt se vor desfăşura în premieră, atât în cadrul unor discipline precum matematică, fizică, chimie, biologie, geografie, cât şi în domeniul învăţământului profesional şi tehnic/transdisciplinar.
 
În categoria concursurilor naţionale şcolare, fără finanţarea Ministerului Educaţiei Naţionale, sunt incluse 139 de competiţii, în timp ce calendarul activităţilor educative naţionale (finanţate şi nefinanţate de MEN) cuprinde 314 proiecte, selectate în urma unui proces riguros de evaluare.
 
Când se desfăşoară activităţile educative
 
Activităţile educative se desfăşoară în afara orelor de curs şi oferă elemente de noutate în raport cu disciplinele studiate de elevi prin curriculumul obligatoriu. Acestea pot avea ca bază informaţiile acumulate şi competenţele dezvoltate de elevi pe parcursul anului şcolar, fiind complementare sau vizând aplicarea practică a acestor informaţii şi competenţe. 
 
Proiectele cuprinse în calendarele competiţionale ale MEN sunt o formă de evaluare a competenţelor dobândite de elevi în cadrul activităţilor de timp non-formal organizate în şcoală şi în afara ei.

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:

citeste totul despre: