Viitorul Aeroport Braşov, magnet pentru marile companii

Viitorul Aeroport Braşov, magnet pentru marile companii

Construcţia Aeroportului de la Ghimbav costă 87 de milioane de euro şi va fi gata în doi ani.FOTOAdevarul

După cinci ani de amânări, promisiuni, licitaţii anulate, dar şi multe constestaţii, Aeroportul de la Ghimbav începe să devină realitate.

Ştiri pe aceeaşi temă

Duminică s-a semnat contractul pentru construirea unei pistei de aeroport în valoare 12,7 milioane de euro. Investitorii din zona Braşovului s-au arătat deja interesaţi de construcţia acestui aeroport la Ghimbav. „Compania Ina Schaeffler a făcut deja un studiu prin care transportul producţiei sale să se facă pe calea aerului către anumiţi beneficiari, iar cei de la Aerotec au anunţat că îşi vor construi, pe cheltuiala lor, o bretea de legătură cu aeroportul, în vederea transportării cu avionul a pieselor produse la Braşov“, a declarat Ion Georgescu, consultant al Consiliului Judeţean Braşov în privinţa construirii aeroportului.

Ţinţa Aeroportului de la Braşov este atingerea unui număr de un milion de călători pe an. Potrivit unui studiu realizat de Mott McDonald, în primul an de funcţionare aeroportul de la Braşov va avea un trafic de 300.000 de pasageri, iar ţinta de un million de călători va fi atinsă după opt ani.

Viitorul aeroport este însă mult mai atractiv pe partea de cargo, deoarece Braşovul este situat chiar în centrul ţării. Mai multe firme de logistică şi-au închiriat deja spaţii în jurul aeroportului, aici urmând să funcţioneze spaţii mari de depozitare.

Un imbold pentru turism

Aeroportul va aduce şi mult mai mulţi turişti la Braşov, oraşul de sub Tâmpa fiins pe locul al doilea la nivel naţional ca număr de vizitatori după Bucureşti. Studiile arată că Braşovul ar putea atrage 20% dintre turiştii care aterizează la Otopeni.

„Pe partea de transport de călători, deja mai multe firme de transport sunt interesate de investiţia de la Braşov, iar dacă vom ajunge la capacitatea de un milion de călători pe an, atunci afacerea este superprofitabilă. Eu sper ca în doi ani aeroportul să fie gata. Pista poate fi făcută într-un an“, a declarat Aristotel Căncescu, preşedintele Consiliului Judeţean Braşov.

Pista va avea o lungime de 2.850 de metri şi o lăţime de 45 de metri. Consiliul Judeţean va achita cele 12,7 milioane de euro în 48 de luni. Suma necesară a fost obţinută printr-un credit bancar. Pista va fi constuită de Vectra, o companie specializată în construcţii, cu o cifră de afaceri 66 de milioane de euro. Firma este deţinută de Marcel Butuza, cel mai bogat braşovean, cu o avere estimată la 96 de milioane de euro.

Aeroportul se va întinde pe 209 hectare, iar terminalul va avea 10.000 de metri pătraţi. Întreaga investiţie se ridică la 87 de milioane de euro, bani obţinuţi de Consiliul Judeţean, prin credite bancare. În mod direct, aeroportul va crea în jur de 4.000 de locuri de muncă. Se estimează că alte 6.000 de locuri de muncă vor fi create la companiile care îl vor deservi.

citeste totul despre: