Poliţia derbedeilor aduce ordinea în şcoală

Poliţia derbedeilor aduce ordinea în şcoală

Fiecare caz de violenţă din instituţiile de învăţământ din Timiş va fi judecat de o comisie formată din profesori, părinţi, jurişti şi poliţişti. Elevii agresori vor fi trimişi la psiholog sau vor primi sancţiuni care vor merge, după caz, până la exmatriculare.

Şcoala de după şcoală – bona părinţilor ocupaţi

Şcoala de după şcoală – bona părinţilor ocupaţi

„After-school-ul“ este o alternativă pentru îngrijirea copiilor după orele de clasă şi ar putea înlocui şi bonele, şi meditaţiile costisitoare. Părinţii şcolarilor renunţă la ideea angajării unei bone şi preferă, mai nou, să-şi înscrie copiii în programe de după-amiază, care îi costă mult mai puţin.

Paula vrea să ajungă ca idolul ei

Paula vrea să ajungă ca idolul ei

Paula Teodorescu are 11 ani şi este elevă în clasa a IV-a, la Şcoala Generală nr. 19 din Braşov. Este mare fan Hannah Montana, interpretată de Miley Cyrus, şi nu ratează niciun episod al serialului în care joacă idolul ei.

Un măr pe zi ţine doctorul departe

Un măr pe zi ţine doctorul departe

Elevii din clasele I-VIII din învăţământul public şi privat vor primi zilnic mere începând din acest an şcolar. Pe lângă lapte şi corn, şcolarii vor mânca şi câte un măr. Experţii apreciază că acest program va încuraja consumul de fructe la copii.

Admitere pe loc la târgul de burse

Admitere pe loc la târgul de burse

Tinerii români au putut afla în 15 minute dacă sunt acceptaţi de universităţi străine. La Târgul de studii universitare RIUF au venit oferte diverse, de la studiile gratuite din Danemarca, până la programele de 40.000 de dolari pe an din SUA.

Universitatea de „sex şi şpagă“

Universitatea de „sex şi şpagă“

Crima de la Facultatea de Medicină din Timişoara din vara lui 2009 a adus în prim-plan halul în care poate ajunge o universitate de stat. Profesorii au ajuns să ceară bani sau sex ca să-şi promoveze studenţii. Carmen Bejan, acuzată de omor, a declarat în faţa instanţei că s-a prostituat ca să aibă bani de şpagă pentru restanţe.

Lacăt pe liceele care scot şomeri

Lacăt pe liceele care scot şomeri

Autorităţile şcolare din Bacău desfiinţează specializări care nu mai sunt căutate pe piaţa forţei de muncă, dar şi clase primare şi gimnaziale. Elevii consideră însă că măsura le scade numărul opţiunilor, iar profesorii se tem că vor ajunge şi ei, la rândul lor, şomeri.

Bacul mai lejer cere o admitere mai dificilă

Bacul mai lejer cere  o admitere mai dificilă

Uşurinţa cu care se poate lua examenul de maturitate îi face pe rectori să reconsidere selecţia studenţilor. Rectorii unor universităţi iau în calcul  reintroducerea admiterii la facultate prin concurs. Aceasta pentru că Bac-ul a devenit un examen nerelevant.

Este vorba de modificarea art. 66 al Legii Educaţiei Naţionale (LEN), printr-o lege promovată de senatorul PSD Liviu Pop, şi care a fost încălcată printr-o OUG promovată vineri de guvernul Orban. Legea de modificare a LEN, promulgată de preşedintele Iohannis în noiembrie 2019, readucea numărul de ore săptămânal la 20, 25, 30, în medie, la primar, gimnaziu şi liceu. Ministrului Anisie nu-i pasă de LEN.

acum 5 ore · comentarii (2)

Cum arată educaţia azi, aşa va arăta societatea de mâine. Au trecut nouă luni de la preluarea guvernării de către PNL. Ce a realizat guvernul Orban în educaţie? Nimic din ce aşteptam să rezolve, probleme urgente şi presante pentru ieşirea educaţiei din situaţie nenorocită pe care am moştenit-o de la PSD.

acum 9 zile · comentarii (4)

Înainte să intrăm în subiectul zilei: ştie cineva de când conducerea diferitelor domenii (gen educaţia) a fost transferată, din punct de vedere constituţional, de la Guvern la preşedintele României? Sau avem (din nou) de-a face cu un premier de paie şi un preşedinte ce taie şi spânzură?

acum 9 zile · comentarii (5)

Intervenţia preşedintelui Iohannis a lămurit câteva lucruri, dar au rămas şi multe altele neclare. Sigur, amănuntele se vor stabili şi vor fi comunicate ulterior, nu poate fi totul clarificat la nivelul  preşedintelui ţării. Foarte bună descentralizarea deciziei la nivel local, pentru că riscurile epidemiologice sunt foarte diferite de la localitate la localitate, şi chiar între cartiere.

acum 10 zile · comentarii (4)

Încă nu avem soluţii pentru deschiderea noului an şcolar. Avem propuneri şi puncte de vedere  din toate părţile, dar soluţii venite de la minister încă nu avem. Am aşteptat să vedem în ce direcţie evoluează pandemia, dar nu sunt speranţe să ne plasăm pe un trend descrescător. Soluţia ar fi ca fiecare scoală, împreună cu inspectorii şi instituţiile medicale, să decidă ce drum va urma, funcţie de context.

acum 13 zile · comentarii (15)

Deşi există o lege care reduce la 20, 25, 30 numărul de ore/săptămână la primar, gimnaziu, liceu, ministerul Educaţiei nu vrea să ţină cont de ea. Pentru ministerul Educaţiei legile sunt facultative, nu obligatorii. Dintr-un proiect de OUG supus dezbaterii publice, rezultă că mai marii educaţiei aplică legea cum vor ei, nu cum scrie în ea.

acum 16 zile · comentarii (8)

Peste doar o lună începe noul an şcolar şi nimeni nu pare să ştie dacă şi în ce condiţii s-ar putea relua cursurile. Apar tot felul de variante, partea bună fiind că şcolile vor putea decide, individualizat, cum vor organiza cursurile în funcţie de riscul de infectare cu coronavirus în fiecare localitate. Am pierdut deja semestrul al doilea al anului şcolar 2019-2020, aşa încât încă un semestru pierdut ar însemna pierderea unui an întreg.

acum 18 zile · comentarii (4)

O lună şi o săptămână este timpul rămas până la deschiderea anului şcolar şi ne frapează lipsa de decizie de la nivelul ministerului Educaţiei. Există multe probleme restante pentru care nu mai există timp de rezolvare corectă şi adecvată. Începutul anului şcolar, dacă se va produce, va fi sub semnul improvizaţiei şi indeciziei conducerii ministerului Educaţiei, care trebuia de multă vreme să ia deciziile necesare anului şcolar viitor.

acum 23 zile · comentarii (6)

Cea mai gravă consecinţă a crizei generate de coronavirus mi se pare imposibilitatea deschiderii anului şcolar, în condiţii cât de cât normale. Am pierdut deja semestrul al II-lea al anului şcolar în curs, încă un semestru pierdut înseamnă un an şcolar compromis. Ce vom face cu etapa şcolară din viaţa a milioane de tineri, greu de spus acum. Cum va fi afectată cariera profesională a copiilor noştri?

acum 26 zile · comentarii (7)

Întrebare: Câţi miniştri, din 2011 începând, au lăsat de izbelişte art. 26 LEN, cel mai tare articol din lege? Răspuns corect: TOŢI, până la cel în funcţie. Eu am numărat vreo treişpe. Altă întrebare: cât a durat până când ministrul în funcţie a dat lumină verde (bravo!...) activării art. 26 LEN prin HG (cinci articole mari şi late)? Răspuns corect: şase luni. Asta e. Atât au putut. Aici suntem acum. Mergem mai departe. #clasapoliticăşiEducaţia

acum 29 zile · comentarii (0)

De ce? Pentru că (i) Finanţarea din bani publici a cercetării nu urmează performanţa, ci este croită după chipul şi asemănarea celor ce se află în poziţii de putere; (ii) Munca şi speranţele le sunt călcate cu cizma de nişte evaluatori incompetenţi; (iii) Un evaluator „mioritic” prevalează în faţa unui „nobelist”; (iv) În România soţul evaluează în competiţii în care soţia câştigă;

acum 29 zile · comentarii (1)

Am scris despre acest proiect de HG, ridicând unele probleme de ordin practic şi legislativ. În şedinţa de guvern de joi, proiectul a fost pus pe ordinea de zi, dar nu ştim dacă au fost rezolvate lacunele evidente semnalate. Proiectul de HG pus pe site-ul guvernului este aproximativ acelaşi cu acela supus dezbaterii publice, dar fără nota de fundamentare. Exact acea notă de fundamentare a ridicat mari semne de întrebare.

luna trecuta · comentarii (13)

Sunt  multe persoane, mai ales cu funcţii de conducere, care exultă când vorbesc de finalul de an şcolar. Procente mari de promovare, multe medii de 10, elevi foarte buni care merg la studii în străinătate. Cum spuneam în alt articol, 30-35% dintre elevi sunt mulţumiţi de şcoala noastră de azi. Cei care au resurse intelectuale de natură conceptual-teoretică.

luna trecuta · comentarii (7)

Cum-necum, pare-se că ajungem la liman şi cu Bacalaureatul acesta. Cam tot la fel cum am făcut-o şi cu aşa-zisa Evaluare naţională. Principiul de bază al reuşitei fiind acela al închisului ochilor. Să admitem că nu s-ar fi revenit, totuşi, la formula copiatului cu „binecuvântare“. Dar nici exigenţă nu a fost.

acum 2 luni · comentarii (21)

Văd teorii ale unor oameni realizaţi în lumea înaltă a ştiinţei şi culturii îndemnându-i pe toţi copiii să înveţe pe rupte ce le predau profesorii la şcoală. Inclusiv derivate, integrale, fizică cuantică, binomul lui Newton, teorie literară. Dar poate învăţa oricine, orice? Aceasta-i prima întrebare la care trebuie să găsim răspuns.

luna trecuta · comentarii (14)

An de an se întâmpla acelaşi lucru. Până şi Dragnea şi-a dat seama că „România are o nevoie disperată să recupereze cele trei decenii în care reforma educaţiei a eşuat”. În fiecare vară discutăm, semnalăm,   şi nu se întâmplă nimic. Preşedintele, guvernul, ministrul Educaţiei înţeleg doar ce le convine şi acţionează doar pentru interese electorale. Dar, aşa cum arată şcoală azi, aşa va arăta societatea mâine. Adică „varză”!

acum 2 luni · comentarii (19)

Cehia, Ungaria, Italia şi Lituania au început demersurile necesare pentru constituirea unui  Consorţiu European de Infrastructură de Cercetare (European Research  Infrastructure Consortium) numit ELI-ERIC. În acest articol încercăm să prezentăm implicaţiile acestei acţiuni asupra celui mai mare proiect de cercetare românesc: ELI-NUCLEAR PHYSICS (Laserul de la Măgurele).

acum 2 luni · comentarii (12)

Mai sunt două luni până la începutul anului şcolar şi soluţiile aşteptate de multă vreme întârzie să apară. Pandemia a complicat şi mai mult adoptarea deciziilor necesare începerii noului an şcolar. Asta nu înseamnă că rezolvarea poate fi evitată, iar timpul scurt rămas pune presiune mare pe ministerul Educaţiei. Soluţiile ce vor fi adoptate trebuie comunicate, puse în operă de şcoli şi Inspectorate.

acum 2 luni · comentarii (2)
Postari Recente