Şcoală "de lemn", Românie "de lemn". Necesara Conversaţie despre valori cultivate prin educaţie

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:

Cu mâna pe inimă, numiţi O VALOARE (una singură!...) pe care daţi în scris că Şcoala ca sistem, Educaţia din România o cultivă în mod real copiilor noştri azi – sistematic, peren, valabilă decenii de-acum încolo. Faceţi-o publică şi argumentaţi-vă opţiunea. Vă mulţumesc anticipat pentru acest exerciţiu de onestitate cu dumneavoastră înşivă.

"La început era Cuvântul…" (Ioan, 1,1)

1. Aşadar, reluăm – prima invitaţie. Cu mâna pe inimă, numiţi O VALOARE (una singură!...) pe care daţi în scris că Şcoala ca sistem, Educaţia din România o cultivă în mod real copiilor noştri azi – sistematic, peren, valabilă decenii de-acum încolo. Faceţi-o publică şi argumentaţi-vă opţiunea. Vă mulţumesc anticipat pentru acest exerciţiu de onestitate cu dumneavoastră înşivă.

2. A doua invitaţie. Care credeţi că ar trebui să fie VALORILE FUNDAMENTALE pe care Şcoala ca sistem, Educaţia din România să le cultive copiilor noştri – sistematic, peren, valabile decenii de-acum încolo? Faceţi-le publice şi argumentaţi-vă opţiunile. Vă mulţumesc anticipat şi pentru acest exerciţiu de viziune şi implicare civică.

3. Eu numesc următoarele TREI VALORI pe care le-aş aşeza în fibra profundă a transformării Educaţiei în România, şi pe care le doresc a fi cultivate, prin Şcoală, copiilor noştri: curajul; integritatea; patriotismul.

CURAJ. Adică, învăţ să nu-mi fie frică – nici de mine, nici de cei din jur. Nu tac. Spun ce am de spus. Îmi asum deciziile pe are le iau, cu toate costurile şi consecinţele aferente.

INTEGRITATE. Adică învăţ să fac ceea ce promit. Îmi ţin cuvântul dat – atât faţă de mine însumi, cât şi faţă de cei din jur. Nu copiez. Nu mint. Nu fur. Nu ucid.

PATRIOTISM. Adică, învăţ să îmi pese în mod real de Ţara mea.

Dacă vă interesează subiectul şi vă puteţi oferi răgazul lecturii şi reflecţiei, iată două studii de caz de acolo de unde sistemele educaţionale sunt vii, "văd" în viitor şi îşi împlinesc menirea aşa cum se cuvine, în rezonanţă cu valori autentice, educate în mod autentic:

a) programele Bacalaureatului Internaţional (3-19 ani):

http://www.ibo.org/programmes/profile/documents/Learnerprofileguide.pdf

b) sistemul educaţional din Finlanda:

educaţia “de bază” – 6-15 ani: http://www.oph.fi/download/47671_core_curricula_basic_education_1.pdf  (p. 12)

educaţia “secundară superioară” – 16-18 ani: http://www.oph.fi/download/47678_core_curricula_upper_secondary_education.pdf (p. 12)

Dacă încă mai aveţi disponibilitate spre aprofundare, iată şi punctul de vedere avizat al dnei prof. univ. dr. Elisabeta Stănciulescu, un profesionist de calibru greu în materia Educaţiei:

http://elisabetastanciulescu.ro/2013/02/cum-vad-eu-reforma-curriculara-in-educatie/

http://elisabetastanciulescu.ro/2013/02/orele-de-educa%C8%9Bie-fizica-din-%C8%99coli-mijloace-care-iau-locul-scopurilor-sau-despre-cum-sa-nu-luam-decizii/

România, 2013... Noi, acum, suntem aici: cu mâna pe inimă, numiţi O VALOARE (una singură!...) pe care daţi în scris că Şcoala ca sistem, Educaţia din România o cultivă în mod real copiilor noştri – sistematic, peren, valabilă decenii de-acum încolo…

Opinii


Ultimele știri
Cele mai citite