BAC 2012 Subiectele şi baremul de notare la proba scrisă din toamnă a profilului: matematică şi istorie

Subiectele la proba de matematică din vară le-au dat bătăi de cap elevilor                            Foto: Mediafax

Elevii au dat miercuri proba scrisă obligatorie specifică profilului studiat: matematică, pentru real, respectiv istorie, pentru uman. Ei susţin că examenul ar fi fost mai uşor decât în vară. Însă 62 dintre ei au fost eliminaţi pentru că au încercat să copieze. Ministerul Educaţiei a publicat subiectele şi baremul de notare pentru cele două discipline.

UPDATE 18.30. Aproape 11.000 de elevi nu s-au mai prezentat la proba scrisă obligatorie a profilului (matematică sau istorie), de miercuri: la examen au fost prezenţi în jur de 65.500 de tineri, potrivit datelor strânse de Ministerul Educaţiei de la inspectoratele şcolare din ţară.

Peste 85% dintre candidaţii înscrişi au optat pentru susţinerea probei scrise la matematică, restul orientându-se spre istorie.

Dintre cei care au venit la examen, 62 de elevi au fost eliminaţi din sălile de examen pentru că au încercat să copieze.

Vineri, ultima probă scrisă

Vineri, 31 august, va avea loc ultimă probă scrisă din actuala sesiune, proba la alegere din aria curriculară corespunzătoare specializării, potrivit Ministerului Educaţiei.

Pentru susţinerea acesteia, s-au înscris peste 51.000 de absolvenţi de liceu (biologie - peste 26.000 de elevi, geografie - aproape 9.500, fizică - peste 9.000 de elevi, chimie - peste 4.600, informatică - 482, economie - 180, psihologie - 150, logică - 149, sociologie - 130 şi filosofie - 84 de elevi).

Prima afişare a rezultatelor va avea loc duminică, 2 septembrie (până la ora 16.00). În aceeaşi zi, între orele 16.00 şi 20.00, vor putea fi depuse contestaţiile. Acestea vor fi soluţionate în intervalul 3-4 septembrie, urmând ca afişarea rezultatelor finale să aibă loc miercuri, 5 septembrie.

UPDATE 15.00. Subiectele la matematică şi la istorie, însoţite de baremul de notare, au fost oficial publicate pe site-ul Ministerului EducaţieiCei care vor să vadă cum s-au descurcat la examene, pot intra să consulte varianta oficială de rezolvare a subiectelor.

La matematică, au fost postate subiectele şi rezolvările atât pentru cei care au studiat în liceu la matematică-informatică (varianta M1 - subiecte şi barem), cât şi pentru cei care au bifat specializarea ştiinţele naturii (varianta M2 - subiecte şi barem).

De asemenea, oficialii au publicat şi subiectele de la istorie, precum şi baremul de notare

Cei care au susţinut examenele susţin că li s-au părut mai uşoare subiectele de la această sesiune faţă de cele din vară.

UPDATE 12.30. La proba de istorie, varianta 9 extrasă le cere elevilor, la primul subiect, să răspundă la şapte întrebări plecând de la două texte istorice legate de politica externă a domnitorului Şerban Cantacuzino (1678-1688) şi, respectiv, a domnitorului Constantin Cantemir (1685-1693).

Printre altele, elevii au avut de prezentat ”două conflicte la care au participat românii în secolele XIV-XVI”, dar şi ”asemănarea între două acţiuni diplomatice în care sunt implicaţi conducători politici din spaţiul românesc” în secolele menţionate anterior.

La subiectul al doilea, întrebările au vizat Constituţia de la 1866, iar elevii au avut de scris şi un punct de vedere referitor la drepturile şi libertăţile cetăţenilor, da şi argumentarea, ”printr-un fapt istoric relevant”, consolidarea statului român modern prin participarea la relaţiile internaţionale de la începutul secolului XX.

Iar al treilea subiect a presupus elaborarea unui eseu de maximum două pagini despre ”politica modernă promovată de România în perioada postbelică”.

Şansa a doua pentru elevii care au picat în vară la mate şi istorie

Bacalaureatul de toamnă continuă miercuri cu proba obligatorie a profilului: matematică, pentru cei care au studiat la profil real, sau istorie, pentru cei de la uman.

La acest examen participă cei care au picat proba la sesiunea din vară , dar şi cei care nu au dat bacalaureatul până acum.

De altfel, la sesiunea din vară, elevii s-au plâns de dificultatea subiectelor extrase la examenul de la matematică, cu diferenţe între varianta M1 şi varianta M2.

În sesiunea din vară, peste 180.000 de candidaţi s-au înscris la proba obligatorie a profilului de la bacalaureat, dintre care în jur de 145.000 au optat pentru disciplina Matematică, iar peste 38.500 pentru Istorie, potrivit statisticilor Ministerului Educaţiei.

În total, pentru examenul din toamnă, la nivel naţional sunt înscrişi oficial aproape 100.000 de elevi.

Ce urmează în calendarul bacalaureatului din 2012, sesiunea a doua:

• 31 august: proba la alegere a profilului şi specializării;
  • 2 septembrie: afişarea rezultatelor (până la ora 16:00) şi depunerea constestaţiilor (16:00-20:00);
  • 3-4 septembrie: rezolvarea contestaţiilor;
  • 5 septembrie: afişarea rezultatelor finale.
Educație