Tehnologia transformă educaţia

0
0
Publicat:
Ultima actualizare:
huawei

Uşile şcolilor din România sunt închise deja de câteva luni, pentru a încetini răspândirea COVID-19, iar învăţarea online a devenit singura soluţie pentru ca procesul educaţional să continue. Această nouă metodă de învăţare a dezvăluit o serie de provocări, de la lipsa de tablete şi laptopuri, la accesul dificil la Internet şi până la cunoştinţele digitale deficitare.

În timp ce tehnologia oferă capacitatea de a deschide noi orizonturi pentru educaţia la domiciliu, adaptarea la acest nou mod de lucru s-a dovedit, în multe situaţii, o provocare.

În astfel de împrejurări  nefavorabile, sprijinul exterior pentru sistemele educaţionale poate face mari diferenţe în rezolvarea problemelor pe termen lung. Pentru a susţine profesorii şi copiii, Huawei şi-a concentrat eforturile asupra principalului pilon al societăţii şi a lansat un program de conectare la Internet a şcolilor din zonele rurale, pentru sprijinirea educaţiei copiilor din România, facilitarea predării online în perioada pandemiei şi dezvoltarea abilităţilor digitale ale profesorilor şi elevilor. Programul a fost iniţiat la finalul lui 2020 şi va continua pe tot parcursul acestui an.

Primii 142 de copii fericiţi

În colaborare cu parteneri furnizori de servicii, Huawei a finalizat procesul de conectare la Internet a Şcolii Gimnaziale Poboru, din judeţul Olt, situată la aproximativ 40 de kilometri de oraşul Slatina. Este prima şcoală din proiectul de conectare a unităţilor de învăţământ care nu au acces la Internet. În timp ce partenerii au asigurat partea de infrastructură, Huawei a suplimentat această unitate de învăţământ cu tablete şi laptopuri de ultimă generaţie pentru cadrele didactice ale şcolii, astfel încât să susţină dezvoltarea abilităţilor digitale şi continuarea predării online în perioada pandemiei. Acest sprijin a fost primit cu mult entuziasm din partea comunităţii Poboru şi le va oferi copiilor şansa de a avea acces nelimitat la cunoştinţe din diverse domenii. Cei 142 de copii ai şcolii din Poboru vor avea acces rapid şi sigur la Internet când se vor întoarce la şcoală, iar profesorii se pot bucura de acum de acest sprijin şi pot continua predarea online, cu tabletele şi laptopurile donate de Huawei.

„Educaţia este primordială pentru viitorul României. Ca lider global în tehnologie, ne dorim să susţinem educaţia prin ceea ce ştim noi cel mai bine să facem: oferirea de conectivitate şi dezvoltarea de competenţe digitale. Şcoala din Poboru reprezintă doar primul pas dintr-un proiect mai amplu pe care îl avem în plan pentru următorii ani, care presupune identificarea şcolilor care au nevoie de conectivitate şi susţinerea acestora prin produsele, serviciile şi know-how-ul Huawei şi ale partenerilor noştri, cărora le mulţumim pentru implicare. Accesul la conexiune deschide o lume nelimitată de cunoştinţe şi de posibilităţi de dezvoltare, ceea ce le permite elevilor să aibă şansa la o educaţie mai bună“, spune George Zhang, CEO al Huawei Technologies în România.

Cazul Şcolii Gimnaziale Poboru nu este unul izolat. Conform ultimelor statistici, în România există peste 6.200 de şcoli, jumătate dintre acestea fiind în zona rurală, fără conexiune la Internet. Lipsa conexiunii la o reţea informatică reduce şansele copiilor la o educaţie care să ţină cont de cele mai recente dezvoltări ale tehnologiei şi împiedică continuarea cursurilor online în această perioadă. Huawei îşi propune ca prin acest proiect, care face parte din programul regional de responsabilitate socială „1.000 Dreams“, să identifice cazuri similare şi să intervină în susţinerea educaţiei copiilor şi a tinerilor din mediile defavorizate. Dacă în cei 18 ani de activitate pe piaţa locală sute de tineri au beneficiat de programele de educaţie şi intern-ship, precum „ICT Academy“ şi „Seeds for the Future“, oferite de Huawei, anul acesta unul dintre cele mai importante obiective, pe lângă continuarea programelor existente, este de a le oferi şcolilor care nu au acces la Internet şansa să intre într-o lume virtuală nelimitată şi să le dezvolte abilităţile digitale.

Reducerea decalajelor educaţionale în mediul rural

Sistemele digitale de învăţare existente vin cu beneficii suplimentare ce pot depăşi cu mult simpla predare. Tehnologii precum 5G şi Wi-Fi 6 aduc mai multă mobilitate şi facilitează accesul la o gamă largă de conţinut şi resurse. Deşi pentru multe regiuni din România AR şi VR rămân pentru moment doar perspective de viitor, acestea ar putea oferi o experienţă captivantă de învăţare şi predare. Însă, discutând despre prezent, avantajul imediat al tehnologiei este că reduce distanţe şi îi ajută pe copiii şi pe profesorii din zonele rurale să-şi însuşească abilităţi digitale.

Pe lângă reducerea decalajului educaţional, TIC contribuie şi la reducerea decalajului digital. Nivelul de „alfabetizare digitală“ va fi în curând o condiţie pentru a funcţiona în societate – chiar şi astăzi, majoritatea locurilor de muncă implică cel puţin o componentă digitală. Prin urmare, faptul că elevii vor învăţa cum să folosească tehnologia în mod corect poate ajuta la consolidarea abilităţilor digitale de care vor avea nevoiepentru a deveni membri productivi ai societăţii, cum ar fi eticheta corectă online, distingerea surselor bune de informaţii şi a celor false sau realizarea de prezentări. Deşi este improbabil ca tehnologia să înlocuiască vreodată rolul profesorului, nu se poate nega că instrumentele potrivite pot ajuta la crearea unui mediu de învăţare mai distractiv şi mai flexibil, cu atât mai mult în contextul în care învăţarea la distanţă a devenit noua realitate.

Articol din proiectul "Adevărul despre educaţie" susţinut de Huawei

Educație



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite