România, pe ultimul loc în UE la numărul de locuri în creşe. Cum explică ministrul Dezvoltării 0

Ministrul Dezvoltării, Cseke Attila, afirmă că România se află pe ultimul loc între ţările Uniunii Europene în ceea ce priveşte asigurarea de locuri în creşe, pentru copiii pe până în trei ani, el explicând acest fapt prin lipsa unei implicări a statului într-un proiect integrat în ceea ce priveşte construirea de clădiri şi asigurarea finanţării pentru funcţionarea acestora.

România, pe ultimul loc în UE la numărul de locuri în creşe. Cum explică ministrul Dezvoltării Vezi comentarii 0

Reformarea sistemului de educaţie timpurie prin PNRR. Care sunt obiectivele

Reformarea sistemului de educaţie timpurie prin PNRR. Care sunt obiectivele

Prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă lansat miercuri, autorităţile au mai multe obiective, cum ar fi construcţia a 140 de creşe noi sau  înfiinţarea a 412 servicii complementare pentru grupurile dezavantajate.  Acestea îşi propun ca până în 2026, 22% din copiii de 0-3 ani şi 95% din copiii de 4-6 ani să fie cuprinşi în sistemul de educaţie timpurie, precum şi să formeze profesioniştii care lucrează în serviciile de educaţie timpurie.

Cum revoluţionează o comunitate de profesori sistemul de învăţământ: „Am învăţat să nu mai aştept ajutor din altă parte“

Cum revoluţionează 
o comunitate de profesori 
sistemul de învăţământ: „Am învăţat să nu mai aştept ajutor din altă parte“

Educaţia e pilonul de bază al oricărei societăţi sănătoase, însă, în România ultimilor 30 de ani, a fost mereu lăsată la finalul listei de priorităţi. În aşteptarea unui sprijin concret, o mână de oameni a iniţiat SuperTeach, un proiect prin care profesorii sunt încurajaţi să-şi lărgească orizonturile de predare şi să pună în centrul procesului de învăţare nevoile elevului. După trei ani, rezultatele sunt uimitoare.

Tehnologia transformă educaţia

Tehnologia transformă educaţia

Uşile şcolilor din România sunt închise deja de câteva luni, pentru a încetini răspândirea COVID-19, iar învăţarea online a devenit singura soluţie pentru ca procesul educaţional să continue. Această nouă metodă de învăţare a dezvăluit o serie de provocări, de la lipsa de tablete şi laptopuri, la accesul dificil la Internet şi până la cunoştinţele digitale deficitare.

INTERVIU Felix Tătaru, cofondator SuperTeach: „Dacă vrem ca România să mai existe, să ne ţinem generaţiile în ţară, trebuie să reconstruim şcoala“

INTERVIU Felix Tătaru, cofondator SuperTeach: „Dacă vrem ca România să mai existe, să ne ţinem generaţiile în ţară, trebuie să reconstruim şcoala“

Felix Tătaru, iniţiatorul şi cofondatorul proiectului SuperTeach, explică de ce schimbarea mentalităţii profesorilor e principalul pas în redresarea sistemului de învăţământ şi, implicit, a României. Antreprenorul este convins că dacă tinerilor le vor fi oferite motive să iubească şcoala, ei nu-şi vor mai dori să emigreze şi vor contribui la succesul ţării pe toate planurile.

Ziarele strigau că ar fi o numire controversată. Dar nimic din conţinutul articolelor nu reda vreo informaţie în sprijinul titlului. Despre ce controversă era vorba? Dimpotrivă, Inspectoratul Şcolar Judeţean, emite un comunicat în care ne explică limpede că „a îndeplinit condiţiile legale privind ocuparea acestui post“. Care este problema?

acum 4 ani · comentarii (7)

Toată lumea vorbeşte în ultima vreme despre educaţie, iar părinţii cu posibilităţi şi educaţie pot chiar să ia măsuri pentru viitorul copiilor lor. Ca fapt divers, Şcoala Americană din Bucureşti tocmai ce a anunţat finalizarea – la finalul verii următoare – a unui centru educaţional inovator ce ar urma să găzduiască 190 de copii. Valoarea investiţiei? 6.5 milioane de euro.

acum 5 ani · comentarii (10)

Recunosc că în ultima vreme nu prea mai înţeleg modul în care se fac politici educaţionale în România. În ultima perioadă, Guvernul şi Parlamentul par a se întrece într-un concurs cu tema cine promovează mai multe măsuri despre care se spune că ar avea impact în domeniul educaţiei, dar care nu au nicio legătură cu domeniul.

acum 5 ani · comentarii (16)

În 2006, Al Gore a publicat o carte care a redefinit percepţia colectivă privind pericolul catastrofal al încălzirii globale. „An Inconvenient Truth“ („Un adevăr incomod“) a devenit epitom pentru curajul de a spune lucrurilor pe nume, fără ocoliş şi fără echivoc. La noi, discuţia despre planurile-cadru duce fix într-o ţintă falsă. Adevărul incomod la care mă refer vizează corecţiile legislative necesare pentru recadrarea conversaţiei curriculare.

acum 6 ani · comentarii (3)

Într-o şcoală ca afară, profesorii sunt modele pentru elevii lor, iar atunci când greşesc au puterea să recunoască, să-şi asume şi să ofere scuze! Într-o şcoală ca afară copiii învaţă să fie cetăţeni responsabili, să gândească critic, să pună întrebări şi să se îndoiască de răspunsurile pe care le primesc de la profesorii lor!

acum 6 ani · comentarii (9)

Săptămâna trecută am depus la Curtea de Apel Bucureşti o cerere de chemare în judecată a Ministerului Educaţiei şi Cercetării Ştiinţifice, pentru clarificarea statutului juridic neclar al Consiliului Naţional al Elevilor (CNE), în încercarea de a resuscita reprezentarea din mediul preuniversitar.

acum 6 ani · comentarii (12)

Cred că sunteţi de acord cu mine – cu cât vorbim mai multe limbi străine, cu atât mai multe uşi se deschid spre lumea din jurul nostru. Ne dorim cele mai bune oportunităţi şi pentru copiii noştri, iar o limbă straină vorbită cursiv le-ar putea facilita calea spre studii de calitate şi job-uri bine plătitie oriunde în lume.

acum 7 ani · comentarii (7)

În fiecare an ritualul se repetă. Spre deosebire de noi, francezii încep şcoala exact în prima zi de toamnă, o zi de mare dramă naţională în care vânzările la şerveţele cresc vertiginos. Cel puţin asta am văzut eu însoţind ghiocelul familiei în prima zi de grădiniţă, ocazie cu care credeam că voi da nas în nas cu veselia unui nou început de an şcolar. Fie el doar cu miros de plastilină.

acum 7 ani · comentarii (36)
Modifică Setările