Copil cu dizabilităţi, umilit la grădiniţă de educatoare. Un ONG a sesizat autorităţile

Copil cu dizabilităţi, umilit la grădiniţă de educatoare. Un ONG a sesizat autorităţile

FOTO Adevărul

Centrul European pentru Drepturile Copiilor cu Dizabilităţi (CEDCD) sesizează CNCD şi Inspectoratul Şcolar al Capitalei privind discriminarea unui băieţel cu deficit de atenţie şi hiperkinetism, la grădiniţă, de către educatoare.

Ştiri pe aceeaşi temă

CEDCD a sesizat Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD), Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti (ISMB) şi Agenţia Română de Asigurare a Calităţii în Învăţământul Preuniveritar (ARACIP), cu privire la discriminarea şi calitatea precară a serviciilor educaţionale oferite unui copil, pe nume Radu, în cadrul Gradiniţei nr. 224 din Bucureşti, anunţă directorul executiv al ONG-ului Mădălina Turza.

Radu are cinci ani şi este diagnosticat cu "deficit de atenţie şi hiperkinetism".

Timp de mai mulţi ani, părinţii săi au facut eforturi majore pentru recuperarea sa într-un centru privat de terapii. În 2014, Radu a fost declarat apt pentru şcolarizarea într-o grădiniţă de masă, de către specialişti şi medici, fiind un copil cu o evoluţie spectaculoasă, verbal şi independent în nevoile de bază.

În septembrie 2014, mama copilului l-a înscris la Grădiniţa nr. 224, aducând la cunoştinţa personalului situaţia sa. Aceasta a discutat cu educatoare despre copilul său, explicându-i progresele majore pe care acesta le-a înregistrat şi oferindu-şi sprijinul pentru micile aspecte legate de neatenţia copilului sau nevoia sa de mişcare.

CEDCD: Educatoarea nu-l acceptă

Potrivit CEDCD, încă de la început, atitudinea educatoarei a fost ostilă, spunându-i mamei că minorul "nu are ce să caute în grădiniţă pentru ca are probleme…nu stă locului…nu este atent şi …până la urmă 'ori plecaţi dumneavoastră, ori plec eu'". Din octombrie 2014 şi pană la începutul anului 2015, educatoarea ar fi continuat să îşi exprime constant nemulţumirea faţă de prezenţa minorului în clasă, discutând cu restul
părinţilor despre faptul că Radu "are probleme", încurajând ceilalţi copii să nu se apropie de acesta şi prezentându-l în permanenţă ca pe un pericol iminent: "nu te apropia de el că poate îţi dă una", mai spune Turza.

De asemenea, educatoarea ar fi discutat cazul lui Radu cu tot personalul grădiniţei, indiferent de calitatea acestora, astfel încât nicio altă grupă nu a fost dispusă să-l primească pe copil. Pe 31 martie, când educatoarea a fost în concediu, copiii din grupa ei au fost repartizaţi temporar la alte grupe, mai puţin Radu, ai cărui părinţi au fost chemaţi la grădiniţă să-l ia acasă.

Mama a angajat un educator de sprijin care să-l însoţească pe Radu la clasă, în luna martie 2015.
"În urma rapoartului întocmit de educatorul de sprijin angajat de părinţi constatăm faptul că atunci când copilul este la clasă, este umilit în mod constant, iar doamna educator nu îşi îndeplineşte activităţile pedagogice obligatorii, fiind în cea mai mare parte a timpului implicată în conversaţii private pe reţelele de socializare sau completând documente pentru un proiect în care este plătită. Totodată, Radu este fie marginalizat, fie neimplicat în activităţile derulate la clasă cu ceilalţi elevi", se spune în comunicatul CEDCD.

Mădălina Turza îşi exprimă speranţa că instituţiile sesizate, vor face demersurile necesare pentru ca "astfel de persoane să nu îşi mai permită să încalce de o manieră grosieră dreptul la educaţie al copiilor cu dizabilităţi".

Dacă apreciezi acest articol, te așteptăm să intri în comunitatea de cititori de pe pagina noastră de Facebook, printr-un Like mai jos:


citeste totul despre:
Modifică Setările