Veşti bune cu privire la Autostrada de Centură Bucureşti Nord: Contractul pentru proiectarea şi construirea lotului 2, pregătit de semnare

0
Publicat:
Ultima actualizare:
Foto: Facebook
Foto: Facebook

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului 2 al Autostrăzii de Centură Bucureşti Nord (A 0) poate fi semnat cu antreprenorul român UMB, după ce Curtea de Apel Bucureşti a respins şi ultima contestaţie, a anunţat, miercuri, ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, pe pagina sa de Facebook.

„Am primit acum 20 de minute o veste execelentă. S-a respins ultima contestaţie definitiv la Curtea de Apel Bucureşti pentru lotul 2 din Autostrada de Centură a Bucureştiului. Acest sector de autostradă a fost semnat de o firmă românească (n.r. UMB) care lucrează foarte bine şi pe alte proiecte din ţară, de exemplu Drumul Expres Craiova – Piteşti.”, a transmis ministrul, miercuri, la finalul şedinţei de Guvern.

Potrivit acestuia, fusese respinsă contestaţia la prima etapă la Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC), s-a respins acum şi la CAB, ceea ce înseamnă că se poate semna contractul.

Lotul 2 de pe Autostrada A 0 are o lungime de 19 kilometri, se desfăşoară între DN 1 (Corbeanca) şi DN 2 (Afumaţi), iar durata de execuţie este de 34 de luni, din care 12 luni pentru proiectare şi 22 execuţie. Lotul a fost scos la licitaţie în 2020 pentru 880 de milioane de lei şi câştigat de UMB pentru 830 de milioane lei.  Pe acest lot de autostradă vor fi construite 10 poduri şi pasaje şi 2 noduri rutiere.

Totoodată, ministrul a mai transmis că activităţile de proiectare (SF+PT) pentru autostrada A8, Tărgu Mureş-Iaşi-Ungheni încep vinery.

„Peste 2 ani vom avea un proiect matur, care poate fi scos direct la licitaţie pentru execuţia lucrărilor, aşa cum avem astăzi pentru A7. Drumul pentru A8 e ireversibil.”, a precizat ministrul transporturilor.

Întrebat câţi kilometri vor fi realizaţi prin PNRR, Cătălin Drulă a transmis: „În PNRR am inclus ca proiecte majore Autostrada A7. Sunt 320 de kilometri pe A7. E vorba de capetele autostrăzii A8 sectorul Târgu Mureş – Târgu Neamţ, cred că sunt în jur de 50 de kilometri, e vorba de Autostrada A3 între Cluj şi Zalău şi acolo cred că sunt 70 de kilometri. 

Şi mai este vorba de Lugoj – Deva, unde se fac acele tuneluri pentru urşi. Nu sunt pentru urşi sunt pentru maşini doar mamiferele pot migra pe deasupra nefiind afectat terenul. Singura secţiune lipsă pe autostrada între Sibiu – Nădlac, acolo sunt 9 kilometri, dar este o lucrare amplă, scumpă, sunt două tuneluri în lungime combinată de aproximativ doi kilometri”, a explicat ministrul Transporturilor. 

„Avem un record pe partea de investiţii pe primele patru luni ale anului, suntem în creştere cu 14% faţă de anul trecut. Ca să aveţi un termen de comparaţie, faţă de 2019 sau 2018 este mai mult decât dublu sumei care fusese atunci consumată pe primele patru luni. Pe întregul an sperăm să avem recordul absolut de investiţii în autostrăzi şi căi ferate de după Revoluţie. Proiectele merg bine şi suntem în grafic”., a transmis Cătălin Drulă.

Economie



Partenerii noștri

Ultimele știri
Cele mai citite