Gândurile negre care le iau viaţa

Gândurile negre care le iau viaţa

Un băiat de 14 ani a fost internat în stare gravă în spital după ce s-a spânzurat cu un cablu pe prispa casei. Florin Bălteanu (14 ani), din comuna Valea Mare, judeţul Olt, a încercat să-şi ia viaţa pentru că nu a primit de la părinţii lui bani ca să-şi cumpere geacă şi blugi de Paşte.  

Şcoala după şcoală contra meditaţii - Sondaj

Şcoala după şcoală contra meditaţii - Sondaj

Ambele variante au puncte tari şi slabe. Părinţii spun că meditatorii costă, iar profesorii, că nu sunt condiţii pentru after-school în toată ţara. Multe şcoli nu au săli libere pentru ”şcoală după şcoală”, nici bani pentru plata profesorilor şi nici cantine unde să pregătească o gustare pentru după-amiază.

Topul şcolilor, schimbat de criză

Topul şcolilor, schimbat de criză

Recesiunea ar putea şterge instituţii de prestigiu din clasamentele mondiale. Avertismentul vine pe fondul problemelor cu care se confruntă universităţile din Marea Britanie, unde există cele mai performante şcoli ale Europei.

Este vorba de modificarea art. 66 al Legii Educaţiei Naţionale (LEN), printr-o lege promovată de senatorul PSD Liviu Pop, şi care a fost încălcată printr-o OUG promovată vineri de guvernul Orban. Legea de modificare a LEN, promulgată de preşedintele Iohannis în noiembrie 2019, readucea numărul de ore săptămânal la 20, 25, 30, în medie, la primar, gimnaziu şi liceu. Ministrului Anisie nu-i pasă de LEN.

acum 5 ore · comentarii (2)

Cum arată educaţia azi, aşa va arăta societatea de mâine. Au trecut nouă luni de la preluarea guvernării de către PNL. Ce a realizat guvernul Orban în educaţie? Nimic din ce aşteptam să rezolve, probleme urgente şi presante pentru ieşirea educaţiei din situaţie nenorocită pe care am moştenit-o de la PSD.

acum 9 zile · comentarii (4)

Înainte să intrăm în subiectul zilei: ştie cineva de când conducerea diferitelor domenii (gen educaţia) a fost transferată, din punct de vedere constituţional, de la Guvern la preşedintele României? Sau avem (din nou) de-a face cu un premier de paie şi un preşedinte ce taie şi spânzură?

acum 9 zile · comentarii (5)

Intervenţia preşedintelui Iohannis a lămurit câteva lucruri, dar au rămas şi multe altele neclare. Sigur, amănuntele se vor stabili şi vor fi comunicate ulterior, nu poate fi totul clarificat la nivelul  preşedintelui ţării. Foarte bună descentralizarea deciziei la nivel local, pentru că riscurile epidemiologice sunt foarte diferite de la localitate la localitate, şi chiar între cartiere.

acum 10 zile · comentarii (4)

Încă nu avem soluţii pentru deschiderea noului an şcolar. Avem propuneri şi puncte de vedere  din toate părţile, dar soluţii venite de la minister încă nu avem. Am aşteptat să vedem în ce direcţie evoluează pandemia, dar nu sunt speranţe să ne plasăm pe un trend descrescător. Soluţia ar fi ca fiecare scoală, împreună cu inspectorii şi instituţiile medicale, să decidă ce drum va urma, funcţie de context.

acum 13 zile · comentarii (15)

Deşi există o lege care reduce la 20, 25, 30 numărul de ore/săptămână la primar, gimnaziu, liceu, ministerul Educaţiei nu vrea să ţină cont de ea. Pentru ministerul Educaţiei legile sunt facultative, nu obligatorii. Dintr-un proiect de OUG supus dezbaterii publice, rezultă că mai marii educaţiei aplică legea cum vor ei, nu cum scrie în ea.

acum 16 zile · comentarii (8)

Peste doar o lună începe noul an şcolar şi nimeni nu pare să ştie dacă şi în ce condiţii s-ar putea relua cursurile. Apar tot felul de variante, partea bună fiind că şcolile vor putea decide, individualizat, cum vor organiza cursurile în funcţie de riscul de infectare cu coronavirus în fiecare localitate. Am pierdut deja semestrul al doilea al anului şcolar 2019-2020, aşa încât încă un semestru pierdut ar însemna pierderea unui an întreg.

acum 18 zile · comentarii (4)

O lună şi o săptămână este timpul rămas până la deschiderea anului şcolar şi ne frapează lipsa de decizie de la nivelul ministerului Educaţiei. Există multe probleme restante pentru care nu mai există timp de rezolvare corectă şi adecvată. Începutul anului şcolar, dacă se va produce, va fi sub semnul improvizaţiei şi indeciziei conducerii ministerului Educaţiei, care trebuia de multă vreme să ia deciziile necesare anului şcolar viitor.

acum 23 zile · comentarii (6)

Cea mai gravă consecinţă a crizei generate de coronavirus mi se pare imposibilitatea deschiderii anului şcolar, în condiţii cât de cât normale. Am pierdut deja semestrul al II-lea al anului şcolar în curs, încă un semestru pierdut înseamnă un an şcolar compromis. Ce vom face cu etapa şcolară din viaţa a milioane de tineri, greu de spus acum. Cum va fi afectată cariera profesională a copiilor noştri?

acum 26 zile · comentarii (7)

Întrebare: Câţi miniştri, din 2011 începând, au lăsat de izbelişte art. 26 LEN, cel mai tare articol din lege? Răspuns corect: TOŢI, până la cel în funcţie. Eu am numărat vreo treişpe. Altă întrebare: cât a durat până când ministrul în funcţie a dat lumină verde (bravo!...) activării art. 26 LEN prin HG (cinci articole mari şi late)? Răspuns corect: şase luni. Asta e. Atât au putut. Aici suntem acum. Mergem mai departe. #clasapoliticăşiEducaţia

acum 29 zile · comentarii (0)

De ce? Pentru că (i) Finanţarea din bani publici a cercetării nu urmează performanţa, ci este croită după chipul şi asemănarea celor ce se află în poziţii de putere; (ii) Munca şi speranţele le sunt călcate cu cizma de nişte evaluatori incompetenţi; (iii) Un evaluator „mioritic” prevalează în faţa unui „nobelist”; (iv) În România soţul evaluează în competiţii în care soţia câştigă;

acum 30 zile · comentarii (1)

Am scris despre acest proiect de HG, ridicând unele probleme de ordin practic şi legislativ. În şedinţa de guvern de joi, proiectul a fost pus pe ordinea de zi, dar nu ştim dacă au fost rezolvate lacunele evidente semnalate. Proiectul de HG pus pe site-ul guvernului este aproximativ acelaşi cu acela supus dezbaterii publice, dar fără nota de fundamentare. Exact acea notă de fundamentare a ridicat mari semne de întrebare.

luna trecuta · comentarii (13)

Sunt  multe persoane, mai ales cu funcţii de conducere, care exultă când vorbesc de finalul de an şcolar. Procente mari de promovare, multe medii de 10, elevi foarte buni care merg la studii în străinătate. Cum spuneam în alt articol, 30-35% dintre elevi sunt mulţumiţi de şcoala noastră de azi. Cei care au resurse intelectuale de natură conceptual-teoretică.

luna trecuta · comentarii (7)

Cum-necum, pare-se că ajungem la liman şi cu Bacalaureatul acesta. Cam tot la fel cum am făcut-o şi cu aşa-zisa Evaluare naţională. Principiul de bază al reuşitei fiind acela al închisului ochilor. Să admitem că nu s-ar fi revenit, totuşi, la formula copiatului cu „binecuvântare“. Dar nici exigenţă nu a fost.

acum 2 luni · comentarii (21)

Văd teorii ale unor oameni realizaţi în lumea înaltă a ştiinţei şi culturii îndemnându-i pe toţi copiii să înveţe pe rupte ce le predau profesorii la şcoală. Inclusiv derivate, integrale, fizică cuantică, binomul lui Newton, teorie literară. Dar poate învăţa oricine, orice? Aceasta-i prima întrebare la care trebuie să găsim răspuns.

luna trecuta · comentarii (14)

An de an se întâmpla acelaşi lucru. Până şi Dragnea şi-a dat seama că „România are o nevoie disperată să recupereze cele trei decenii în care reforma educaţiei a eşuat”. În fiecare vară discutăm, semnalăm,   şi nu se întâmplă nimic. Preşedintele, guvernul, ministrul Educaţiei înţeleg doar ce le convine şi acţionează doar pentru interese electorale. Dar, aşa cum arată şcoală azi, aşa va arăta societatea mâine. Adică „varză”!

acum 2 luni · comentarii (19)

Cehia, Ungaria, Italia şi Lituania au început demersurile necesare pentru constituirea unui  Consorţiu European de Infrastructură de Cercetare (European Research  Infrastructure Consortium) numit ELI-ERIC. În acest articol încercăm să prezentăm implicaţiile acestei acţiuni asupra celui mai mare proiect de cercetare românesc: ELI-NUCLEAR PHYSICS (Laserul de la Măgurele).

acum 2 luni · comentarii (12)

Mai sunt două luni până la începutul anului şcolar şi soluţiile aşteptate de multă vreme întârzie să apară. Pandemia a complicat şi mai mult adoptarea deciziilor necesare începerii noului an şcolar. Asta nu înseamnă că rezolvarea poate fi evitată, iar timpul scurt rămas pune presiune mare pe ministerul Educaţiei. Soluţiile ce vor fi adoptate trebuie comunicate, puse în operă de şcoli şi Inspectorate.

acum 2 luni · comentarii (2)
Postari Recente