17 lucrări de la Evaluarea Naţională au avut note modificate cu o diferenţă mai mare de 2 puncte. Cum a ajuns un copil de la nota 2 la nota 9

17 lucrări de la Evaluarea Naţională au avut note modificate cu o diferenţă mai mare de 2 puncte. Cum a ajuns un copil de la nota 2 la nota 9

Foto: Arhivă

Ministrul Educaţiei, Sorin Cîmpeanu, a anunţat, joi, că au existat 17 cazuri în care elevii care au depus contestaţii în urma examenului de Evaluare Naţională au obţinut note cu peste două puncte mai mari faţă de evaluarea iniţială.

Ştiri pe aceeaşi temă

„Am avut şi 17 lucrări care au avut note modificate cu o diferenţă mai mare de 2 puncte, este vorba de 16 lucrări la Limba română şi o lucrare la Matematică. Judeţele unde s-au înregistrat aceste diferenţe flagrante au fost Constanţa, Dâmboviţa şi Bacău – câte 3 note schimbate cu diferenţa mai mare de 2 puncte, Buzău – 2 note schimbate, apoi avem Cluj, Călăraşi, Covasna, Gorj, Vâlcea, Suceava cu câte o singură notă schimbată cu mai mult de doua puncte”, a declarat ministrul Educaţiei. 
 
Însă, au fost şi diferenţe mai mari: „Mai avem şi situaţii de genul celei ale elevului din Bihor, cu diferenţa de 5,9 puncte, aceasta a fost cea mai mare diferenţă, de la 2,80 la 8,70. Greşeala a fost la nivelul transcrierii notelor în borderou si este încă un motiv pentru evaluarea digitalizata. Am avut şi o diferenţă de 3,75 puncte în Prahova, acea lucrare a fost corectată în Buzău, tot la limba şi literatura română. Aceste lucruri au fost corectate, dar pentru a nu mai exista astfel de situaţii trebuie să generalizăm evaluarea digitalizată”, a mai spus Cîmpeanu. 
 
Fiind întrebat despre cum este posibil să fie aşa mare diferenţa de 3,75 de puncte, ministrul a răspuns: „V-am răspuns, eroare de transcriere. Factorul uman generează erori. Tocmai de asta este necesară digitalizarea. Eroare de transcriere, nu de corectare. Sigur, în momentul în care te pui în postura elevului care ştie că a făcut de 8,70 si vede rezultatul de 2,80 este dramatic. De aceea, suntem datori să facem tot posibilul să evităm astfel de situaţii”. 
 
La întrebarea ce măsuri se vor lua pentru cei responsabili, Cîmpeanu a afirmat că „abordarea cea mai eficientă este susţinerea digitalizării în educaţie, mai grave mi se par acele erori în evaluare sau cel puţin la fel de grave. Şi mai grave sunt erorile în evaluare, când vorbim de subiecte tip grilă, acolo este inadmisibilă orice diferenţă”. 
 
Totodată, la întrebarea cum vor fi sancţionaţi acei profesori sau dacă pot fi sancţionaţi, ministrul Educaţiei a declarat că „cei care au demonstrat anul trecut că au greşit în acest fel nu au mai făcut parte din lista evaluatorilor din acest an. Până la sancţiuni, trebuie sa formăm profesorii”. 

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările