Consorţiile Vinci-Strabag-Aktor şi Impregilo-Salini s-au înscris pentru autostrada Comarnic-Braşov. Chinezii şi românii s-au retras

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Dan Şova, ministrul Marilor Proiecte, declara recent că taxa va fi de 3 euro pe suta de kilometri pe acest tronson  FOTO Mediafax
Dan Şova, ministrul Marilor Proiecte, declara recent că taxa va fi de 3 euro pe suta de kilometri pe acest tronson  FOTO Mediafax

Consorţiile Vinci (Franţa) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) şi Impregilo - Salini, din Italia, au depus luni ofertele finale pentru construcţia autostrăzii Comarnic - Braşov, în vreme ce compania UMB Spedition a renunţat să mai depună oferta, a anunţat Departamentului pentru Proiecte de Infrastructură şi Investiţii Străine.

„Pentru atribuirea «Contractului de concesiune de lucrări publice privind proiectarea, construirea, finanţarea, operarea şi întreţinerea Autostrăzii Bucureşti-Braşov, Tronsonul Comarnic-Braşov, km 110+600 - km 168+600» îşi anunţase participarea şi firma UMB Spedition. Precizăm că această societate a renunţat să mai depună oferta. Pe data de 20 decembrie 2013 se va stabili oferta câştigătoare“, se arată în comunicatul instituţiei.

Retrageri pe parcurs

Pentru acest tronson, ofertele pentru preselecţie la dialog competitiv au fost depuse în februarie, pe listă fiind înscrise compania China Communications Construction şi asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme deţinute de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, Vinci - Strabag - Aktor şi Impregilo - Salini, din Italia. La începerea etapei dialogului competitiv, în perioada mai-iunie, China Communications Construction a anunţat cã se retrage.

Taxă de 3 euro pe suta de kilometri

Costul de construcţie al autostrăzii este în jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrările vor începe în luna aprilie a anului viitor şi ar putea fi încheiate în 2016 sau 2017, a declarat în noiembrie ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructură, Dan Şova, la emisiunea "După 20 de ani", difuzată de Pro TV.

Limita de viteză va fi de 130 kilometri/ oră, iar taxarea autostrăzii, în lungime de 58 de kilometri, ar putea fi făcută la tariful de 3 euro/100 de kilometri.

De finanţarea proiectului s-au arătat interesate BEI, BERD şi Banca Mondială, a spus Şova.

Vinci şi Aktor au mai câtigat o dată, dar au renunţat

Statul a mai încercat de două ori să construiască autostrada Comarnic-Braşov, ultima tentativă având loc în 2010, când câştigătorul licitaţiei, asocierea Vinci - Aktor, a renunţat la contract. Costurile erau estimate atunci la 1,5 miliarde de euro.

Mai puteţi citi:

Cine sunt constructorii care s-au înscris în cursa pentru Autostrada Comarnic-Braşov. Vinci şi Aktor revin la licitaţie

Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale (CNADNR) a primit oferte din partea unei companii din China şi a trei asocieri de firme pentru proiectarea, construcţia, finanţarea şi operarea tronsonului de autostradă Comarnic-Braşov. Surpriza? Printre ofertanţi se numără şi companiile Vinci şi Aktor, care s-au retras din acest proiect în urmă cu trei ani.

Ponta susţine că nu va mai candida la parlamentare dacă autostrada Comarnic-Braşov nu este executată

Victor Ponta a declarat că nu va mai candida la următoarele alegeri parlamentare în 2016, dacă autostrada Comarnic-Braşov nu va fi executată până la acel moment. „Pe 28 februarie se anunţă precalificarea probabil pentru Bucureşti-Braşov, nu e Comarnic-Braşov. Dacă nu este gata până în 2016, nu mai candidez. Am un fix cu Comarnic-Braşov şi cu Piteşti-Craiova", a spus Ponta.

Ponta s-a săturat de „şmecheriile“ şefului CNSC: A blocat iar licitaţia pentru autostrada Comarnic-Braşov

Premierul Victor Ponta a cerut găsirea unei soluţii în instanţă pentru reluarea licitaţiei autostrăzii Comarnic-Braşov, arătând că aceasta a fost iar suspendată „pentru Sfântul Aşteaptă“ de către Consiliul de Soluţionare a Contestaţiilor. El a adăugat că nu mai acceptă „abuzurile şi şmecheriile“ şefului instituţiei.

Ploieşti: Bani chinezeşti pentru autostrada Comarnic-Braşov?

Ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a anunţat că pentru materializarea proiectelor de infrastructură - în primul rând construirea autostrăzilor - este dispusă la parteneriat public-privat "chiar şi cu firmele chinezeşti", potrivit gandul.info.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite