Afară din şcoli cu manualele proaste!

Afară din şcoli cu manualele proaste!

Virgulele între subiect şi predicat, cacofoniile, mesajele misogine şi exprimările incoerente sunt doar câteva dintre greşelile pe care copiii dumneavoastră le învaţă la şcoală. Cu informaţii rămase în urma evenimentelor, cu fraze lipsite de logică ori cu mesaje care-i bulversează pe elevi, manualele sunt nefolositoare şi aruncate în sertare.

Scoateţi legea pumnului din clasă!

Scoateţi legea pumnului din clasă!

Agresiunile dintre elevi şi bătăile aplicate de profesori copiilor au încă un „concurent“: nervii părinţilor care-şi fac dreptate la şcoală. Unui profesor care a pocnit un elev i s-a întocmit dosar penal. Un părinte l-a lovit pe băiatul care s-a bătut cu fetiţa sa şi nu va păţi nimic.

Şcoala care ştie să scoată bani din piatră seacă

Şcoala care ştie să scoată bani din piatră seacă

O instituţie de învăţământ din Timişoara a ajuns să se întreţină singură din închirierea spaţiilor şi din banii obţinuţi din proiecte internaţionale. Şcoala Generală nr. 30 ia chirie pe bazinul de înot, organizează cursuri de karate şi de pilates şi investeşte câştigurile în termopan şi nocturnă pentru terenul de sport.

Ce se poate face până în septembrie? Totul sau aproape totul. Se pot organiza, bine, întâlniri rapide în fiecare judeţ, cu harta localităţilor pe masă, cu dosare şi fotografii pentru fiecare grădiniţă şi pentru fiecare şcoală care are nevoie de intevenţie. Se pot număra, pe bune, copiii şi nevoile.

luna trecuta · comentarii (2)

Până în decembrie 1989 era o întreagă aventură să fii admis la Doctorat. Conducătorii ştiinţifici erau puţini, mulţi dintre ei demult ieşiţi la pensie, concursurile de admitere rare, organizate în funcţie de capriciile Cabinetului 2, adică ale Elenei Ceauşescu în persoană, şi doar cetăţenii de încredere, verificaţi primeau feluritele avize necesare spre a se putea apuca de redactarea unei teze.

acum 2 luni · comentarii (3)

Încurcate sunt calculele doamnei Ecaterina Andronescu! Nu mai ştii ce să înţelegi din toate ideile, propunerile, „reformele“ avansate de către domnia sa. Cel mai recent caz, planul de şcolarizare pentru clasa a IX-a liceu şi şcoala profesională, a fost modificat după ce abia apăruse pe site şi urmează să fie adoptat în şedinţa de guvern, posibil chiar săptămâna aceasta, pentru că suntem deja în întârziere cu acest act normativ.

acum 2 luni · comentarii (6)

Ar fi „normal“ să încep cu o definiţie. Sau cu ceva lămuriri terminologice. Aşa era „corect“ să fac în şcoală, la testele acelea pe care „normal“ că trebuia ca toţi elevii din clasă să le susţină în acelaşi timp, după aceleaşi reguli, cu aceleaşi standarde (obligatoriu, în scris), indiferent de nevoile de timp, de consolidare, de documentare, de evaluare şi de autoevaluare ale fiecăruia.

acum 2 luni · comentarii (27)

Patru din zece copii trăiesc în sărăcie. Aceasta este România, ţara în care aproape jumătate dintre copiii ei nu cunosc viaţa decât ca pe un lung şir de lipsuri. Lipsă de hrană, lipsă de apă curentă sau electricitate, lipsă de căldură, lipsă de îmbrăcăminte şi încălţăminte, lipsa copilăriei. Lipsa educaţiei şi lipsa unui orizont mai bun.

acum 2 luni · comentarii (23)

Deşi o nouă lege a educaţiei a fost promisă pentru sfârşitul lui ianuarie 2019, suntem aproape în aprilie şi nu avem nici măcar un draft al legii, pus în dezbatere publică. Avem, totuşi, declaraţiile dnei Andronescu, referitoare la noutăţile pe care le va cuprinde noua lege, în principal cele referitoare la noua arhitectură şcolară. Analizăm în articolul de faţă ideile bune şi cele mai puţin bune ce rezultă din declaraţiile menţionate.

acum 3 luni · comentarii (19)

După ce Ministerul Cercetării ne-a obişnuit cu „balcanismele“ sale când vine vorba de organizarea unei competiţii naţionale de proiecte, EEA Grants - Proiecte Colaborative de Cercetare, organizate de Norvegia, Islanda şi Liechtenstein în România, pe banii lor, contrastează puternic, aducând un aer vestic la toate capitolele.

acum 3 luni · comentarii (0)

Rezultatele de la simularea Evaluării Naţionale pentru clasa a VIII-a sunt dezastruoase. O recunoaşte şi Ecaterina Andronescu, când declara, vineri seara, la un post tv: „Rezultatele de la evaluarea de la clasa a opta au fost teribil de nemulţumitoare, e un semnal de alarmă“. Rezultate „teribil“ de nemulţumitoare avem de mulţi ani, fără ca cineva să analizeze cauzele şi să se treacă la măsuri de remediere.

acum 3 luni · comentarii (51)

Mi-am pus întrebarea „dacă şi cum se întâmplă «vrăjirea» copiilor pentru ceea ce este frumos în matematică în învăţământul primar, sau chiar în preşcolar?“ Fără matematică (un anume tip de a fi în relaţie cu matematica) este greu ca un copil să-şi construiască identitate personală şi profesională.

acum 3 luni · comentarii (9)

Oare câţi dintre părinţii din România ştiu ce înseamnă qubit, bio-programare, CRISPR-Cas9, inteligenţă artificială, computer cuantic, minarea asteroizilor, machine learning? Oare câţi părinţi conştientizează cum va arăta lumea peste 10-15 ani, când copiii lor vor intra în câmpul muncii?

acum 3 luni · comentarii (21)

Învăţământul din ţara noastră este profund inechitabil, iar cazul recent al şcolilor de la Braşov nu a facut altceva decât să ne arate cât de nedrept este croit „sistemul“. Ministrul Andronescu a anunţat o nouă lege a Educaţiei. Nu cred că este nevoie de ea, dar dacă este în lucru, ar trebui să aibă ca prioritate eliminarea inechităţilor.

acum 4 luni · comentarii (3)

Ministerul cercetării a publicat acum câteva zile raportul de activitate pe 2018. Era şi vremea, că au răsărit ghioceii de ceva vreme. Nimic nou în raport – poveşti cu peşti şi Ilene Cosânzene. Raportul prezent diferă de cel din anul precedent, catalogat de Asociaţia Ad Astra ca „între laudă de sine şi fake-news“, prin volumul de informaţie regurgitată fără noimă pe mai bine de 40 de slide-uri.

acum 4 luni · comentarii (0)

Am vorbit cu Mihai despre birocraţia românească sufocantă, experţii evaluatori din competiţiile naţionale, plagiat, lipsa de predictibilitate în finanţarea sistemului de cercetare românesc, despre ce procent ar trebui să investească statul în competiţii de proiecte ş.a.m.d.

acum 4 luni · comentarii (0)

Vasile Ernu în dialog cu Sebastian Ţoc, sociolog, cercetător ştiinţific la ICCV. Recent a apărut o carte foarte utilă şi importantă. Este de fapt un studiu semnat de cercetătorul Sebastian Ţoc – „Clasă şi educaţie. Inegalitate şi reproducere socială în învăţământul românesc”, Editura Pro Universitaria 2018

acum 4 luni · comentarii (4)